live box wanadoo vraag

V

vincent_wimax

Hallo Tiger,
Ik heb de live box van wanadoo family. Hij werkt gooed stabiel en heb inderdaad 4M down, en wanadoo belooft in Octber 20M down, voor 23 euro niet slecht.

Het heeft echter iets heel vreemds : ze hebben elke poort verschillende subnet ( gateway) gegeven dus: ethernet 1 : 192.168.1.1, ethernet 2 : 192.168.2.1 , wifi op 192.168.3.1 en bluethooth , USB1 en USB2 op weer andere. Ik heb nu dus alles draaien op een uitgang , met switch er achter. Echter b.v. Bluethooth kan nu niet enternet "zien". IS het mogelijk in de router te koppelen?

Groeten,
Vincent Wimax.

Is wel vaag dat ze allemaal uit andere netwerken bestaan je zou eerder verwachten dat ze een ander ip zouden hebben, maarja misschien ligt daar een bepaalde gedachte achter.

Of je ze in de router koppelen kunt? Ja, mits je router een optie heeft om static routes in te geven zou het misschien kunnen, zeker ben ik er niet van want volgens mij moet je dan toch ook nog op een of andere manier die netwerken koppelen bijv. door middel van bridging of anders subnetting.
Maar voor zover ik weet kun je in routers niet aan subnetting doen.

Helaas ken ik die Live box alleen van naam. Want als het mogelijk zou zijn wat instellingen in die Livebox te wijzigen v.w.b. de interne ip adresseringen of instellingen dat deze netwerken elkaar mogen "zien" dan zou dat een veel gemakkelijkere oplossing zijn.

hartelijk dank, ik begrijp dat het koppelen van sub netwerken "mappen " heet. Ik ga nog wel wat rommelen, als ik sucees heb meld ik het even..
Grt Vincent

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan