letop

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
een email met osama binladen opgehangen is een virus en inovasion is er ook een die je 0 sector van je c schijf vernietigt dus bijde niet openen verwijderen en pc meteen uitzetten en opnieuw opstarten
gr frans

Opgelet !!!!! Geen grap

Emails met afbeeldingen van Osama Bin Laden die opgehangen zou zijn, worden verstuurd en op het moment dat je ze opent zal je computer crashen en je bent niet meer in staat om het te voorkomen.
Dus als je een E-mail ontvangt met de omschrijving:'Osama Bin Laden Captured'of Osama Hanged'
dan de bijlage NIET OPENEN!! Deze mail wordt verspreid door alle landen van de wereld.
Let de komende dagen goed op!!
Open geen enkele email met een bijlage genaamd :'Invitation' het maakt niet uit van wie je deze e-mail dan ook ontvangt.
Het bevat een virus die een 'Olympische fakkel'opent en de harddisk C van je computer 'aansteekt'.
Deze e-mail ontvang je van iemand die jouw e-mailadres in zijn/haar contactlijst heeft staan., dit is dan ook de manier waarop de email wordt verspreid.
Belangrijk dat je deze e-mail doorstuurt aan al je e-mailcontacten!!
Het is beter om deze e-mail 25 keer te ontvangen, dan dat je de bijlage met het virus ontvangt en opent.
Als je een mailtje ontvangt genaamd 'Invitation' ook al wordt het door een vriend gestuurd,
NIET OPENEN!! en zet je computer meteen uit!!!
Dit is het ergste virus aangekondigd door CNN, het is geclassificeerd door Microsoft als het meest destructieve virus aller tijden!!
Dit virus is gisteren door McAfee ontdekt en er is nog geen 'reparatie' voor.
Dit virus vernietigt simpelweg de Zero Sector van de harde schijf, waar de vitale informatie is opgeslagen.
STUUR DEZE E-MAIL DUS AAN IEDEREEN DIE JE KENT!!
VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN!!!

Bedankt voor de goede bedoelingen, maar het betreft hier weer een oude hoax.

Dat zie je alleen al aan het feit dat er meermaals geschreven wordt om de mail naar zoveel mogelijk mensen door te sturen.

Een naam staat er niet bij, is er al iemand gaan kijken bij een van de genoemde sites zoals MacAfee, Microsoft, CNN of een ander? Vermoedelijk niet.

Het is een truuk die nog stamt uit de jaren 80 en 90 om mailservers te overbelasten, hetgeen overigens bij mijn weten slechts 1x gelukt is.

Daarnaast bestaat er geen virus wat je 0 sector kan aantasten. Dat zou het mbr (master boot record) moeten zijn en als je XP hebt draaien of Vista krijg je daar niet zomaar effe toegang toe omdat dit in gebruik is door het OS.

Het is wel altijd goed om mails met executables gewoon te wissen. Deze week kreeg ik een mail van een vliegtuigmaatschappij, dat mijn bestelde ticket van mijn creditcard was afgeschreven.
Daarbij werd mijn achterdocht al getrokken vanwege het feit dat de mail aan kwam op een van mijn alias emails (blacktiger dus) en niet op mijn prive email adres waar ik zulke zaken eerder mee zou doen, als ik al zou vliegen.
Dus kijken en ja hoor, in het attachment zat geen document of factuur of overzicht maar een .exe file, dus weggekiept die handel.

Klopt BT maar er is momenteel wel weer een ander virus wat de opstart bestanden van programma kapot maakt ook wintendo zelf heeft er last van hele delen van xp zijn niet maar zichtbaar.

Zet een goede virus scanner op je PC of LAPTOP in alle gevallen geen Norton een van de beste scanners momenteel NOD32 zeer goed en kompleet.

En als je gratis wil dan is de keuze ook simpel Avast of AVG de laatste vind ik momenteel niet echt prettig werken.

Avast gebruik ik hier al een tijdje hoor, laatst nog de proversie gedownload via de nieuwsgroepen en nergen problemen mee. ;)

wel weer een ander virus wat de opstart bestanden van programma kapot maakt
Daar zijn er wel meer van, virussen, rootkits, allerlei vieze boel die op het net rondzwerft.
Er is ook bijzonder vervelende spyware die ook soortgelijke truukjes uithaalt en bijna niet te verwijderen is. Virussen/trojans die zich in de winlogon nestelen etc.... bah...

Dus een goede virusscanner en evt. firewall is altijd aan te raden, dat is ook al vaker aangekaart hier op het forum.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan