Legaal TV Vlaanderen als niet ingezetene.

K

kempenaar

Het is mogelijk om legaal een smart card te verkrijgen van TV Vlaanderen als niet belgisch inwoner.

Men heeft nodig een adres in Belgie een een account bij een Belgische bank.

Het adres is eenvoudig op te lossen, bij een postkantoor huur je (tijdelijk) een postbus, en je hebt een Belgisch adres.

Bij elke bank is het mogelijk een account te nemen.

Bij een dealer van TV Vlaanderen heb ik de kaart aangekocht en deze heeft de card ook geregistreerd bij TV Vlaanderen.

TV Vlaanderen kent een 3 tal abonnementen zie http://www.tvvlaanderen.be

Weet niet of het voor niet Nederlands ingezetene mogelijk is om op deze manier een abonnement van Canal Digitaal te verkrijgen.

Misschien een leuke tip voor de geïnteresseerden.

Hoi kempenaar, welkom op het Satellite FUN Board !

Dit is niet legaal.

Er moet gebruik gemaakt worden van een woonadres, een postbus is geen woonadres.

Het is vreemd dat de dealer de kaart toch heeft weten te registreren op dat adres.

Ik heb geen idee of het misschien met wetgeving te maken heeft, maar in NL kom je er op deze manier niet mee weg.

Een dergelijke aanvraag zal op het laatst bij het aanmaken van een afrekening door de mand vallen en daarom geannuleerd worden.

O ja.

Je weet dat een nieuwe kaart zichzelf inschakelt en dan gedurende 10 dagen blijft werken waarna de abonnementsaanvraag afgehandeld dient te zijn ?

Ja, waarom is dit illegaal?

Je betaal er toch voor?

Niet dat ik me hiermee bezighoud, maar vindt het wel raar dat je (in dit geval) geen Belgiese zenders mag zien......

Wat is de eigenlijk, juiste reden hiervan?

Ik heb het nu ongeveer 1,5 jaar.

Destijds is telefonisch door TV Vlaanderen aangegeven dat een postbus voldoende is.

De reden hiervan is dat er rechten betaald moeten worden voor de programma's die de zenders bieden.

Die rechten worden betaald voor het publiek per land.

Wanneer je dan niet in het betreffende land leeft, dien je gebruik te maken van de programma's die het land biedt waar je wel woont.

Dat dit zo krom is als maar kan weet ik ook wel.

Want je betaalt gewoon voor de programma's waarnaar je wil kijken.

En wanneer de programmamaker wil weten hoeveel mensen er exact naar zijn programma kijken, dan is het het meest simpel om het aantal abonnementen te tellen.

Maar ze gaan er van uit dat iedere inwoner van een land kijkt, of in ieder geval van een vast aantal op het totaal.

Daarmee nemen ze geen risico en krijgen ze zelfs hun geld als er geen hond naar hun programma kijkt, zolang het maar uitgezonden word.

En wat betreft telefonische toezeggingen van dit bedrijf:

Telefonische toezeggingen zijn helemaal niets waard.

Alleen wanneer het in jouw nadeel zal uitdraaien blijkt men een opname van het betreffende gesprek te bewaren.

Wanneer de toezegging in jouw voordeel is, dan is een telefoongesprek niet geldig en niet te bewijzen dat toezegging ooit gedaan is.

Laatst bewerkt:
Van de andere kant is het voor geinteresseerden het proberen waard.

Ongeveer soortgelijke truken worden ook door Belgen gebruikt om aan Nederlandse kaarten te komen van Canal Digitaal.

Het is inderdaad illegaal, maar het is ook bekend bij zowel TV Vlaanderen alsook Canal Digitaal dat deze methodes gebruikt worden, maar men doet niet aan actieve opsporing. Vermoedelijk omdat het toch klanten betreft die op een legale wijze willen kijken maar dat wegens landelijke beperkingen/uitzendrechten niet kunnen.

Er zijn overigens vaak ook winkels waar je een legaal abonnement kunt bestellen, vaak moet je hiervoor dan wel meteen voor 1 vol jaar vooruit betalen.

Deze winkels komen volgens mij ook niet op legale wijze aan buitenlandse adressen.

Ik zou echter wel zorgen dat je de postbus dan houdt, zodat je geen nieuws- en andere brieven van TV Vlaanderen of Canal Digitaal mist, waaronder ook omruilacties en je adres wordt ook gebruikt om een nieuwe kaart te sturen als de huidige stuk is of als er een kaartwissel komt.

Toch zaken om rekening mee te houden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan