linksys router

P

pcjoopie

Hallo allemaal.

Ik heb een probleem.

ik heb 2 routers 1 is een krijgertije onbekent merk.

En 1 is een linksys.

Als ik de linksys op de modem hang doe de setup maar krijg geen ip aderes.

Als ik de syslink door lus met de andere router werkt ales.

weet iemand wat dit is voor een probleem?

Hoi, het kan goed zijn dat je in dezelfde range van ip zit.

Omdat beide routers dan via dhcp werken wil dat nog wel eens problemen geven.

Zorg ervoor dat de linksys op statisch staat ingesteld dan wordt deze gezien als gateway en zal het hoop ik beter gaan.

In de linksys router moet je DHCP uitzetten zodat de box een IP-adres krijgt uit de DHCP-pool van het modem krijgt.

Normaal moet deze volgorde werken.

Modem -> Linksys.

Wil je er nog een andere router achter hangen kun je het best van de TWEEDE router (dus niet van de Linksys) de dhcp uitzetten en het ip vast ingeven.

Als je bij Ziggo zit wil het nog wel eens apart werken met een router achter het modem. In dat geval kun je het beste je Ziggo modem en de Linksys beiden van de stroom afhalen.

Geef dan eertst het Ziggo modem weer spanning en wacht een aantal minuten zodat die echt helemaal weer opgestart is.

Geef daarna de correct ingestelde (automatisch verkrijgen van ip adres) Linksys aan het modem (kabel van modem in de WAN/Internet poort van de Linksys) en laat die ook maar even op het gemak starten.

Kan allemaal wel een paar minuten duren maar dan zou de Linksys toch een ip moeten krijgen.

Maar als je een provider hebt waarbij je modem tevens ook al router is, werkt het weer anders. Ik weet niet wat Chello/UPC (die jij hebt) tegenwoordig voor modems uit geeft.

Dus misschien is het 't handigst als je even aangeeft wat je precies hebt en wat je wilt bereiken anders gaat iedereen maar iets roepen en de helft klopt dan niet.

Hallo Black Tiger

Ik heb chello internet.

Maar het probleem is als ik de linksys aleen op de modem hang krijg ik geen ip adres.

ik heb het nu door gelust via mijn oude router.

Maar die wil ik juist weg doen om dat die niet wifi is.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hen van ales gedaan

Groetjes pcjoopie

Bij Chello/UPC wil het nog wel eens lukken met het clonen van het mac adres.

Het schijnt dat de dhcp lease daarop wordt afgegeven en er is een tekort aan ip adressen.

Het beste kun je de stroom van beiden er af halen. Dan eerst het modem aanzetten en laat maar een minuutje of 2 rammelen tot alles echt goed werkt.

Dan zet je de Linksys aan en laat die maar weer even rammelen. Ik weet niet of je bij de onderhoudspagina van jezelf kunt komen van UPC, maar ik heb begrepen dat je daar ook het mac zou kunnen vrijgeven of wijzigen of zoiets.

Dit zijn mogelijkheden voorals het niet lukt.

1.) Mac adres van je andere router (die wel werkt) opschrijven en deze in de Linksys ingeven bij de clone optie.

2.) Modem langer dan een uur uitgetrokken laten en opnieuw proberen.

3.) Linksys als switch aansluiten, dus de kabel van de oude router op een LAN poort van de Linksys aansluiten.

Zorg dan wel dat de Linksys op LAN een ip heeft in de range van de oude router (het beste kun je dat vast in geven) en dat DHCP op de Linksys in dat geval uit staat.

Als je de Linksys direct op het modem hangt moet de dhcp in de Linksys uiteraard aan staan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan