Lexcom datanetwerk

V

Vikkerhoek

Beste kenners, Als leek probeer ik de beste oplossing te vinden voor mijn probleem. In mijn nieuwbouwhuis heb ik een lexcom data-netwerk (Cat 7) geplaatst. Dit wil zeggen dat ik op ca. 50 plekken in huis televisie/telefoon/internet/data kan inpluggen. Alle kabels lopen naar een centrale patchkast. Hier komt mijn adsl/telefonie naar binnen. Daar ik in het buitengebied woon is de kwaliteit van TV via kabel en/of ADSL gewoon slecht.

Dus geen echte optie....Wil ik echt kwaliteit hebben, dan moet ik wel naar een schotel. Mijn vraag is wat te doen om op minimaal 4 plekken in huis via mijn netwerk een goed TV signaal te ontvangen. En weet er iemand een goed e leverancier in het Oosten van het land? Alvast bedankt

Hoi Vikkerhoek, welkom op het Satellite FUN Board !

Heb je deze tips (klik!) al gelezen ?

Ik zou bijvoorbeeld nog iets willen weten over je budget, als de sky de limit is, dan is er natuurlijk enorm veel mogelijk.

Verder is het wel belangrijk dat je aangeeft wat je precies wil ontvangen en of je apparatuur nog meer moet kunnen dan alleen ontvangen.

Ga je ook een dvd/blu ray bibliotheek streamen door je huis ?

Moeten de ontvangers ook in de patchkast, of kunnen die ook lokaal bij de tv staan (waardoor je ze bijvoorbeeld via een eventueel aanwezige HDMI aansluiting kunt aansluiten).

Wil je 1 satelliet, of 2 stuks (zodat je alle NL kanalen kunt pakken), of wil je gewoon zoveel mogelijk ontvangen.

Wil je misschien eerst een opzet die dan later uitbreidbaar is zodat de kosten beheersbaar blijven.

Dat maakt allemaal nogal wat uit.

Wat jij wil ziet er echt interessant uit, en er is ook heel veel mogelijk.

Dank voor je reactie.

Op de eerste plaats ga ik voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Ik hoef niet zonodig de hele wereld te ontvangen. Maar wel de regulieren dingen.

Het mooist is om de ontvanger(s) in de patchkast te plaatsen en veze dmv IR op de diverse locaties(ca. 5 plaatsen in huis)te bedienen. Het makkelijkst is om het signaal via een AV modulator te verspreiden. Maar ik ben bang dat ik te veel kwaliteit verlies. Budget is redelijk/goed mits de oplossing goed is. Ik ben ook geen hobbyist....Het moet bij mij gewoon werken en idiotproof zijn.

Ik besef dat ik minimaal 3 ontvangers nodig heb om verschillende zenders te bekijken op verschillende plaatsen. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Groet, Vikkerhoek

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan