laptop start en sluit zeer langzaam op en af

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Mijn zus heeft een laptop met XP Vista erop staan.

Dat ding start echt zeer langzaam op en ook afskuiten is die hele tijd mee bezig.

Ik heb al geprobeerd met virus scannen online en ook malwarebytes laten draaien maar dat leverde helemaal niks op.

Ook nog bij menu-uitvoeren- msconfig ingetypt en alles uit gevinkt bij opstarten maar ook dit had totaal geen resultaat, hij blijft langzaam opstarten en afsluiten.

Wie weet wat ik verder nog kan doen om dit weer sneller en normaal te krijgen.

Als die eenmaal opgestart is lijkt alles verder wel normaal en snel te gaan.
Alhoewel IE ook wel even nodig heeft om op te starten.

Heb trouwens ook een melding dat er dan updates zijn maar hij blijft daarna ook steeds zeggen dat hij 1 update niet heeft kunnen doen en dat zegt die elke keer weer als ik dat opnieuw probeer te doen, de rest van updates doet die dan wel normaal.

Er is voldoende geheugen en dergelijke vrij.

ik hoop van jullie te horen.

Is het nou Xp of Vista of heeft je zus een special edition??

Die ene update zal wel te maken hebben met een programma update die niet geinstalleerd is in de laptop en MS zou MS niet zijn als ie vindt dat er een bug in een programma zit hij niet de moeite neemt om te kijken of dit programma geinstalleerd is.

probeer eens in taakbeheer -->processen te achterhalen welk programma actief is.
Kijk ook in deze bij prestaties voro geheugen gebruik en processor gebruik

Het kan zijn dat er een geheugen module defect is.

Klik hiervoor met rechts op de onderste balk in het scherm

Soms zijn virusscanners en malware snuffelaars tijdvreters.

het is windows Vista, ja maar tijdens opstarten kan ik dat toch niet zien en als die eenmaal opgestart is staat er bij taakbeheer zo goed als 0 %

Alle malware heb ik er weer afgegooid nadat die hadden gescand.

Die update die ie blijft melden, is waarschijnlijk een versie van .net framework.

M$ is namelijk niet in staat zijn zaken goed te regelen, en installeert eerst een nieuwe versie van .net framework, om er daarna achter te komen dat updaten van de oude versie daardoor niet meer werkt.
In plaats van dat ze dit oplossen door te controleren wat er op het systeem staat en die onnodige update terugtrekken, besluit M$ om de gebruiker tot in de eeuwigheid lastig te vallen met een update die telkens weer gedownload word, maar ook telkens niet ge?nstalleerd zal kunnen worden.
De gebruiker heeft hier niets over te zeggen, heeft niets fout gedaan en kan alleen tegen update zeggen dat ie hier nooit meer over moet beginnen als ie via de update site het juiste vinkje hiervoor weet te vinden.

Ik moet erbij zeggen dat ik dat gedrag van XP ken en niet zeker weet dat dit ook gebeurt bij vista.
Want met dat misbaksel wil ik niets te maken hebben en zie daar dus alleen wat van als ik toevallig tijdens mijn werk iets moet installeren bij iemand die dat wel heeft.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan