Lex oslink

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Nou moet ik toch eventjes iets kwijt...

Ik ben graag met de sathobby bezig, en nou had ik al gelezen dat Lex een nieuwe oslink in de ontwikkeling had, maar om nou hiervoor ?154,50 te gaan vragen, dat vindt ik wel en beetje veel van het goede...

Nou ben ik dus een philips man, en gebruik hier dus een oslink, Nokia en Pioneer, daar doe ik ook wel eens iets mee, maar zolang er mij geen andere dingen worden gevraagd of aangeboden, van bijvoorbeeld , neem mijn strong eens onderhanden, dan verdiep ik er mezelf ook niet in.

Nou maar nu vraag ik me dus af wat kan deze oslink beter dan degene die ik nu gebruik? (ik zet geen link weg, want volgens mij mag dit niet ;) ) Want dat zie ik nergens staan bij Lex? Het enige dat ik zie staan, op de site, dat ik als voordeel zou hebben, is door dat hij zo klein is dat ik hem aan mijn deco kan laten hangen

Dus Lex als je zelf meeleest? Wat is er verder beter aan? Graag meer info.

Nou freggel1, je bezorgt me wel wat werk om uit te leggen waarom een LexOSLink maar vooruit dan maar:

Technisch:
- Stabiliteit.Gegarandeerde kwaliteit door toepassing van jitter filters, spike eliminators, slew rate, short paths en synchroon geklokte circuits.
- Uitgewerkt digitaal ontwerp, waardoor slechts 1 flipflop van toestand verandert ipv meerdere tegelijk waardoor verkeerde toestanden kunnen ontstaan.
- Filter in Oscillatorcircuit ter voorkoming van stoorsignalen en overtone oscillatie, ter bevordering van een niveau stabiel kloksignaal.
- EMC richtlijnen toegepast. Speciaal ontworpen printje, zoveel mogelijk gebruik gemaakt van stuur- en retourlijnen en GND-planes
- OC (open collector) pull-uped datapoort, veilige manier van communiceren met de printerpoort. (kortsluit veilig)
- Klokverdubbeling door gebruik te maken van positive and negative logic clocks
- Software gestuurde Switchable boot bit, maakt dat de OSLink ook in de ontvanger kan blijven zitten.
- Software gestuurde Reset en Programmeerspanning.
- Software gestuurde Powerdown feature, om de spanning uit te schakelen als je de oslink niet gebruikt. (Veiligheid)
- Duurdere componenten gebruikt en uitgezocht voor dit doel, ESD veilig,
die alleen werken als de volledige voedingsspanning aanwezig is, dus schakeling kan niet gevoed worden door printer-datalijnen.
(voorkomt beschadiging van printerpoort) en half wel en niet werken waardoor de IC's kunnen beschadigen.
- False start bit detector, frame detector om verkeerde ontvangen data te vermijden.
- In-field upgrade van de OSLink firmware, eventuele nieuwere/betere versies kunnen ter plekke worden vervangen.
- Detectie of ontvanger aanstaat
- Trekt weinig stroom, wordt daardoor bij langdurig gebruik handwarm, maar powerdown schakelt OSLink direct na gebruik al uit.
- 3V3 voor ontvanger I/O, 5V voor printerpoort I/O en 12 Volt voor programmeerspanning aanwezig.
- Ontwerp is getest met een hoogspannings vliegenmepper en een electrische aansteker voor gasfornhuizen,
dit is een "goed hulpmiddel" om te kijken of je ontwerp vastloopt door externe stoorbronnen.
Bij een slecht ontworpen print leidt dit tot vastlopers of anderszins onstabiel en/of ongewenst gedrag.

Niet technisch:
- Voor Microsoft Windows 98,ME,2000 en XP besturingssysteem
- Werkt ook op snelle(re) pc's. Gebruik maken van speciale interface technieken.
- Via Internet bestuurbaar (indien met wil), toepassing draait als webapplicatie.
- Buffering van hele oslink, ter voorkoming van beschadiging aan PC of ontvanger.
- Veilige behuizing, geen los printje op je ontvanger, waar vanalles mee kan gebeuren.
- Veilige aansluiting voor de ontvanger, die niet verkeerd om geplaatst kan worden
- Veilige aansluitpinnen, in rust alle verbonden met massa, zelfs de programmeerspanning, ter voorkoming van kortsluiting.
- Aansluitpinnen lang genoeg en passend voor goede verbinding. Niet van die goedkope slechtpassende enkelrijige losse headers die te kort zijn en los kunnen laten.
- 2 Interfaces standaard, gewoon SPP (Standaard Printer Poort) mode en ECP (Extended Capabilities Port) mode.
(werkt daardoor ook op laptops en andere computers met afwijkende ECP printer poort)
- Uitbreidbaar naar andere interfaces zoals USB, Ethernet, Serieel door interface kastje (voor de toekomst)
- OSLink pennen zijn stuurbaar als JTAG interface of general purpose io voor eigen hardware projecten zoals smartcard programmers.
- OSLink kan in ontvanger blijven zitten zodat je niet steeds je hele video/audio meubel hoeft af te koppelen
- 1 Voeding nodig ipv 2, om ook protected area's (beschermde blokken) te kunnen programmeren.
- geen jumpers, schakelaars of draadjes nodig om de programmeerspanning in te schakelen, alles is software gestuurd.
- interne diagnostische terugkoppelingen om de hardware te testen. Loopback o.a.
- Veilige adapter met signaallampje (LED), 8 verlooppluggen en spanningsverzet sleuteltje
- Duurdere gegoten datakabel, voorkomt losraken van draadjes in de konnectoren.
- Er wordt software bij geleverd die speciaal voor LeXfiles wordt gemaakt.

Overig:
- Uitgebreide software, speciaal om deze OSLink te besturen.
- Forum met support
- Email support

Nadeel:
- inderdaad de prijs

Wat je niet ziet in die prijs:
De tijd die wij steken in de ontwikkeling van software. Het is en blijft een hobby.
Het maken van de OSLinks kost veel tijd, worden allemaal 1 voor 1 visueel geanalyseerd op fouten, gesoldeerd, volledig getest en de signalen met osciloscoop bekeken op correctheid. Ze gaan 100% de deur uit, wij leveren alleen kwaliteit, dit gaat duidelijk te koste van de kwantiteit.

In de ontwikkeling zit veel tijd, als wij werkelijk die tijd zouden berekenen dan is de OSnk niet meer te betalen zijn!
Niemand krijgt een LexOSLink opgedrongen, een collega hobbyist beslist zelf of hij/zij al dan niet onze OSLink wil bestellen en gebruiken, het gaat ons er niet om hoeveel wij er kunnen verkopen maar hoeveel wij er willen maken en daar tijd in gaan steken, waarschijnlijk zolang we het nog leuk vinden.
Door de goede service en kwaliteit proberen wij een bijdrage te leveren aan de hobby van het satelliet gebeuren.

Kan je hier iets mee of .............?

Lex (Team LexOSLink)

Zo wordt het voor mij inderdaad een heel stuk duidelijker, bedankt voor de goede uitleg, en ja ontwikkeling van iets nieuws kost zeker veel geld, en vooral als het niet om massa's gaat ;)

Ik heb er op dit moment niet genoeg ?'s voor, maar misschien komt dat nog wel eens :biggrin:

Succes met de verdere ontwikkeling, en met het goede werk!

Originally posted by LeXfiles

Nadeel:
- inderdaad de prijs

Wat je niet ziet in die prijs:
De tijd die wij steken in de ontwikkeling van software.
Het is en blijft een hobby..

Lex (Team LexOSLink)

waarom dan nog die dikke prijs dat past niet bij deze hobby
en dat vindt ik jammer want het gaat nu om pure verdiensten
en dat heeft niks meer met hobby te maken

Draait het hele satgebeuren gelijk welke hobby dan ook niet om geld?
Het verdienen aan , is ook de prikkel om iets nieuws te ontwikkelen.
grt. Jacob.

Er is een verschil tussen een oslink maken voor een collega of tientallen voor iedereen die er een wil.
Je kunt de mensen die LNB?s maken toch ook niet verwijten dat ze geen hobbyisten zijn.
Toen ik in het verleden oslinks voor vrienden maakte vroeg ik alleen de materiaal kosten, het was toen wel opvallend dat ik er heel veel vrienden bij kreeg.
Nu moet ik btw afdragen en anderen inschakelen om die dingen te maken, ook willen de mensen een compleet product dus met voeding en kabel en software en het liefst dat ik het zelf bij hen nog voor kom doen hoe het allemaal werkt.
Dus dan blijft de vraag, ben ik nu bezig met een hobby of niet ?
Ik zou dan moeten beslissen om er maar een paar te maken voor wat vrienden en de rest het zelf maar uit laten zoeken.
Ik heb zelf al bedenkingen dat ik het zo groot heb opgezet omdat ik dag en nacht bezig ben om allerlei mails te beantwoorden omdat er nog maar weinig mensen zijn die iets zelf uitzoeken.
Ik zal het hier bij laten omdat dit eigenlijk geen onderwerp is voor dit forum alhoewel het een oslink is speciaal voor philips decoders.
Lex

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan