Linksys router

Technodad

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Hoi all

Ik heb een nieuwe router, linksys WRT54G2, en deze installeert heel makkelijk met bijgeleverde cd.

Het rare is dat ten opzichte van de router die ik ervoor had, een USrobotics USR8054 de download snelheid nu met bijna de helft gezakt is.

Ik had ongeveer 1.3 mb per seconder, en dat is nu ongeveer 700 kb.

Computer windows 7 en bekabelde verbinding.
Wlan staat aan voor de laptop met WPA2 key, voor de rest standaard instellingen.

Live box waar de router aanhangt al paar keer herstart, mogelijk zat het daar, maar dat helpt ook niet.

Iemand enig idee of ook deze ervaring met andere router???

Alvast dank

Groetjes

Zoiets heb ik ook gehad, ik had de nieuwe linksys router gewoon op de bestaande kabels aangesloten.
Nadat ik alsnog de kabel tussen het modem en router had vervangen door de in de doos van de router meegeleverde kabel, vloog mijn snelheid omhoog.

Ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw ook is, maar even checken en je weet het zeker!

Ha Hangslot,

die kabel heb ik er idd ook tussengehangen, lekker vers! Maar ondanks dat toch lagere snelheid.....
We puzzelen verder:)

Dankjewel voor je suggestie

Heb destijds er ook een gekocht op jou aanbeveling haha
Heb hem hier ook in de standaard instelling staan, de pc die op de kabel aangesloten zit heeft de normale hoge snelheid, maar de laptop op wireless is trager in snelheid.
Ik denk dat dat komt omdat de wireless verbinding sowieso trager is. Het enige verschil is dat ik hem hier niet op WPA2 key heb staan maar een gewone WEB key.
Zal 's zien of ik er ook wat over kan vinden

Een WPA2 verbinding is sowiezo trager dan een web verbinding, maar wel veiliger.

@Technodad: Je moet ook eigenlijk niet die installatie cd gebruiken, is nergens voor nodig.
Maar om je echt te kunnen helpen moeten we kunnen bepalen of het echt aan de Linksys ligt.
Je schrijft dat ie aan de Livebox hangt. Op welke manier dan? In router mode of switch mode? Dus via de WAN of de LAN poort? Met een Livebox is het vermoedelijk handiger de router in switch mode aan de Livebox te hangen.

Controleer dit even:
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8
En dan naar beneden scrollen tot hier:
Linksys (en andere) routers achter de Livebox (Switch/AP methode)
Staat het netjes beschreven.

Wat zijn de intrainwaardes van je Livebox?
Dat is dit dus:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

Die kun je te zien krijgen als je in het tabblad Geavanceerd naar de adsl statistieken gaat kijken meen ik me te herinneren.

Ha Mannen,
Je gelooft het niet!
Vanmorgen de kabels eruit gehad om de computer eens direct aan de livebox te hangen, daarna alles weer terug in de router zoals het zat, verder niks gedaan, en wat denk je: download weer als vanouds, dus alles okee nu!

Snap er niks van, maar ben wel blij.....

Bedankt voor het meedenken :)

Groetjes

Jawel dat geloof ik wel. Dat was ook de reden waarom ik naar die intrainwaarde vroeg.
Ik had namelijk het vermoeden dat hij zichzelf nieuw gestart had of dat dit op andere wijze was gebeurt en de intrainwaarde flink lager was geworden.

Dat gebeurt namelijk vaker bij Online.
In veel gevallen is het dan al voldoende om de stroom er af te halen, paar seconden wachten, stroom weer op die Livedoos en laat hem maar weer verbinden.:)

Dus ik snap het wel.:biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan