Linux vraagje.

B

blokr

Ik heb weer een LiveCD gedownload van Knoppix en gebrandt op een cd schijfje als winrar bestand. Doe ik hem ik het cd station dan start hij niet op. Ook niet na het opstarten F2 indrukken en de harddisk op de derde plek bij de boot sequence te zetten. Het cd-rom station staat dan op het tweede plekje en diskette station op de eerste, maar die is toch leeg. Knoppix wordt alleen niet opgestart. Kennelijk doe ik iets fout. Heeft iemand misschien een tip? Alvast bedankt voor het meedenken!

we kennen dat bestand niet, maar als je op cd het als winrar hebt weggeschreven en dan via die cd probeert te booten zal dat nooit lukken. De CD moet namelijk bootable zijn.

Je zult het winrar uit moeten pakken en de inhoud op cd moeten zetten. Mogelijk krijg je als je het winrar bestand uitpakt een .iso bestand. Een dergelijk bestand (.iso) kun je met de meeste software om een cd te branden, goed op je cd zetten (als image). Nero doet dat tenminste wel.

Leek mij ook wel de oplossing, maar ergens gelezen dat een live CD gecomprimeerd moest zijn, dus vandaar als winrar erop gezet.

Ik heb die nu uitgepakt en op twee manieren gebrand:

- enkel als ISO, start niet op
- de hele inhoud, incl. autorun ed, start niet op

Ra, ra........

Uiteraard XP op cd bootable staan!

Opnieuw de iso gebrand maar nu met nero en nu wel goed. Eendenteam bedankt voor de hulp!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan