Licht in de duisternis

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
70
Uit betrouwbare bron vernomen, dat Brussel het verdrag van Rome artikel 326 gaat opleggen en openbreken aan alle europianen aangesloten bij de EU.

Men vindt het van de gekke dat wij ik neem dus even Nederland niet naar Premiere mogen kijken d.m.v. een abonnement.
Ook wil men het hautaine Murdoch imperium gaan aanpakken dat we dus ook sky mogen en kunnen gaan kijken d.m.v een module.
Je sluit dan rechtstreeks een abbo af dus geen geldklopperij meer van buitenlandse postadressen.

In januari 2004 gaat hierover een debat komen enkel zeer invloedrijke mannen zijn hierover bezig.
Ook wil men het jagen van providers op de hackers aan paal en perk gaan stellen.
Desnoods via het europese hof.
Men vindt het bezopen de hekse jacht die is ontstaan op het net.
Verspreiden zal strafbaar blijven is ook normaal, maar er over praten enzovoort moet mogen.
Ook hier kan de provider van leren, de handel daarintegen willen ze wel gaan verbieden ik bedoel dus de illegale kaarten.
Ook moeten providers waar gaan leveren voor hun geld.

Of dit zal gebeuren zullen we moeten afwachten maar dat er wat gaat gebeuren in 2004 staat als een paal boven water.

Ga me nu niet pm sturen wie mijn bron is ik zal deze vraag niet beantwoorden...

Ik heb eerder ook al uit betrouwbare bron vernomen dat men het auteursrecht en uitzendrechten wil openbreken.

Artikel 326 is genomen mede op basis van een Europese richtlijn uitgegeven net door Brussel dus dat ze daar een breekijzer in gaan zetten zonder dwang van het Europese Gerechtshof betwijfel ik ten zeerste.

Maar wel inderdaad wat de uitzendmogelijkheden en rechten betreft. Vergelijk het eens met de States, daar zijn hele netwerken tv stations etc. Die gaan dus echt niet voor 1 film betalen voor elke staat, daar is gewoon een vast gemiddeld bedrag voor en zo wil men het hier ook geregeld krijgen.

Open en grensoverschrijdende concurrentie op alle gebied. Daar behoren uiteraard ook de satellietproviders bij.
Het moet inderdaad mogelijk zijn zonder problemen een abonnement te nemen op de provider die je zelf wilt.

Het is alleen nog de vraag hoe lang dit gaat duren eer het geregeld is, maar dat het eraan zit te komen is een ding wat zeker is.
Wat mij persoonlijk betreft mag Premiere zich weer een klant in theorie erbij schrijven.:)

Op deze manier gaat men wel de vorming van hele grote (en dus machtige) bedrijven stimuleren.
We weten allemaal waar dat toe kan leiden; canal + is ook zo'n bedrijf, en dat is een behoorlijke alleenheerser.
Wanneer er zich dergelijke veranderingen voordoen, dan gaan de (relatieve)kosten voor deze grote bedrijven alleen maar naar beneden.
Want hoe meer kijkers, hoe minder er per kijker betaald hoeft te worden, zo gaat dat in een marktwerking.
Dus de groten worden groter, en de kleintjes worden opgeslokt of vermorzeld.
Of je dat een gezonde marktwerking mag noemen durf ik te betwijfelen.
Uiteindelijk houd je nog FOX (=murdoch), ABC (= disney),CBS , en misschien Universal (was Vivendi en dus ook canal+) over.
En dat zijn dan heel toevallig ook de grote bedrijven die de knikkers in de U.S. verdelen.
Laten we hopen dat men er voor waakt dat het zich anders zal ontwikkelen.
Want wanneer het eenmaal zover is zijn wij de klanten, de kleintjes die uitgeknepen gaan worden.
En dat gevoel kennen wij als kleine nederlandse markt inmiddels maar al te goed, zijn we weer terug bij af.

Je hebt net zoals bij het anti radardetectie geouwehoer toch de vrijheid van het ontvangen van signalen.
Wie wil je verbieden om een signaal te ontvangen ?
Zenden is een ander item,maar ontvangen mag volgens de wet.

Ontvangen mag. Maar Mas3, ik ben er toch voorstander van ondanks dat je gelijk hebt.
Er bestaat nog altijd zoiets als zo'n organisatie die bekijkt of je niet te groot word.
C+ is gewoon te groot en heeft teveel monopolie in teveel landen, dat moet gedaan gemaakt worden.
Dit krijg je alleen voor elkaar als je het op Europees niveau gaat aanpakken want dan zie je ook de bezettingsgraad op Europees niveau van bijv. C+.

Ondanks dat, heb je dan in elk geval het feit dat er toch een hoop mensen, waaronder vooral Nederlanders en Belgen, een abo willen op Premiere World.
Dit zou betekenen dat Premiere een grotere speler word op de Europese markt en voor concurrentie zou kunnen gaan zorgen tegen C+.
Ook zal dan de boel open gaan voor Murdoch die vanuit Engeland dan ook nog eens zijn kapitaal op Europa kan gaan zetten.

Je krijgt dan 3 grote spelers op het Europees continent die elkaar kunnen beconcurreren in een eigenlijk beperkte markt, want je loopt uiteindelijk toch tegen een bepaald maximum aan wat je een abonee kunt gaan bieden en waar hij ook geinteresseerd in is en aldus ook bereid is voor te betalen.

Het concurreren van deze 3 kan dan gaan leiden tot lagere prijzen en dat is weer gunstig voor de consument.

Of dat allemaal zo ook gaat uitpakken is een tweede, maar theoretisch gezien zit deze mogelijkheid er dik in. Het verdient in elk geval een kans, want zoals het nu gaat is het gewoon prut en Nederland in zijn uppie is qua aantal echte abonnee's gewoon niet interessant genoeg voor een satellietaanbieder erbij. Op Europees niveau zijn het toch wel weer enkele honderdduizenden abo's erbij of eraf en dan is het toch aardig meegenomen voor een provider, buiten het feit dat wij als "kleinlandigen" ook weer een grotere keuzemogelijkheid hebben betreffende providers en paketten.

Of het allemaal echt lekker gaat lopen is afwachten, maar dat is het vrijwel altijd bij iets nieuws.

Europa....daar horen wij ook bij ?
Dat zijn toch die malloten in Brussel met torenhoge onkostendeclaraties geloof ik ?
Die gasten zitten daar op onze kosten de dure meneer of mevrouw uit te hangen,maar spijkers met koppen slaan...ho maar.
Als je de hoop vestigd op besluiten die met dit soort onderwerpen te maken hebben ( lage prioriteit ) dan mag je blij zijn dat je het nog mee maakt in dit leven.
We zijn allen Europeanen zeggen ze daar,maar ze doen gewoon wat ze zelf willen en trekken zich geen ruk aan van een stip op de kaart die Nederland heet.
Nederland mag in Brussel mooi zitten en pootjes geven.
Dat bleek wel weer afgelopen maand.
Wij mogen onze bijdrage storten en verder de bek dichthouden.
Dat is het nieuwe Europa.
Trouwens buiten Europa denken ze dat Nederland ergens in Duitsland ligt.....dus we doen het prima globaal gezien.

Welterusten allen.

Denk niet dat jullie begrijpen wat BT en ik bedoelen lees nou eens goed.
Tuurlijk mag je alle signalen ontvangen niemand verbiedt dat je mag het zelfs proberen te decoderen ook daar zal niemand wat van zeggen maar dat is de opzet nu niet.

Ik zal proberen het eenvoudig te houden stel ik wil sky uk kijken kan ik ontvangen maar krijg geen abo om te decoderen, dan gaan er opeens een hoop wetjes spelen.
Kijk SKY wil mij best een abo aanbieden premiere idem maar de europese wetgeving verbied dat.

Nu zijn er mensen die zich daar voor in willen gaan zetten dat dit in de toekomst mogelijk wordt.
Ik vind dat we deze mensen moeten helpen met een positiefe gedachte en nuttige tips om dat ook voor elkaar te krijgen.
Dat kan alleen via forums als je in de uk div forums gaat bekijken dan zie je dat ze er wel degelijk ook mee bezig zijn.

Ik heb het niet over illegaliteit gehad kijk als men de wetgeving verandert zal dit fenomeen ook verzwakken tot de echte hobbyist.

Waar ik me aan erger is de heksenjacht die geopend is op mensen die hier mee bezig zijn als zijnde een hobby, ik hoop daarom dat er voorlopig ook niets op het net komt, ik heb al eerder geopperd dat de hacker en de mods van de div. boarden een groot risico gaat lopen en de handel strijkt het geld op.

@Pikkie: volledig mee eens.

@outlawbiker: Ja ook volledig mee eens.
Maar in jouw geval is het een politieke discussie. Het klopt wat je zegt voor het grootste deel.
Maar het probleem is dat die gasten in Brussel dus wel bepalen wat er (of we willen of niet) verder met ons kleine landje gebeurd.
Zo is er dus al de Euro gekomen.
Er is een bescherming gekomen voor providers waaruit artikel 326 ontstaan is (in strijd met hun eigen verdrag van Rome) wat aan alle Europese landen is opgelegd en wij dus voor 326 hebben gekozen en andere landen (bijv. Duitsland) zelfs nog strengere wetten hebben daar is zelfs nog meer illegaal.

Maar als die apen het nu ook klaar spelen om te kunnen zorgen dat we in Europa bij wie we zelf willen een abo kunnen afsluiten, zijn we toch al een stuk verder en daar ging het even om.

Politiek gezien: Persoonlijk zie ik het (zeker na het nieuws van vanavond) dat straks hoofdzakelijk Frankrijk en Duitsland aan de touwtjes gaan trekken in Europa. Grootste landen met meeste inwoners. De Duitsers vertrouw ik nog steeds niet en ze vinden zich zelf nog altijd een beetje beter dan andere volken, dus alleen om die redenen mag ik die al niet.
De Fransen zijn over het algemeen een laks en vooral arrogant volk. Die moet ik dus ook niet (ja wel hun kaas en wijn enzo).
Maar net zoals je zegt, wij zijn maar een klein landje en moeten ons maar aanpassen. Wat mij betreft mochten ze op die manier dat hele verenigde Europa weer van tafel vegen en verder gaan zoals het vroeger ging. Ieder voor zich en God voor ons allen.
Maarja, da's weer een andere discussie.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan