Leeftijd Dreambox 7000

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Even een vraag over hoe de leeftijd te bepalen van een Dreambox 7000 als er geen kassabon meer is. Het verschil van het blauwe en amber display is mij bekend (o.a. voeding), maar wanneer is de 7000 uit de handel gehaald om plaats te maken voor de 7025. Ik overweeg een 7025 aan te schaffen maar die zie je niet zoveel tweedehands. Wat ik meestal hoor is dat de dreambox 7000 1 jaar oud is, maar ik twijfel over deze info zonder bon.
En wat zijn nu de echte voordelen van een 7025 tegenover de 7000?

grt Parabolica.

De leeftijd is volgens mij echt moeilijk te zeggen, want veel van deze dreamboxen zijn verkocht via internet.

En de 1 heeft een grotere voorraad dan de ander, of heeft ze langer op zijn schap liggen, er zijn zelfs nog sites waar men zegt nieuwe te hebben.

Ik denk dat het in deze "vertrouwen" is, waar je hem koopt. ;)

Maar ach een 7000 wordt gemiddeld 100 jaar oud, dus waar maak jij je druk om? :biggrin:

Tja en het verschil tussen een 7000 en een 7025?

Twintuner, groter geheugen dus geen usb-stick oid meer nodig....

Bedankt Freggel.
Ik heb de Dreambox 7000 zien werken bij een kennis (vol belast op het net) en dat liep prima, en dat stickje ach, alleen wil je altijd een stukje moderner.
Maar het prijsverschil is 225 Euro of je nu tweedehands een 7000 koopt of een 7025 nieuw, en dan valt dat stickje in het niet. De twintuner is een persoonlijke keuze. Maar het vertrouwen zal de verkoper moeten afdwingen, ik ben altijd achterdochtig totdat...........

Grt Parabolica.

parabolica;180368 zei:
Ik heb de Dreambox 7000 zien werken.........

en dat liep prima...

Tja Parabolica, een 7000 is en blijft een leuke decoder, en zo zijn er meer van die lekkere doosjes hoor. ;)

Maar ik ga zelf hier ooit ook nog eens een 7020 of 7025 kopen, maar dan moet er echt een tijd komen dat mijn dream, van nu iets meer dan 3 jaar, niets meer doet, of niets meer mee te doen is. :draai:

En vwb het vertrouwen, ik heb vorige week nog een televisie gekocht waarvan men zegt dat deze anderhalf jaar jong is, een flips, kleuren en tt, voor €50,-... mazzeltje op Marktplaats ( iedreen gaat over op lcd..) laten we maar zeggen.

Kan je nog 97 jaar genieten van je Dream, maar of je TV dat haalt?
En wat komt er binnenkort wel niet op de tweedehands markt vrij als de 8000 gelanceerd wordt?
Maar als je eenmaal de mogelijkheden hebt gezien dan wil je de Dream gisteren nog aansluiten toch..........

Parabolica.

Proficiat...

En veel hobby plezier gewenst! ;)

Dankje wel Freggel,

Sorry dat ik geen beschuit met muisjes uitdeel, ik zal ook niet weten welke kleur. Maar laat is het geworden want de settings geven problemen. De Duitsers perfect maar de spanjaarden en vrije kanalen ho maar. Limburg OK maar Noord Holland geen sync. En zo veel meer. Terwijl met de Humax met dezelfde opstelling (80 CM draaibaar) overal 90% tot 100%. En de Dream 56% - 68% en dan is de Dream kritisch weet ik nog van de DM500.
En om nu om 03:00 uur met een bako sleutel op het balkon de boel een slinger te gaan geven wordt door de buren ook niet echt gewaardeerd.

grt. Parabolica.

@parabolica: de tuner in de dm7000 is aanzienlijk zwakker dan die in b.v. een humax of die vanaf dreambox 7020 wordt gebruikt. Bovendien mag je niet zo maar signal rates e.d. van diverse ontvangers vergelijken. Dat betekent dat 90% op je humax niet hoeft overeen te komen met 90% op je dreambox 7000.

Er bestaat voor de dreambox 7000 trouwens een programma dat je op die dream kunt starten en waarmee je diverse zaken m.b.t. het ontvangen signaal kunt doen. Zo kun je de AGC aanpassen als deze beneden een bepaalde waarde komt, of voor fine tuning een breder AGC window gebruiken of de update frequentie veranderen, etc. dat programma heet sigboost.

Je kunt het hier downloaden.

Enfin zo zijn er nog meer dingen waar je in de loop der tijd wel achter komt.

Mijn dank Eendenteam, tooltjes zijn altijd welkom. Ik ga eerst een eitje bakken op de schotel (lees ontbijten) en dan aan de slag. Zal wel een uitgerekt eitje worden. Voor de rest draait hij geweldig.

parabolica;180512 zei:
Mijn dank Eendenteam [...] Voor de rest draait hij geweldig.
Graag gedaan, maar uhhh als die geweldig draait pas dan je signoff eens aan waar daar staat "En nog geen beeld...".

Eet smakelijk ;-)

Eendenteam, het progje was voor de 7000 en ik heb een 7020. Maar het onderwerp is ook niet duidelijk meer. En om nu weer een 7000 te maken terwijl er net een 7020 is geboren zie ik ook niet zitten.

Ik heb het wel geinstalleerd met een scripje voor auto opstarten maar het deed niks. Nog steeds geen beeld, kabel direkt aangesloten op de LNB zonder de motor maakt ook niks uit. Vanavond sluit ik hem aan bij iemand die alles ontvangt met een 7000, dus daar alles effe checken.

Grt. Parabolica.

P.s. ik heb iets gewijzigt in mijn signoff ;-)

Ah sorry over het hoofd gezien dat je een 7020 hebt. Op een 7020 heb je dat prg niet nodig omdat de tuner van een betere kwaliteit is.

Tuner is OK, klopt, kijk naar mijn signoff ;-)

Kom er later nog wel op terug :)
Maar je kan als je signaal hebt inderdaad goed afstemmen. Mijn radius is goed en ik heb de schotel al alle kanten op gekanteld en gedraaid, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik ga alles nog even na lopen van LNB tot ingang Dreambox.

Grt Parabolica.

parabolica;180551 zei:
Tuner is OK, klopt, kijk naar mijn signoff ;-)

.

Huh?

Wat voor merk is een Drambox? :biggrin:

Bij de 7025 heb je de regenbug. Vanavond ga ik kijken of de 7020 regen bestendig is, ik zet hem op het balkon om te zien of hij waterdicht is :)

Maar jongens, ik blijf het vreemd vinden. Ik ben wel off-topic maar goed.

Limburg TV 95% ontvangst maar Astra 1kR en 1L noppes.
Hotbird 6 : 0%, hotbird 8 : 95%
Hispasat 95% alles in te scannen.
Sirius 4.8, thorsat scan ik bijv in, maar arqiva (Hustler) niks? is dezelfde positie.

Draaien, kantelen, polorisatie handmatig zoeken alles geprobeerd.
Zelfs tegen de flat aanlopen schoppen voor een onderzoek van eventuele trillingen. Zou er een slechte kabel zijn dan zou je dat toch merken op alle sat posities. Met de Humax nooit problemen gehad qua ontvangst.

Ik las al iets over de Dreambox aarden?

Ik ga slapen :)

Even een update.
Steeds meer beeld, maar ik loop per uur zo'n 20 keer naar buiten om af te stellen :)
Ik kan nu ook wat meer gaan experimenteren.
Als alternatief kan ik ook een kabeltje graven naar het upload station van UPC. Daar staan immers schotels van 6.5 meter of zo en het is vroeger donker en een kabeltje meer zien ze toch niet.

parabolica;180568 zei:
Zelfs tegen de flat aanlopen schoppen voor een onderzoek van eventuele trillingen. Zou er een slechte kabel zijn dan zou je dat toch merken op alle sat posities. :)

hihi... ik weet wel hoe dat moet hoor trillingen veroorzaken!

Men neme een shovel... :biggrin:

Om eerlijk te zijn ben ik een paar weken terug hier ook met mijn schotel aan het stoeien geweest om wat meer sats in het lijstje te zetten, en ik had de gedachte dat dit met een draaibaar systeem, wat ik heb, een peuleschilletje was, maar niets is minder waar...

Alles wat na de hotbird komt richting de astra's gaat perfect, maar ga ik naar thor toe of nog verder terug, is er geen signaal te krijgen...

kijk wat de hispasat betreft weet ik wel waar dit aan ligt, dat is die verdomde boom die in de weg staat, maar die gaat er ooit nog wel eens aan, eerste is vorig jaar al plat gegaan, maar de rest staat aan de wegkant, dus dat wordt iets moeilijker.

Maar waar ik dus nu naar toe wil @Parabolica, de Dreambox schijnt dus iets minder te zijn wat betreft het ontvangst, zwakkere tunerblikjes lees ik hier en daar...

Dus voor wat dat betreft gaat er zodra de pleuro's het toelaten er eens een wave komen...

Ach, het moet bij een schopje blijven Freggel :)
Gisteren dankzij een kennis gezien dat het werken kan op een 1m schotel draaibaar.
Inmiddels hier nu ook beter resultaat met de ontvangst maar het blijft kritiek. Ik kan de multis ontvangen, en op astra ziet de Dream de regio kanalen maar nu gaat Limburg er bijna aan. Wat was er nu aan de hand? Het hart van de schotel stond wat uit het lood tegenover de motoras op Syrius, laat het 1 tot 2 graden zijn geweest. Humax nooit klagen maar de Dream zegt 'ik zie niks'. Nou dit is 1 stap van de nog 999 stappen te gaan. Volgende stap het netwerk naar buiten toe.

Grt. parabolica.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan