Laden Dreambox 500

G

gerritspencer

Hallo,

Ik heb een nieuwe Dreambox500
Nu wil ik er de meest recente firmware inladen.
Nu lees ik van Gemini en CC Cam
Hoe gaat het in zijn werk??

Bert

Het kan met Flashwizzard pro, maar de eerste keer dat je dit doet bij een nieuwe Dreambox, zou ik toch adviseren het op de veiligste manier te doe en dat is middels DreamUp 1.2.2.0 (de nieuwste dus) en hiervoor heb je een seriele nullmodemkabel nodig.
Eventueel (voor sneller resultaat) kun je de combinatie utp kabel en seriele nullmodemkabel gebruiken.

Indien mogelijk, zorg dan dat je netwerkinstellingen in de Dreambox goed staan en bij je bekend zijn.
Sluit netwerkkabel en seriele nullmodemkabel aan.
Je download Gemini voor de DM500. Je zet de DM500 uit.
Start DreamUp en geef het ip van de dream en de pc in. Als je een netwerkkabel erbij gebruikt, vink dan aan "use network", laat anders het vinkje weg als je alleen seriele nullmodemkabel gebruikt.

Klik nu op Connect in Dreamup. Deze zal dan wachten op reactie van je Dreambox dus zet deze aan.
Er zal een balkje gaan lopen en dan de melding dat er verbinding is.
Klik dan op "flash image" en selecteer het Gemini image.
De rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Is het helemaal klaar, klik dan in Dreamup op Disconnect, schakel dan de Dreambox uit.
Lukt dat niet, haal hem dan van de stroom af, wacht een paar seconden en steek de stekker er dan weer in dan zou het goed moeten zijn.

Het kan verstandig zijn om van tevoren ook DreamboxEdit en een settingslijst ergens te downloaden want die zul je nodig hebben om weer nieuwe settings in de Dreambox te krijgen.

CCcam is een emulator, als je Gemini eenmaal werkend hebt kun je cccam en de config hiervoor gewoon downloaden van het addon menu in Gemini middels de afstandsbediening van je Dreambox.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan