Linux

D

Delirium

Zou hier mee willen beginnen maar weet ook iemand van jullie hier welke versie er geschikt is om op cdrom tezetten en er van af op te starten....

Groetjes Delirium.

@Keessie jij hebt het over op hd te zetten, maar de bedoelling is het op cd tezetten is dat mogelijk en van uit de cdrom op testarten, ja ik kan het mis hebben want heb er nog nooit mee gewerkt en wil het wel gaan proberen..

Laten we een beetje vollediger zijn!
Ja, met knoppix kun je vanuit de cd opstarten. Hier staat het hele OS met bestanden op. Het kan zijn dat hij op sommige systemen niet opstart, en dan moet je met de hand keuzes maken, maar daar moet je wel iets van je eigen hardware voor kennen. Je moet in je pc-bios dan op de cdrom booten. Knoppix kun je als imagefile vinden, en dan op cd zetten. Dit werkt, want ik heb ook zo'n schijf hier liggen. Je hebt dan tevens een windowsachtig grafisch interface (KDE).
Of dat ook met suse met GU lukt weet ik niet. Suse zet je normaal altijd op je HD.
Suc6.

Bij het duitse blad C`T zit deze maand een versie van Knoppix op cd.
Om te kijken of linux werkt op je computer is dit een handige oplossing.
Wel even in het bios instellen dat je wil booten(starten) van de cdrom.
Als de computer opstart dan zie je op je scherm
Boot:
type nu lang=nl dan start linux op in de nederlandse taal

Als het bevalt dan kan ik je Suse linux aanraden werkt hier goed op mijn computer (petium 800Mhz 128Mb hd 20G ) naast windows ME.

Greetz Turtle

Wij zouden je adviseren eerst een goed te gaan lezen. Linux is iets totaal anders dan windows. Verder zijn er verschillende soorten, lees de verschillen eens.

Vele vragen en antwoorden zijn hier te vinden. Er is daar ook een forum dat je hier kunt vinden.

Verder heb je nog deze pagina.

Later zul je wellicht overwegen om op Debian over te stappen. Debian wordt voor beginners niet aangeraden, maar hier lees je er meer over en hier vind je de Debian Policy Handleiding. Debian wordt niet door een stelletje commerci?le wellustigen gemaakt en bevat ook geen gestolen zaken; iets wat je over andere software niet altijd kunt zeggen.

Kortom genoeg stof om eerst eens te lezen. Je finale keuze zal deels afhangen van je eigen vaardigheden, de uitwisselbaarheid en de ontwikkeling van de software, maar daarnaast ook van zaken zoals ondersteuning, gebruiksvriendelijkheid e.d.

Na goed te hebben gelezen, nou goed is een groot woord heb ik voor suse gekozen, maar ik wou het van een cdrom op starten en knoppix geprobeerd maar dan kan ik niet installeren dus heb ik suse op een aparte hd ge installeerd en na mij eerste bevinding lijkt het mij wel te bevallen.
Verder wil ik jullie even bedanken voor de hulp.

M.v.r.g. Delirium

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan