Lan Storage (NAS)

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
811
Punten
113
Leeftijd
74
Ik zit hier te stoeien met een NAS LAN Storage en snap er de ballen van,

Harde schijf erin gepropt en via de browser kom ik nu al in de box deze meldt bij instellingen de 4partities van mijn harde schijf dus er werkt al iets.

Ook in mijn lokaal netwerk staat keurig de NAS vermeld verder niets

Mogelijkheden zijn FTP SAMBA en NFS instellingen, maar dat zegt me (nog) geen snars.

Wie kan me op weg helpen

Ik wil

1) Mijn dreambox met dit ding mounten
2) mijn bestanden via netwerk op de NAS schijf zetten

Maar hoe?

Ik weet niet of je hier iets mee bent , maar in windows een map openen en daar " map networkdrive" aanklikken , de nas drive selecteren en dan maakt hij netjes een de drive aan in mijn computer waar je dan gewoon met drag en drop je bestanden erop kan zetten

voor de dream weet ik het niet

of met totaalcommander, bij netwerk dan ftp verbinding.
gr blokker

Er valt niks te selecteren de NAS icoon is leeg en vindt de harde schijf partities niet.
En de voorkeur is slepen en niet allerlei programma's openen

Hoe is je nas-schijf geformatteerd , waarschijnlijk linux partities en die worden niet weergegeven in windows

fat32

Ik heb nu via de Samba mode een user aangemaakt op schijf C (de andere heten D E en F?????)en deze RW rechten gegeven.

Nu zie ik in de netwerkmap die user en kan files transfereren.

Maar het is erg vreemd allemaal:

Onder Vista: Maximaal 2 Gb aan files dus niet 1 van 2 Gb maar meerdere tesamen. kom ik daarboven met de kopieerr slag dan zegt ie dat ie niet genoeg ruimte heeft.

Als ik onder de 2G blijf dan kan ik de hele 500Gb volpompen.

Nog vreemder is dat ik niet alle bestanden inclusief subdirectories kan verwijderen. Ik moet eerst de sub sub sub leeg maken en zo terug werken om uiteindelijlk een map met subs te verwijderen. Dit is echt niet leuk.

Nu hetzelfde onder Xp.

Ik kan gewoon een hele schiujf aanklikken en kopieren vb 30 Gb en dan wordt alles gewoon gekopieerd.

ALs ik daarna alles selecteer en verwijder dan hoppa alle sub sub sub sub directories weg.

Het lijkt dus al een beetje te werken onder XP.

Maar waarom dat niet onder Vista werkt is mij nog een raadsel??

bij vista moet je geloof ik ingelogd zijn als administrator

ben ik ook , vermoedelijk is het een netwerkprotocol wat niet ondersteund wordt

Zoek eens in de registry de volgende waarde (op de Vista machine)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Lsa\LmCompatibilityLevel.
De waarde moet van 3 op 2 gezet worden.op de Vista machine.

dat zou moeten werken

Als ik onder de 2G blijf dan kan ik de hele 500Gb volpompen.
Da's vreemd, want dat zou toch maximaal 4 gig moeten zijn of net daaronder.
Maar het zou ondanks dit misschien toch met de FAT32 formattering te maken kunnen hebben.

Hoe dat verder met Vista zit weet ik niet, die prul heb ik niet geinstalleerd gelukkig.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan