laptop start niet meer op

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
we hebben een sony vaio laptop, maar deze start niet meer op. Als we de stroomkabel er in stoppen zien we dat het lampje op de omvormer (die 220V omzet naar 19,5V) langzaam uitgaat. De batterij is inmiddels leeg, dus zonder stroom opstarten is geen optie.

Laten we de stekker uit de laptop dan brandt het lampje op de omvormer constant dus het ligt niet aan de omvormer. We hebben ook de batterij verwijderd en dan stroom er op maar dan gaat het lampje ook uit.

Zou het met de batterij te maken kunnen hebben, maar ja hoe krijgen we de laptop weer opgestart. Nieuwe batterij of zo zou kunnen, maar die moet je ee.rst weer bestellen en dat duurt weer zo lang.

Heeft iemand idee?n?

vermoedelijk de lijn zekeringen kapot heb het zelfde gehad bij mij kwam het door een piekspanning deze lijn zekeringen zitten op de print gesoldeerd heb ik laten vernieuwen en nog niks spanning was verder door geslagen kosten duurder als waarde dus nieuwe laptop gehaald ben ook nog op zoek naar iemand die er handig in is
gr frans

Sluiting op supply voeding laptop die de omvormer kortsluit.
Of mankement in omvormer zelf.

Omdat zonder batt. het zelfde voordoet. en batt. niet laad zit het in 1 of in beiden van bovenstaande. want als je pech hebt heeft de oorzaak meer kapot gemaakt.

Het zijn geen normale zekeringen maar componenten die in een bepaald stroom cirquit zijn opgenomen.zelfs spanningregelaars of diodes kunnen deze symthonen geven.

Mvg/sth.

dank allemaal. beste is dus nieuwe sony kopen, want zelf kunnen we niet analyseren waar het aan ligt en als we de oorzaak al weten kunnen we het toch zelf niet verhelpen. Hmm nieuwe sony is niet goedkoop (maar we vinden het wel een goede laptop), weer dikke duizend euro weg denken we...

Het ligt er aan hoe de voedings gedeelte is opgebouwt. geintergreerd op main board of losse supply?

Dan zou een losse voedings gedeelte niet zo veel kosten als een andere nieuwe laptop.

Repareren is haast niet te doen i.v.m uurloon of je moet een expert weten die nog wat beund. en middelen heeft om het te analiseren. want het zijn complexe gevallen die geschakelde supply,s.

Maar goed de hobby ist in electronica is op uitsterven na dood. en alles word gebasseerd op complete modules vervangen of dumpen. want tegen woordig stikt het van de smd techniek. die je solderen moet met een naainaald en een sterre kijker en geen pakison moet hebben.

Suc6.

Grtz/..

Ik heb dit ook al meegemaakt bij een laptop. Een nieuwe laptop is duur. Een nieuwe universele voeding is goedkoper, alhoewel ik het voltage van 19,5 wel apart vindt, maar laptops hebben nu eenmaal aparte waardes.

Volgens mij is gewoon de voeding stuk. Heb dit al bij 2 laptops meegemaakt en het klopt, steekt de laptop niet in blijft het lampje gewoon branden.
Dat kan kloppen, want dan wordt de voeding niet meer belast, er staat wel spanning op, maar er wordt geen spanning meer getrokken en daar schijnt dan het probleem te zitten.
Zo gauw er spanning getrokken wordt gaat het lampje doven.

Ik weet niet of je nog op een andere manier iets kunt testen wat ook op 19,5 volt kan draaien (of misschien op 20 volt werkt), maar als het goed is zie je dan hetzelfde gebeuren.
Klopt mijn verhaal, dan ben je in elk geval goedkoper uit dan een nieuwe laptop.:)

2 X12 voltslampen in serie van de reserve set autolampen moet lukken of 2X 12volts halogeenlampen van 20 Watt in serie op de voeding zetten

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan