linux SuSE en newcam als server opzetten

K

Kerstkonijn

Na een overschakeling van ubuntu naar SuSE, volgens de terrechte opmerking van jantje-sat, niet meer verder in dat draadje. En omdat ik het ook een interessant onderwerp vind, heb ik de vrijheid genomen er een nieuw draadje voor op te starten.

Eerst even nog als reminder:
Black Tiger zei:
omdat men dat meestel wil weten vanwege cardsharing met anderen en dat is illegaal. Men is de laatste tijd sowieso (terecht) erg voorzichtig geweest met al te duidelijke informatie over cardsharing.

Jij hebt specifiek aangegeven het te willen gebruiken voor je twee ontvangers thuis en derhalve heb je ook antwoord gehad.

Waar waren we gebleven...
eendenteam zei:
Je moet eerst naar de prompt gaan in je root-terminal. Als je alles goed hebt staan (config file goed en de binaire file op je linux server) dan kun je via de root terminal newcamd opstarten en eventuele foutmeldingen bekijken/herstellen.

Welke newcamd versie je gebruikt is niet zo interessant. Wij stellen voor de nieuwste te nemen (v6.05). Voor newcamd heb je maar 2 files nodig: cardserver (de .i386 versie) en cardserv.cfg. Wij hebben cardserver in root (/) staan en de cfg in /etc/newcamd maar bij newcamd kun je met de -c parameter opgeven waar de cfg staat en hoe die heet.

Voor het configgen is het van belang dat je een sharepoort toewijst: een tcp-poort dus. De tcp-poort is de poort die anderen gebruiken om gegevens met jouw server in dit geval dus newcamd uit te wisselen. Wel zorgen dat die poort voor zowel externe als interne gebruikers van je netwerk toegankelijk is.

Wat de rechten betreft: de binaire cardserver file moet je opstarten die moet dus minimaal 755 zijn. De config file bevelen we 644 aan.
blokker1 zei:
voor mij was het ook de eerste keer dat ik met linux werk, maar met een beetje uitproberen en nadenken lukt het wel.

bij mij op het scherm staat een huisje en eronder staat home dit is net zo iets als bij windows deze computer hier kun je dus naar de verschillende mappen ook kun je hier nieuwe mappen aanmaken en dingen kopieren net als bij windows.

ik heb omdat dat op het cardshareforum(daar kun je heel veel leren over deze materie) de newcamd.cfg in een nieuwe map genaamd newcamd gezet in de dir /etc/newcamd/newcamd.cfg dus

als je bij mij op home klikt dan opent hij in /root om in etc te komen moet je /root weghalen tot / en dan op etc klikken.

dan heb ik newcamd.i386 gezet in de map root/server/cardserver/cardserver.i386.

dan moet je de rechten aanpassen en de carserver.cfg aanpassen aan jou wensen.

als dat allemaal gedaan is klik je op wat bij mij heet terminal program is een klein schermpje links onderin bij mij

dan kun je net als vroeger bij dos met het commando cd naar de map gaan waar cardserver.i386 staat en bij mij moet ik die opstarten met
./cardserver.i386.
eendenteam zei:
Natuurlijk mogen de files ergens anders staan. Als je een va nonze berichten eerder hebt gelezen dan heb je gelezen over de -c parameter voor de cfg file.
Daarnaast maakt het niet uit waar je een binaire file neerzet, die je opstart.

voor mij is het opgelost ik heb alle rechten nu
BIG G je bent een kei
en echt bedankt man voor de super tip

en eigenlijk na het vorige topic
wilde ik maar niet verder vragen over hoe of wat

jantje-sat zei:
big g is de enigste samen met blokker die iets nuttigs heeft gemeld inzake de topic en hetgeen ik wil bereiken
Kijk, dat is mooi. Daar kunnen we vast mee verder
voor mij is het opgelost ik heb alle rechten nu
Euh... ja? Vertel! Ik ben heel benieuwd welke stappen er genomen zijn om de boel te laten werken. Zeker omdat dat de enige info is die in dit draadje nog ontbreekt. Dan is dat ook weer compleet.

ok
wat heb ik gedaan
ten eerste heb ik goede raad opgevolgt de ubuntu wilde niet doen wat voor een leek te doen is
en dat is je de rechten geven om als root in te loggen alle trucen die er werden aangedragen op diverse forums werken niet bij ubuntu

het makkelijkste is dus dat je de user "root" bent die mag namelijk echt alles
en waar is dat makkelijker als in suse 10.0 met grote dank aan BIG G die mij dus die tip gaf en een uitleg hoe in te loggen als root

dat doe je dus niet bij het opstarten maar als je eenmaal hebt opgestart dan kun je in het menu als andere user inloggen en dan kun je dus de user root kiezen LET OP tijdens het instaleren van suse10.0 wordt er aan je gevraagt om een pasword te maken voor deze root user NIET VERGETEN DUS anders heb je er nog geen bal aan

Meld je er wel ff bij dat ik je de nodige waarschuwingen enzo heb gedaan....

Anders wordt ik meteen gedegradeerd van expert tot beginner... :biggrin:

ja dat is zo maar ik kan mij niet voorstellen dat je gedegradeert wordt tot beginner
laat dat beginner maar aan mij over hahahahha
en dan als je als root ingelogt staat volgens mij zitten alle dromers achter een router
en dus daarom niet zo makkelijk om binnen te komen voor evt boosdoeners
en dan eigenlijk nog wat je dreambox "root dreambox"die staat ook gewoon online

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan