Bedankt voor de goede bedoelingen, maar het betreft hier weer een oude hoax.
Dat zie je alleen al aan het feit dat er meermaals geschreven wordt om de mail naar zoveel mogelijk mensen door te sturen.
Een naam staat er niet bij, is er al iemand gaan kijken bij een van de genoemde sites zoals MacAfee, Microsoft, CNN of een ander? Vermoedelijk niet.
Het is een truuk die nog stamt uit de jaren 80 en 90 om mailservers te overbelasten, hetgeen overigens bij mijn weten slechts 1x gelukt is.
Daarnaast bestaat er geen virus wat je 0 sector kan aantasten. Dat zou het mbr (master boot record) moeten zijn en als je XP hebt draaien of Vista krijg je daar niet zomaar effe toegang toe omdat dit in gebruik is door het OS.
Het is wel altijd goed om mails met executables gewoon te wissen. Deze week kreeg ik een mail van een vliegtuigmaatschappij, dat mijn bestelde ticket van mijn creditcard was afgeschreven.
Daarbij werd mijn achterdocht al getrokken vanwege het feit dat de mail aan kwam op een van mijn alias emails (blacktiger dus) en niet op mijn prive email adres waar ik zulke zaken eerder mee zou doen, als ik al zou vliegen.
Dus kijken en ja hoor, in het attachment zat geen document of factuur of overzicht maar een .exe file, dus weggekiept die handel.