Let op wat je koopt bij de webshop van Canal Digital!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
736
Punten
113
Leeftijd
59
Deze week bij een kennis hulp geboden om een schotelset aan te sluiten omdat hij afgesloten was van kabeltv. ( zie dit draadje )

Hij had dus een set aangeschaft via de webshop van canal digital, en deze aangesloten, maar kreeg geen beeld.

Hij vroeg dus of ik even wilde helpen, en dat heb ik dus gedaan, en al snel bleek dat de schotel die erbij geleverd was, veel te klein was ( 55cm ) er waren teveel obstakels om een goed signaal te krijgen...

Een andere weggehangen die ik had liggen, een 64 cm, en na het op het oog weghangen meteen beeld, dus conclussie wok te klein.

Dus we gaan bellen naar de webshop/helpdesk met dit verhaal en of we de schotel kunnen ruilen voor een grotere?

Dit zou wel kunnen vertelde men ons, maar dan moesten we heel de set terugsturen.

Dit vindt ik een beetje raar, en wil dit dus even melden dat als men besluit om daar een set te kopen het verstandig is om er goed op te letten welke schotel men erbij besteld!!!

Het meest verstandige lijkt mij te kiezen voor de 78cm, zeker gezien het feit dat er binnen afzienbare tijd de dou-lnb bijkomt voor de 23,5E.

Dit was een stukje info wat ik hier even kwijt wilde.

freggel1; zei:
Hij vroeg dus of ik even wilde helpen, en dat heb ik dus gedaan, en al snel bleek dat de schotel die erbij geleverd was, veel te klein was ( 55cm ) er waren teveel obstakels om een goed signaal te krijgen...
-------------------------------------------------------------------------------------------

55 moet voldoende zijn,als er geen opstakels zijn.

sat4ever.

In dit geval lijkt het mij gewoon handiger een 80 cm schotel los ergens erbij te halen. Die zijn niet duur en het spaart een boel flauwekul (opsturen hele set e.d.)

Vind het al DOM om bij CD zo wie zo wat te bestellen,je weet hoe die (firma )met de klanten omgaan.
Van mij krijgen ze de super kouwe douhe v/d brandweer.

sat4ever zei:
-------------------------------------------------------------------------------------------
55 moet voldoende zijn,als er geen opstakels zijn.
sat4ever.

Dat zou best wel kunnen.
Maar ik moet me toch sterk vergissen als het hier niet gaat om een setje van het merk raven (of iets anders met een vogel in ieder geval).
Dat is zo'n mesh (gaatjes) schotel maar ook een die een nogal vreemde ovalen vorm heeft.
Die dingen zijn echt naadje qua ontvangst en regenreserve is nagenoeg nul.
Verder zijn de LNB en diens houder 1 geheel waardoor een vervangende LNB geen optie is.
Het zal vast een bijzonder aantrekkelijk geprijsde set zijn, maar mij krijg je er niet enthousiast over.

Ehhhhhhh 55cm voldoende nog effe wel, maar na juni niet meer minimaal wordt dit 64cm, anders heb je dan niet genoeg rest ruimte met de astra duo lnb.
Helaas zwijgt Canal Digitaal hier nog steeds over, de reden is zeer eenvoudig de astra duo is nog maar montjes maat leverbaar.
je besteld er 100 je krijgt er 10 van anderen hoorde ik dat ze er maar 5 kregen dus dat is waarschijnlijk de reden.
Die ovale schotel van c+ is trouwens naatje,
die doen me denken aan de schotels van Amstrad roesten waar je bij staat en de ontvangst is echt naadje.
Gewoon een Triax of ander merk gebruiken welke wel goed werkt.

The Wizzard;176955 zei:
Ehhhhhhh 55cm voldoende nog effe wel, maar na juni niet meer minimaal wordt dit 64cm, anders heb je dan niet genoeg rest ruimte met de astra duo lnb.

Dat schreef ik dus ook al in mijn bericht @Wizzard, en vandaar dat ik daar al een 64 gehangen heb, die had ik toch nog in de schuur liggen.

HENHIEPENKIE;176945 zei:
Vind het al DOM om bij CD zo wie zo wat te bestellen...

Dat vertelde ik hun ook @Henhiepenkie, ze wisten dat ik dit als hobby heb, dus ik had ze wellicht raad en hulp kunnen bieden...

MAS3;176953 zei:
Dat zou best wel kunnen.
Maar ik moet me toch sterk vergissen als het hier niet gaat om een setje van het merk raven (of iets anders met een vogel in ieder geval).
Dat is zo'n mesh (gaatjes) schotel maar ook een die een nogal vreemde ovalen vorm heeft.

@Mas3, de schotel waar jij het over hebt zat er niet bij, het was een gewone Triax...

Men heeft de zgn "recreatieset"

Maarja, men is tevreden met wat men nu heeft, het is blijkbaar niet voor het kijken naar films, vandaar dat men het familiepakket heeft genomen...

Poeh,wat een geld voor zo'n setje,daar koop de een DM 500 voor.
Triaxje eraan,stukje internet en >>>> LOAT GOAAAAAAAAAAAAAAN.<<<<

Nou voor het totaal bedrag koop je idd een dm 500 voor, dat waren precies mijn gedachten...

Maar je moet er dan nog wel een cplus kaartje bij kopen, en een schotel plus lnb, dus er komt nog een ?80 of ?90 bij volgens mij, want het was in d aanbieding voor 189. ;)

freggel1;176959 zei:
Men heeft de zgn "recreatieset"

Maarja, men is tevreden met wat men nu heeft, het is blijkbaar niet voor het kijken naar films, vandaar dat men het familiepakket heeft genomen...

Kijk eens heel goed op de pagina achter dat linkje!

De aanbieding is in combinatie met het toppakket! Da's een flinke adder onder het gras!

blokr;177005 zei:
Kijk eens heel goed op de pagina achter dat linkje!

De aanbieding is in combinatie met het toppakket! Da's een flinke adder onder het gras!

Dat dacht ik ook al, strakkies eens goed kijken, want volgens mij heb je helemaal gelijk @Blokr.

is helemaal Correct is met het toppakket is een geen adder maar een ratel slang

The Wizzard;177011 zei:
is helemaal Correct is met het toppakket is een geen adder maar een ratel slang

Tja voor 100% zeker weten doe ik het dus nu ook niet, maar de persoon die nu deze set heeft aangeschaft had dit ook al gezien, maar hij heeft bij de aanbieding gewoon het famliepakket kunnen nemen voor die prijs...

Dus we wachten af.

freggel1;177013 zei:
Tja voor 100% zeker weten doe ik het dus nu ook niet, maar de persoon die nu deze set heeft aangeschaft had dit ook al gezien, maar hij heeft bij de aanbieding gewoon het famliepakket kunnen nemen voor die prijs...

Dus we wachten af.

Zoals wel vaker bij CDS zijn ze ook nu weer eens lekker onduidelijk op hun eigen site. Links staat familiepakket en rechts staat toppakket. Kijk je onder familiepakket naar de zender logo's dan staan ze er allemaal uit het toppakket.

Net als bij de komst van NASN was nergens duidelijk uit te halen in welk pakket!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan