Linksys NLSu2

R

rayman

Hoi allemaal,

Ik ben in bezit van een nlsu2 openslug versie 4.8_beta erop gezet.

Deze wilde ik gaan gebruiken voor interne CS. Met 1 azbox, en twee dm-500-C

Ik probeer volgens een andere forum dit allemaal voor elkaar te krijgen, maar loop toch wel tegen een aantal problemen op.

Het flash_naar openslug gaat goed. staat geinstalleerd en werkt atm.

Alleen het indelen van een 2gig usb_stick(poort2) loop ik tegen de problemen op.

Huidige kennis linux is beperkt.

Ik moet n.l een ext3 partitie aanmaken:

Partitioneer door fdisk /dev/sda

p: laat eventueel beschikbare partities zien op usb stick

- d: delete eventueel aanwezige partitie(s) op usb stick

- n: maak EXT3 partitie aan op USB stick, p: maak primaire partitie aan, 1 voor partition number en default 1 First cylinder (enter), default 10112 last cylinder (enter)

- p: toon partities op USB stick en indien OK w om de partitietabel aan te passen

Maar als ik command: dsmeg intyp krijg ik het volgende.

Can't find a valid FAT filesystem on dev sda1

Aan het eind van regels.

Zijn er optie's commands om alle partitie's e.d opnieuw te verwijderen, en opnieuw in te delen?

Hierboven beschreven is wel gelukt.

Heeft iemand ervaring met Nslu2 i.c.m Cccam_server. b.v een how to/goede handleiding?

Heb er wel 1 gevonden van andere forum, maar deze is oud/niet up2date

CCcam, werkt op Ubutu server, maar kost me teveel aan energie! 450 watt Voeding. Via nslu2 verbruik aan stroom aanzienlijk minder..

Iemand tips en trucks Welke Slug versie,CCam versie..

Apps: Php,mysql,Webinfo..

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:40 uur ----------

Volgens mij, werkt het atm..

Maar loop nog tegen kleine dingen aan, althans denk ik:

cd /var/etc moet ik volgende command doen ./CCcam –d (volgens mij wordt dan cccam gestart.

Dan komt er nog een foutmelding, dat ie CCcam.channelinfo/CCcam.providers

Niet kan vinden..in /var/etc ( Deze files heb ik wel, maar hoe nu verder?)

Ik weet niet, wat er in deze files moet komen te staan want ik heb deze wel.

Dus voordat ik deze plaats, wilde ik graag weten waavoor deze dienen..

Nslu2: Firmware OpenSlug-3.10-beta-firmware

CCcam: v2.0.11

Allereerst bedankt dat je jouw ervaringen weer zelf hier komt plaatsen. Er zijn vast mensen die daar later ook naar zoeken en dan de antwoorden kunnen vinden.(Y)

CCcam hoef je niet met -d op te starten. Als je dat doet start je hem namelijk op in debug mode. Daarmee spuwt ie veel meer informatie uit dan je normaliter nodig hebt.

De beide genoemde bestanden heb je in feite niet nodig, daar staan in welk provider-id van welke provider is en welke id welke zender betreft.

Dat kan grappig zijn als je de web-interface gebruikt, dan kun je kijken waar iemand naar aan het kijken is op dat moment, of het laatst naar gekeken heeft.

Dit is een voorbeeld van de inhoud van CCcam.providers:

01000019 "(Old) Canal Digitaal"0100006A "[s2] Canal+NL/Euro1080 (19E/23E)"

0100006B "[s2] Canal+NL"

0100006C "[s2] TV Vlaanderen (19E/23E)"

0100006D "[s2] TV Vlaanderen"
En de CCcam.channelinfo laat dus zien welke caid bij welke zender hoort:

0100:00006a:0fab "Nederland 1 Canal Digitaal"0100:00006a:0fac "Nederland 2 Canal Digitaal"

0100:00006a:0fad "Nederland 3 Canal Digitaal"

0100:00006a:07d4 "RTL 4 Canal Digitaal"

0100:00006a:07d5 "RTL 5 Canal Digitaal"

0100:00006a:138d "SBS 6 Canal Digitaal"
Als je even op de filenaam zoekt zijn er zat op internet kant en klaar te downloaden.

Maar zoals gezegd, voor een goede werking heb je ze niet nodig en nemen ze alleen maar onnodig ruimte in beslag.

Dank voor reactie,:bier:

Maar toch even vraagje, voordat ik zelf weer allerlei dingen moet gaan google lezen forum enz.. :biggrin:

In Ubuntu, kan ik b.v. dit automatich laten opstarten in een file genoemd:

rs.local (ff uit mehoofd) Maar het kan ik dit doen in OpenSlug>??

En b.v. CCcam.cfg editten zodat hij die channel/providers gedoe niet uitleest.

Want anders geeft ie fouten aan n.l.

b.v.d

Normaliter kun je met de rc.local iets doen ja, maar of dat met de NSLU ook kan is mij niet bekend.

Die foutmeldingen moet je op de koop toenemen of niet meer starten met -d dan heb je dat probleem niet.:)

CCcam leest namelijk standaard die files uit, het uitlezen kun je niet uitschakelen.

Een andere opties is die twee bestandjes in je /var/keys zetten (desnoods slechts met een paar regels zoals in mijn voorbeelden hierboven) en dan leest hij die uit en heb je ook de foutmelding niet meer....

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan