Kudelski zet aanval in op cardsharing

S

stephopper

Kudelski zet aanval in op cardsharing

Het Zwitserse beveiligingsbedrijf Kudelski, dat onder andere eigenaar is van de coderingsystemen Nagravision en Mediaguard, wil er alles aan doen om zijn beveiligingsystemen zo goed mogelijk te beschermen. Hierbij wordt naast de algemene beveiliging vooral een speerpunt gemaakt van het zoveel mogelijk tegengaan delen van smartcards, het zogenaamde cardsharing.

Cardsharing is voor de klanten van Kudelski, de betaaltelevisieaanbieders zoals Premiere en CanalDigitaal, een steeds groter wordend probleem aan het worden waardoor men vele miljoenen euro?s aan abonnementgelden misloopt. Met cardsharing wordt een betaald abonnement van een televisieaanbieder via het internet door meerdere personen, soms wel tientallen per betaald abonnement, gedeeld. De nieuwe smartcards van de Duitse aanbieder Premiere, die onder andere gebruik maakt van de Nagravision3 codering, zijn technisch zo aangepast dat cardsharing bemoeilijkt wordt.

Daarbij speelt vooral de snelheid een grote rol. Wanneer een gecodeerd kanaal zichtbaar wordt moet binnen een bepaalde tijd een versleutelde ECM code die naar de smartcard wordt verstuurd met een goede code worden terug beantwoord. De tijdspanne waarin dit moet gebeuren is door Kudelski in de nieuwe smartcard teruggebracht naar 500 milliseconde. Dat is voldoende als de smartcard in de ontvanger waarmee gekeken wordt is geplaatst. Wanneer men echter via internet een smartcard deelt kan men alleen met internetverbindingen met een hele snelle ping tijd nog gebruik maken van cardsharing. Zeker als de smartcard door veel personen gedeeld wordt gaan problemen ontstaan.

Ook in de nieuwe Mediaguard3 smartcard die in Nederland gebruikt gaat worden door CanalDigitaal zijn meerdere opties ingebouwd om cardsharing te bemoeilijken. In Europa wordt al langere tijd door onder andere CanalSat France de Mediaguard3 codering gebruikt. Echter tot op heden zijn de deze opties nog niet door Kudelski in werking gezet.

Bron:Totaal Tv.

waardoor men vele miljoenen euro’s aan abonnementgelden misloopt.
Hetzelfde idiote onzinargument als platenbonzen en softwaremakers gebruik van maken.

En het klopt dus van geen kant, waarom niet?
1.) Simpelweg dat er heel veel mensen zijn die geen abonnement zouden nemen als cardsharing niet zou bestaan.
Hooguit een settopbox pakket, 60 euri per jaar, dat worden echt geen miljoenen.
2.) Miljoenen kan het alleen zijn als je het Europees gaat berekenen. Maar door het opheffen van cardsharing verdien je die miljoenen echt niet terug. Waarom niet? Omdat het simpelweg niet mogelijk is om buiten je eigen land een abonnemet af te sluiten.
Dus als ze die miljoenen willen terugverdienen, dan kunnen ze beter het geld wat ze nu verkwisten aan het tegengaan van cardsharing, gebruiken om de politiek te overtuigen dat het mogelijk moet zijn dat iemand uit Nederland gewoon een Premiere abo kan afsluiten en vice versa etc. etc.
Als je DAT voor elkaar krijgt, dan verdien je weer miljoenen.
3.) Maak die prijzen eens niet zo belachelijk hoog, dan verdien je ook weer een hoop terug. Zeg nu zelf..... voor NL bijv. in 5 jaar tijd van 15 naar 60 euro per jaar voor een settop box pakket. Is dat nog normaal?

Maar nadenken is moeilijk. Het is inmiddels al jaren goed gebruik geworden om je eigen ramen in te gooien en dan hackers de schuld ervan te geven dat het slecht gaat.
Zoals gezegd, net als de platenbonzen en softwarefabrikanten en filmmaatschappijen doen.

Zolang ze die oogkleppen op houden zal het nooit beter gaan, alleen begrijp ik het niet helemaal. Er zitten zo'n enorm zwaar betaalde directeuren en managers, die eigenlijk veel te veel verdienen en economen enzo, maar geen een van zogenaamde knappe koppen komt op het idee eens naar de ervaringen uit het verleden te kijken.
Anders was men al lang een andere weg op geslagen, want dan zie je dat al die onzin wat ze proberen niets uithaalt.

Probeer het eens met het geven van service en fatsoenlijke prijsstellingen, maar dat schijnt dus niemand te durven. Want owee je zou eens een goede naam kunnen krijgen.;)

Kudelski, wanneer valt hij dan aan of staat hij al vele jaren in de aanvalshouding ???

Ha, Ha, die Kudelski krijgt stijve knokels van die klote houding.

John van Os

Goed die cs is hun momenteel een doorn in het oog. en zullen alles in het werk stellen om dit tegen te gaan.

Ze zitten momenteel nog met een uitgeputte officieele tamponreciever.waar ze beperkt zijn in firmware laat staan hardware. maar de nieuwe generate zal er steeds meer op gericht worden.

Natuurlijk is het een kwestie van tijd. maar het fenomeen cs heeft de hobby/commerciele hacker doen slapen. met deze achterdeur.

Ook de kosten die gemoeid gaan via een cs server is hun een doorn in het oog. reken maar uit gemiddeld 100 klanten en meer. voor XX per kwartaal. dan nog buitenlandse paketten die als orginal 600 euro moeten kosten. en via cs ook voor een x bedrag per kwartaal te ronde gaan. levert een aardige duit op hoor.in de eerste jaar heb je de server kosten en de cards er dubbel uit.

En laten we eerlijk wezen er is tegewoordig niet veel meer te tolereren. maar het probleem ligt bij hun zelf omdat ze niet waterdicht zijn. en de op mark gebrachte recievers niet elke jaar kunnen worden door de consument. dus weing waterdichte coderingen kunnen importeren. omdat ze dan menig van hun klanten op zwart zetten. en dat kunnen ze niet waarmaken.

Maar geloof mij maar dat de toekomst niet veel goeds gaat brengen. er zijn tal van mogelijkheden om het echt dicht te maken. alleen de kosten zijn enorm. wat mij zorgelijk is dat ze de abbo,s met honderden% ten de laatste tijd vehoogd hebben en een armzalige aanbod. maar volgens mij is de doelstelling om kapitaal krachtig te worden voor uitwijk mogelijkheden. in de toekomst.

Neem alleen maar al het code3 c2000 en het p2000 systeem wat miljarden heeft gekost. en tot nu toe onmogelijk is om af te luisteren. en zo zijn er nog veel meer.

Maar dit passen ze nu nog niet toe ze kunnen enkel cardwissels doen en dmv firmware iets aanpassen in off. dozen. en de vraag is hoelang de hobbyist er zich nog voor in zet.

Er is 1 plus punt en min punt reclame inkomsten lopen fors terug. en zal verhaald worden op de consument. let maar op verhogingen volgend jaar.

Om voor duitsers abbo,s te verkrijgen geeft geen zoden aan de dijk want daar hebben weinig interesse in. alleen alom het taal. andersom is het iets anders vele nederlanders kunnen duits en hier aan de ooskant van nederland waren duitse tv zenders altijd al populair. dit gaat al wel vanaf 1965 we keken altijd duitse tv.en nu nog.

En eerlijk gesproken hun aanbod is vele malen groter omdat ook duitsers/spanjolen/fransen/italianen er veel geld voor over hebben.

Maar wel degelijk ook gaan merken van de ecconomische crisus dus zullen we daar nog wel dingen van gaan vernemen.

Ntuurlijk blijft het kat en muisspel maar de deur gaat steeds dichter. dat merken we al jaren. hoelang het duurt voordat iets weer open is. en meenstal tegen een kaartwissel tijd.Waar ik mijn bedenkingen over heb.alleen pr###iere was een uitzondering omdat ze intern veel strubbelingen hadden. maar hebben nu de zaak weer goed op slot. kijk alleen al maar naar D+.

gRTZ/sTH.

Er is niets waterdicht maar er is ook veel verandert, CD denkt dat hij alle macht bezit maar er is zoveel aanbod om beeld op je TV te krijgen dat die macht wel veel dunner is geworden.
Daarbij laten we eerlijk wezen, filmnets ( slecht ) voetbal, ( slecht door clubs ) verder is het aanbod free to air zenders die zogenaamt door CD doorgegeven worden en een toch voor de satontvangst een schamelijk beeld.
Daarbij de kosten; kaartje kopen, inleg geld, goedgekeurt systeem of een goedgekeurde module die bijna nooit goed werkt je abo en installatie van alles.
Vele hebben een abo erbij zoals ik heb, voor de hobby maar anders ben je erg beperkt zelf in gebruik is het met een satontvanger nog veel omslagtigger.

John

Zo'n reactie kan je verwachten van elke grote ontwikkelaar zoals o.a. Kudulski. Blijkt des te meer dus dat de wijziging naar N3 waarschijnlijk niks extra's heeft opgelevert aan abbo's wat zij wel zouden verwachten. Ik ken de cijfers niet echt maar je mag verwachten dat dit wel het geval zou zijn als de boel op slot gaat door een nieuw coderings systeem.

Ik denk dat het clonen van kaarten gewoon daarvoor in de plaats komt als die kaarten dan wel, met dit als voorwaarde, bijvoorbeeld in een linuxbox blijven lopen. Het zal dan wel niet meer zo openlijk via de boards gaan maar veel meer onderhands. Alles is een kwestie van tijd en net zoals met de V7 card gaat het een keer gebeuren.

Tot op de dag van vandaag vraag ik mij af waarom er niet een provider opstaat die heel Europa bediend van een goed pakket met kanalen waaruit iemand zelf weer zijn favoriete kanalen kan kiezen of waar je alleen voor betaald waar je naar kijkt.
Dan moet je echt je best doen als provider om kwaliteit te (blijven) leveren.
Ik zie dan liever SKY UK dan Premiere dit doen i.v.m. het aanbod en de taal maar dat is persoonlijk. Hier is misschien alleen een aanpassing nodig van de mediawet maar wat ik ooit eens gelezen heb wil dat Europese parlement dit wel doorvoeren.

En wie weet is de volgende stap dat die abbo's wel vrij verkrijgbaar worden binnen Europa als sharen niet meer mogelijk is want laten wij eerlijk zijn, de behoefte om die buitenlandse kanalen te bekijken is en blijft er.

Grt Parabolica

Een duitse kun je niet met een nederlander vergelijken. vooral niet op auto / vakantie en tv gebied. want voor niets zeggen ze een goede duitser is een duitser met heeeeel veel schulden, die ander uitspraak laat ik ff in het midden.

Laten we eerlijk zijn de markt op tv zenders gebied is verzadigd. hoeveel zenders zijn er wel niet. die allemaal uit ene of ander betaald moeten worden.dit kan toch nooit goed gaan zou je denken.vooral nu met ecconomische terugval.

Europa 1 daar moet nog heel veel gebeuren. we hebben geluk dat we buiten onze grenzen mogen internetten. maar dan nog wordt je in de gaten gehouden. als je verdacht bent.

De tv providers maken zich zelf kapot. ook is de concurentie veel te groot. steeds komen er nieuwe systemen die ook tv beelden transporteren (dvb-t) die ook een bestaanrecht moet hebben. schijnbaar doet de nederlander hier gewoon aan mee. want de abbo,s kunnen ze zonder tegenwerking maar steeds verhogen.

Het is een soort van brandstof voor ons mensen. de auto laten we niet staan. en ook de tv willen we niet op zwart.want we kunnen er niet meer zonder.

Ook hier speelt een vorm van kapitulisme en zakkevullers een grote rol. net als in de zorg en andere instellingen. de trend is overal in doorgewerkt. maar zal niet goed eindigen. voor velen alleen de hoogsten zullen er met geld vandoor gaan.

Dus ga ik er gewoon vanuit dat we ook in de tv media wereld nog veel veranderingen zullen zien komende tijd.

Grtz/sth.

Ja stephopper een Duitser kan je niet met een Nederlander vergelijken, een chauffeur wordt aangehouden in Duitsland en kreeg een kleine boete omdat hij 10 minuten te weinig rust had genomen in dat laatste 48 uur.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1.650,00 Euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prettige Kerstdagen en een voorspoedig transport naar Duitsland in 2009.

John van Os

Tot op de dag van vandaag vraag ik mij af waarom er niet een provider opstaat die heel Europa bediend van een goed pakket met kanalen waaruit iemand zelf weer zijn favoriete kanalen kan kiezen of waar je alleen voor betaald waar je naar kijkt.
Dat zal niet gaan want dan krijg je met Smit Kroes te maken vanwege een monopolypositie.

Maar dat de providers niet gezamenlijk op staan om gewoon Europese handel over de grenzen mogelijk te maken dat is wel buitengewoon vreemd.
Want onder druk van de providers kan Europa gerust een vuist maken tegen de US filmmaatschappijen die dan nu blokkeren vanwege de rechten.
Een Duitser zal dan misschien niet zo vlug een NL abo nemen, maar een Nederlander wel een Duits abo om maar een voorbeeld te noemen.
Anderen zullen een Spaans of Italiaans abo nemen (of gedeeltelijk abo) vanwege het voetbal, etc.

Het is ook niet zo dat Duitsers veel willen betalen voor hun zenders. Maar het grote aanbod ligt er in Duitsland aan dat dit land zo groot is. Veel meer inwoners dus ook veel meer abonnee's. Dan heb je meer geld en kun je dus ook meer zenders opzetten.

Maar als je daadwerkelijk naar de prijsjes gaat kijken, dan verschilt het Duitse pakket niet zo heel veel van het Nederlandse pakket, met die paar zenders wat we hier krijgen en dan moeten we ook nog steeds in nieuwe apparatuur en satelliet opstellingen investeren in plaats van dat alles op 1 plek zit.

Die Fransen hebben gewoon een schroef los, om nog maar niet over prijzen te spreken. Het is maar goed dat er concurrentie bij is gekomen in de vorm van Digitenne.

Black Tiger;197688 zei:
Dat zal niet gaan want dan krijg je met Smit Kroes te maken vanwege een monopolypositie.

Ok, dit is waar natuurlijk maar als er toestemming komt vanuit Europa dat kan iedereen die markt op. En dan kunnen zij echt gaan concureren tegen elkaar op een veel groter vlak.

Verder vraag ik mij af hoeveel abbo's er zijn afgesloten die gedeeld worden doormiddel van sharen, en als dat onmogelijk wordt gemaakt wie zegt dan niet dat dat deze opgezegt gaan worden?

Grt. Parabolica.

Even terug komen op een posting van mij heel lang geleden waar ik toen hulp zocht kreeg en uiteindelijk van kastje naar de muur werdt gestuurd,smitkroes doet niks voor ons je wordt verwezen naar je locale regering,deze stuurt je weer naar brussel, dus wat mij betreft blijf lekker sharen ze vragen er zelf om, want de providers doen ook niks meer,sky is de enigste die possitief blijft namelijk...

Ik kan mij nog herinneren dat je daar wat over geschreven hebt. Maar het zijn de providers zelf die dit moeten voorstellen om die Europese markt open te gooien. Maar ik denk dat ze er vrede mee hebben zoals de situatie nu is. Hoeven ze dus niet de concurentie aan te gaan wat ze waarschijnlijk ook niet willen.

Grt. Parabolica

parabolica;197763 zei:
Ik kan mij nog herinneren dat je daar wat over geschreven hebt. Maar het zijn de providers zelf die dit moeten voorstellen om die Europese markt open te gooien. Maar ik denk dat ze er vrede mee hebben zoals de situatie nu is. Hoeven ze dus niet de concurentie aan te gaan wat ze waarschijnlijk ook niet willen.

Grt. Parabolica

Wat je daar zegt is juist maar ook de providers vangen bot het zijn de rechten die tegenhouden kost miljarden..

Ik weet nog heel goed van je vraag toen, vond het een prachtig initiatief. Maar inderdaad, gewone burgers vangen bot.

Echter van de providers ben ik vrijwel zeker dat die niet eens gevraagd hebben of in elk geval niet met genoeg druk/interesse. Ze zijn bang dat het hun geld gaat kosten, bang dat ze dan wel mogen verkopen maar dan meer rechten moeten betalen.
Vooral de Duitsers omdat die alles sowieso al goedkoper hebben omdat ze alles nasynchroniseren en de filmmaatschappijen klaarblijkelijk nog altijd denken dat alleen Engels een wereldtaal is en verder behalve Duitsers, geen hond Duits verstaat.

Maar oke. Ik ben ervan overtuigt dat het gaat lukken als de providers echt willen, maar volgens mij willen ze gewoonweg niet.

BT ik ben toen in Brussel geweest, koste me een sloot geld lol... daar waren een aantal providers, die dolgraag in europa de markt op willen en via hun raadsmannen voldoende druk hebben neergelegd, maar je wordt daar gewoon terug gestuurd naar je locale overheid, en dan kom je in de bekende draaimolen,sterker nog ze antwoorden je niet eens..
Pw en sky uk stonden echt achter ons standpunt over de kosten hadden ze wel kunnen uitkomen je zal dan wat meer moeten gaan betalen, cd hier is als de dood voor concurentie en wil zijn monopoliepostitie niet prijsgeven..

Maar Pikkie, wat gebeurd er als de providers gewoon besluiten om die abbo's toch over de grens te verstrekken? Waarschijnlijk een proces maar dat kunnen zij dan winnen als zij het echt zo graag willen. Immers de grensen binnen Europa gaan langzaam maar zeker open. Ik zelf zoek momenteel ook de grensen van mijn rechten op :)

Grt. Parabolica.

cd hier is als de dood voor concurentie en wil zijn monopoliepostitie niet prijsgeven.
Dus staan de providers niet als 1 blok achter elkaar en wordt het toch al moeilijk. Ze moeten 1 front kunnen vormen. Europa heeft er in feite niets over te vertellen, het gaat om de Amerikaanse filmrechten in hoofdzaak.
Amerika is ook een groot land en toch moeten ze niet in elke staat apart zoveel rechten betalen, daar zijn hele tv netwerken actief.
Dus op die manier zullen ze het moeten spelen en zoals Parabolica aangeeft misschien eens een proefproces op die wijze beginnen.

MAAR.... dan zul je wel als 1 front tegenover de filmmaatschappijen moeten staan en als er dan al zo'n kuiken als C+ dwars gaat liggen, dan is er dus al een zeer grote provider (want het is toch half Europa wat die in handen heeft), die tegen is en ga je het nooit voor elkaar krijgen.

What else is new.... Die eigenwijze Fransozen hebben altijd al dwars gelegen, met de codering, met hun eigen van de norm afwijkende EPG, grensoverschrijdende samenwerking... tja... Soms blijft het toch een irritant volk, althans het hautaine (of zich hautain voelende) gedeelte ervan.

Amerika heeft alle rechten zelf met gestolen geld van de beleggers Europese bedrijven opkopen en dan nu in de recessie ook nog geld krijgen van de overheden.

John van Os

Wat een hoax verhaal...

Het enige wat cardshare moeilijker maakt is de truuk die SKY-UK en SKY-Italy momenteel toepast... door als de odd-CW aktief geworden is de even-CW na 600 ms ongeldig te maken (en zo ook als van even weer terug gegaan wordt naar odd)...

Littlesat99;197994 zei:
Wat een hoax verhaal...

Het enige wat cardshare moeilijker maakt is de truuk die SKY-UK en SKY-Italy momenteel toepast... door als de odd-CW aktief geworden is de even-CW na 600 ms ongeldig te maken (en zo ook als van even weer terug gegaan wordt naar odd)...

Daar hadden we het niet over share gaat aangepakt worden hoe dan ook, geloof me dat gaat echt gebeuren ik hoop alleen dat er niet teveel mee gesleurd gaan worden ....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan