KVM-switch ism met monitor?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb sinds dat ik van iemand hier op het forum deze kvm switch gekregen heb dat ding altijd dankbaar gebruikt, maar nu lukt het niet meer.

Wat lukt er niet meer:

bij de aanschaf van de nieuwe pc, alles weer aangesloten, kvm er tussen, en twee pc's aan 1 monitor net als voorheen.

Maar nu stuit ik op een probleem, de switch werkt volgens mij naar behoren, maar als ik schakel van de ene naar de andere pc, dan doet de monitor raar...

Op de nieuwe pc gaat de monitor een 'adjust' doen en zet het beeld naar rechts met als gevolg dat ik links een zwarte balk krijg van een centimeter of vijf, en dus aan de rechterkant een hoop mis...

Bij de andere pc staat het beeld mooi in het midden, alleen daar is de kwaliteit van het beeld nu stukken minder... maar dat doet er nu even niet toe. ( Een pIII kan toch wel een tft aan? )

Vraag is dus, kan die adjust uitgezet worden in zo'n monitor zodat ik kan schakelen tussen beide pc's?

want nou heb ik er eindelijk 1 op overschot om dan toch Linux eens onder de knie te krijgen, en dan begint zo'n monitor te 'miepen' :confused:

Wat nog wel eens het probleem kan zijn is de dat resolutie en de refresh rate per computer verschillend zijn dan geuren dit soort dingen.

Zoals ik het nu lees staat de monitor automatich in het menu van de monitor kan je in de meeste gevallen dit handmatig zetten.

Een veel voorkoment probleem is dat meeste monitoren niet goed in een resolutie van 800x600 wil werken vooral TFT schermen van BenQ hebben hier problemen mee en dan krijg je een verschoven beeld.

Nu kan je de monitor automatich laten staan en elke keer op het knopje auto op de monitor drukken wanneer je overschakeld dan heb je weer volledig beeld.

@Wizzard dat autoknopje doet volgens mij zijn werk wel..

Het is waarschijnlijk net zoals jij zegt een instelling en een resolutie probleem, maar ik zoek er al even naar.

ik kan wel als mijn monitor te ver naar rechts een soort van reset doen, maar dat moet iedere keer.

Ik zal er komende week nog wel eens mee gaan stoeien, heb nu toch weer tijd over omdat de Dream al weer naar wens draait.

Toch bedankt voor het meedenken. ;)

Veelal herkent de monitor dan niet alles.
Bij de genoemde BenQ staat ook in de manual dat je een leeg wit scherm moet maken (schermvullend dus).
Dit zou je kunnen doen door notepad te openen zonder text.
De monitor zou dan na drukken op het auto knoppie wel goed moeten staan.
Moeilijker is om een witte rand van zo'n 6 tot 10 pixels rond je hele scherm te maken.
Ook hier schijnen (andere) monitoren naar te kijken.
Dat heb ik met meerdere exemplaren mogen vaststellen, en genoemde oplossingen werken daar echt.

Verder kan je ook eens kijken of je dit niet in de driver van je video kaart kunt instellen, want bij een hoop moderne kaarten is dat dus mogelijk.
Daar kun je dus het videosignaal heen en weer en op en neer schuiven.
Of je daar dan met linux ook mee weg komt weet ik niet.
Maar je zou eens kunnen proberen om de windows machine dan op de linux machine af te stemmen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan