Laptop -->oplaptop

T

the matrix

Jongens mijn Laptop heeft het begeven.

3,5 jaar oud ProMedion5600 (niet van de Aldi maar een Nederlands merk (www.promedion.nl)
Pentium4 1,6 Ghz DV 768Mb 60 Gb schijf kortom ooit een fantastische machine

Symtomen:

Na een (laatste) opstart raakte de boel vast en is daarna niet meer in de lucht te krijgen.
Na Power On zie ik wel de floppy drive en DVD activiteit alsmede de HD maar geen beeld en geen doorstart daarna.
Na een paar minuten beginnen de ventilatoren van de processor te loeien omdat er toch flink wat warmte door de processor gegenereerd wordt.

CTRL-ALT DEL wordt niet op gereageerd.
Powerknop 3 seconden indrukken dan gaat de laptop wel uit
Wat heb ik allemaal al gedaan

Power unit gecontroleerd --> geen probleem
Laptop start ook niet door met de Accu

1 Geheugen bankje verwijderd ---> geen doorstart

Ander geheugen bankje verwijderd --> geen doorstart

HD verwijderd --> geen doorstart

Floppy drive verwijderd --> geen doorstart

DVD verwijderd ---> geen doorstart

Netwerk kabel en alle USB aanhangsels eruit --> geen doorstart

En nu ben ik aan het einde van mijn latijn.

Heeft iemand nog een suggestie wat ik zou kunnen doen of heeft enig idee wat er kapot kan zijn??

Heb je er al een externe monitor aan gehangen ?

Als ik het zo hoor, zou het best eens kunnen zijn dat alleen je monitor het niet meer doet.
Dus dan is het aansluiten van een externe monitor een idee, en zo gebeurd.

Het kan zijn dat alleen de achtergrond verlichting van je monitor er mee gestopt is, of de aansturing daarvan.
Dan heb je een zwart scherm waar je mogelijk heel flauw in de achtergrond iets kan zien als je er met een lampje op schijnt en er dan onder verschillende hoeken naar kijkt.

mas3 nee

systeem start niet door en reageert niet op toetsenboard en dat zou wel moeten gebeuren als er iets mis is met video of de backlight.

Big_G processor : mischien , maar hoe kom ik aan een vervanger die processors liggen niet voor het oprapen Intel P4 1.6 Ghz 512 1.5 V

Het gaat om het slot (en bussnelheid)....

De cpu snelheid is niet zo boeiend...

G

Socket mPGA478B

Pentium 4-- 1,6Ghz/512/400 /1.5V

SL668 Costa Rica

3147A728-0826

en toen?

Ik zal morgen is op de zaak kijken ik moet nog ergens een P4 1,6 of een 1,7 hebben liggen voor een laptop en die komt uit een promedion waarvan het moederbord kapot was nadat het zoontje van de eigenaar erop gestaan had.

Wizzard je bent een kei die past zeker in die notebook van mij.

Ga ervoor!!!!!

Ik ga me best doen voor je.

Even uitleggen voor de anderen wat het direct zichtbare verschil is tussen een een gewone socket 478 en die van een laptop,
dat is de dikte van de printplaat waar de de processor opzit die van de laptop versie oftewel de mobile is een stuk dunner dan die van een PC dit om de koeler makkelijker te plaatsen je hebt gewoon minder ruimte en die moet ergens vandaan komen.

Niet alle merken van laptops gebruiken die maar promedion wel.

Heb de notebook ter beoordeling opgestuurd naar Pro Medion in Weesp.

Moederbord defect zegt men en dit grapje zou 717 inclusief gaan kosten

Tering daar heb je een nieuwe voor MET garantie.

Heb de laptopt terug gehaald kostte me nog 50 euro onderzoekskosten.

Iemand nog een suggestie behalve Kliko??

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan