Levensduur

G

goudvis2000

Ik zat even deze draad te lezen

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9067

en zie de stelling dat de levensduur vergroot wordt nadat je een ventilator plaatst. Nu wordt mijn box idd wel erg warm, maar ik neem aan dat onze Duitse vrienden van Dreammedia daar toch wel over na hebben gedacht?

Of is het zo dat mijn box er na anderhalf jaar trouwe dienst, straks opeens mee ophoudt met een grote knal of brand?

Ik plaats liever geen fan want dat gaat geluid maken.

Ik zou me over de temperatuur maar niet zo druk maken. De temperatuur die de componeten zou beschadigen ligt ruim boven de temperatuur van de dreambox. Ik gebruik al drie jaar 2 x7000 ontvangers en ruim een jaar een 7025 zonder welke ventilator dan ook. En mijn ontvangers worden zeer veelvulgig gebruikt voor opnames, waar de HDD ook nog extra warmte geeft.

Ik heb nu ook weer 120 Gig programma's meegenomen voor een vriend van mij waar ik nu logeer in Jakarta. Hij programmeerd zelf over het internet programma's, die hij graag wil zien in mijn twee 7000 ontvangers en ik haal ze eruit en zet ze op een portable HDD. Wanneer wij elkaar zien in Europa of hier in Indonesie krijgt hij de programma's van mij.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen warm en heet. Als de ontvanger te heet word en de HDD daarmee ook kan het wel degelijk schade veroorzaken of de levensduur verkorten.

Over het algemeen is daar echter, zoals Cluyveduycker al zegt, niet zo vlug sprake van. Het ligt er ook een beetje aan hoe de koele lucht word toegevoerd en de warme lucht afgevoerd.

Als je hem dus in een kleine ruimte hebt staan zoals je vaak in tv kastjes ziet, zo'n smalle ruimte die ook niet hoog is waar ook qua hoogte net zo'n beetje een videorecorder in past, ja dan heb je wel ruimte maar da's minimaal.

Heb je hem vrij staan heb je nergens last van.

Maar zoals gezegd, als je hem niet te bont gaat insluiten of in te krappe ruimte plaatst, dan heb je er normaliter geen last van.

Mooi, bedankt.

Hij staat bij mij bovenop de TV in de vrije ruimte dus dat zit wel goed.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan