L1 weer terug op satelliet?

Dat wordt dus de tweede poging, volgens mij hebben die geld zat.

Maar dat ik er nu echt naar uit kijk, nee het is regionaal nieuws.

GR

Klopt het is regionaal nieuws, maar het is wel goed nieuws voor alle mensen hier die wel satelliet hebben maar inmiddels de kabel hebben opgezegd.

Jammer dat ze niet samen werken met andere lokale zenders want er kan toch wel meer op 1 transponder dacht ik zo en scheelt ook in de kosten.

Maarja als ze toch geld genoeg hebben... :)

Eerlijk gezegd: ik ben nog steeds aan het wachten op de VRT. Dat is sowieso stukken interessanter. Bovendien bleek uit de persberichten van CanalDigitaal dat er blijkbaar over werd gesproken die bj\ij te schakelen. Die regionalen die kunnen ze van mij houden (ik zie op internet meestal al voldoende om na 2 minuten af te haken).

Tja die VRT is een landelijke zender, daar zijn er 2 van en ik moet zeggen dat ik daar vroeger altijd naar keek. Maar dat met de jaren het een beetje een copie van de NL publieke zenders is geworden qua programmering, een achteruitgang dus.

Dat is echter een aparte afweging, L1 betaald zelf, ik weet niet hoe dat met de VRT is maar ik zou ik het ook wel toejuichen als de beide Belgische publieke zenders eindelijk eens in de lucht kwamen.

Alhoewel ik persoonlijk veel liever de VTM terug zou zien.;)

Niet interessant?

Omdat het niet je eigen regionale zender betreft ?

Das wel wat kort door de bocht.

Wat BT eerder al zei lijkt me een heel goed plan en dat moet best haalbaar zijn.

Als je alle provinciale zenders op 1 transponder zet, komt ie weliswaar aardig vol te zitten, maar dan heb je ook je lokale nieuws als je op vakantie bent.

Misschien dat er sommingen zijn die dat juist niet willen zien als ze weg zijn met vakantie, maar ik denk dat dat een sterke aanvulling zou zijn voor de regionale zenders.

Want zulke zenders zijn tenslotte heel populair.

SBS6 heeft daar ooit eens van mee willen snoepen door regionale blokken in hun "hart van" programma te zetten.

hoi,

de kogel is door de kerk.

menheeft een overeenkomst voor 4 jaar.

vanaf 1 juli op de 12610 v 5/6 22000.

test vanaf half juni.

bron: L1.

Ah da's goed nieuws, kan ik hem er weer bij zetten, vrouw ook weer happy.

Gaan ze FTA zitten?

hoi,

L1 is met een testbeeld met pieptoon en een radiozender met pieptoon als test begonnen op 12610 v 5/6 22000.

Noenoe ondetuschen is die helemaal weer in de luch' ;)

Wel leuk hoor, fta kanaaltje erbij met de limburgse dierendokter ;)

hoi,

via de astra 3 is het aanvoer kanaal te zien via 12642 h 3/4 2222.

de resolutie is hier 720/576 terwijl het op de astra 19,2 oost 480/576 is.

bron: kapoentje.

Wel aardig dat ze het weer doen.

We hebben hier geen kabel en L1 is dus op geen enkele andere manier voor ons te bereiken dan via de satelliet.

Enig nadeel is wel dat de uitzendingen best vaak herhaald worden door de week heen. Maar daarvan afgezien, wel leuk dat L1 het nog een keertje probeert.

Klopt dat wel van die astra-3?

Ik kan het niet verifieren, maar bij lyngsat zie ik het er niet bij staan.

Dat is toch op 23.5 oost?

hoi,

de juiste frq. op astra 3 is 12641 h 7/8 2220.

Staan nu bij lyngsat zag ik (D*de jong)

Wat me gisteren opviel was dat als ze van beeldformaat schakelen de astra transponder even hapert. Soms komt er zelfs een testbeeld tussendoor. Slordig.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan