Linux

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
378
Punten
83
Leeftijd
72
Mijn zoon wil windo's vervangen door linux.
Maar zijn er ook programmas zoals in window's om de dreambox te programeren?

Vr.gr.Janblues

Die zijn er zeker!

Editpad...

DCC

Flashwizzard

Dreamboxedit...

Die werken allen onder windows.

Voutje.:biggrin: De vraag was of er voor Linux ook programma's beschikbaar waren net als voor windows. De door jou genoemde programma's zijn echter voor windows.

Er zijn inderdaad wel programma's verkrijgbaar voor onder linux, alleen weet ik zo vlug niet waar ze te krijgen zijn en wat er allemaal beschikbaar is.

nou je het zegt, te snel gelezen.

Mijn mening is blijf bij window,s linux is een ander verhaal.

sat4ever.

Ik heb nog weinig ervaring met pc's en zag linux op de pc van mijn zoon en dat zag er goed uit.
En hij was er erg over te spreken.
Maar als ik het zo lees zijn we daar nog niet aan toe om linux met de dreambox te gebruiken.

Vr.gr.Janblues

Wat bedoel je met dreambox programmeren onder Linux?
Als je Linux hebt, dan kun je de dreambox direkt benaderen (vooropgesteld dat ze in hetzelfde netwerk zitten). Met een Linux programma zoals Midnight Commander (MC) kun je tekst-/configbestanden op de dreambox bewerken, kopieren verwijderen e.d.

Kanalenlijst kun je bewerken met het Windows programma DreamBoxEdit. DreamBoxEdit is een Llama product en dat windows programma kan onder Linux met behulp van Wine draaien. Indien je Wine onder Linux hebt geinstalleerd moet je om DreamBoxEdit te kunnen gebruiken even de Wine config file als volgt aanpassen:

[AppDefaults\\DreamBoxEdit.exe\\DllOverrides]
"commctrl" = "native"
"comctl32" = "native"
"Managed" = "N"

DreamBoxEdit is geschreven in Delphi en de source is beschikbaar.