lnb laag lnb hoog

Satrat

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
Deze vraag stel ik ff voor Lagos, die is nl. net in zn nieuwe huis en heeft nog geen tel. lijn. Ze hebben bij hem 2 schotels geinstaleerd (astra en hispa) en omdat hij uit div. kamers apart kan kijken zijn de lnb,s met aparte vertikaal en horizontaal. Maar op de versterker staat lnb laag lnb hoog!!! Dus die zijn dus niet univerzeel. Hij kan op he moment lang niet alle kanalen ontvangen en de vraag is of dit aan de lnb,s ligt of moet de ontvanger opnieuw geconfigureerd worden? Of bestaan er lnb,s die univerzeel zijn met dus een aparte vertikale en horizontale uitgang?

Alvast bedankt en de groeten van Satrat

Dan heeft ie maar de helft gehald van wat ie nodig heeft ben ik bang.

Als je op meer dan 2 plaatsen wil kijken, heb je niet genoeg aan een dubbele LNB waar elke uitgang kan schakelen tussen vertikaal en horizontaal plus hoge en lage band.
Je zult dan een quattro LNB moeten gaan gebruiken.
Zo een LNB heeft een aparte uitgang voor laag vertikaal, laag horizontaal, hoog vertikaal en hoog horizontaal.
Dat zijn er dus 4.
Omdat ie 2 schotels heeft, moet ie dat dus ook 2 maal hebben.
Die uitgangen worden dan aangesloten op een multiswitch.
Dat is wat jij hier "versterker" noemt denk ik.
Zo heb ik dat hier in huis ook prima werken.
Alleen in zijn geval moet ie er dan 1 hebben die acht ingangen heeft waartussen doormiddel van een DiSecQ signaal geschakeld kan worden van de ene groep van 4 naar de andere groep van 4.
Die bestaan gewoon.
Klinkt kostbaar, en is het ook. :biggrin:

Spaun heeft zulke dingen en is goed verkrijgbaar in NL.
Die van de link hierboven heeft 4 uitgangen maar ze zijn er ook met 6 en 8.
Daarmee moet je een heel eind kunnen komen.

Als ik het zo lees, is er misschien een wat eenvoudiger type multiswitch gebruikt, waar maar 4 ingangen op zitten.
Neem anders ff op welk merk en type er zit, is er verder mee te werken...

Prima Mas....zoals jij het beschrijft is het precies. Omdat ik zelf niet ben gaan kijken bij Lagos thuis was de posting misschien niet helemaal duidelijk. In elk geval bedankt en hopelijk kunnen we er wat mee...

groet van Satrat

Hier Lagos via zijn mobiel op het net, dus laaaaangzzzaaam en duur.

Inderdaad hebben mijn Spaanse vrienden een multiswitch geplaatst met maar 4 ingangen dus VL, VH, HL en HH en 8 uitgangen dus daar kunnen geen twee (volledige) schotels op en dus moeten de ingangen ook 2 X4 zijn.
Ik zal proberen ff naar deze link te surfen (als mij dat lukt) daar de jongens morgen terug komen en ik graag wil weten waar ik het over heb en ook voor welke prijs.

Bedank voor je info Mas en jij ook voor je hulp Satrat.

Elke verder info is uiteraard welkom en wordt door Satrat naar mij doorgespeeld.

Dank

Gr Lagos

@Mas

Dat is hetzelfde merk als dat zij bij mij hebben geplaatst maar dan met 4 ingangen en 8 uit, deze op die site ziet er perfect uit maar ik heb er toch wat meer nodig dan 4 ontvangers (ik weet het, het is niet weinig maar tja ) maar als het niet anders kan dan moet ik mij maar behelpen.

Gr. Lagos

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan