J
jacomo
Mij lukt het niet om het LNB-Astrablok (goed) aan de praat te krijgen. Ik nam eerst Astra 23,5 als richtpunt, maar dat bleek Hotbird te zijn. De schotel weer terugdraaiend kon ik wel op de Astra 19,2 instellen, maar op Astra 23,5 ontvangt ie dan niets. Dat is raar, want wanneer die 19,2 goed ontvangt moet 23,5 toch ook goed werken. Die zit er links van (met het gezicht naar de schotel) en iets hoger, zoals met waterpas en meegeleverd sjabloon is uitgedokterd. De systeeminfo geeft aan:
Model: DSC-911UZ
Info: 10.05.21 - D24C
S/W: V02.00.01
H/W:V13.42.65
Loader: V1.1.2
C.A.: 3.1.4
1.20 penta
Bij menu krijg ik eerst "Vertaald met kaonCDH4.7" Dat is geloof ik het gevolg van mijn eerdere gerommel met de afstandbediening om wat meer zenders te krijgen via codes. Maar ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb. Die extra zendertjes werkten maar enkele dagen en nu zijn Spaanse zenders stevig voorgedrongen. Ik durf het niet meer terug te zetten naar de fabriekinstellingen, want ik las ergens dat ik dan alles kwijt ben in mijn Xtreme. Wie mij aan info over hoe-dat-allemaal-ook-al-weer-werkt, graag!
Maar, ff terugkomend om het probleem met de LNB, via kanalen zoeken heb ik bij Astra 19,2 Diseqc A ingesteld en bij Astra 23,5 Diseqc B. Of dat voldoende is (er zijn nog veel andere zaken instelbaar), weet ik niet.
Wie weet raad?!
Jacomo
Model: DSC-911UZ
Info: 10.05.21 - D24C
S/W: V02.00.01
H/W:V13.42.65
Loader: V1.1.2
C.A.: 3.1.4
1.20 penta
Bij menu krijg ik eerst "Vertaald met kaonCDH4.7" Dat is geloof ik het gevolg van mijn eerdere gerommel met de afstandbediening om wat meer zenders te krijgen via codes. Maar ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb. Die extra zendertjes werkten maar enkele dagen en nu zijn Spaanse zenders stevig voorgedrongen. Ik durf het niet meer terug te zetten naar de fabriekinstellingen, want ik las ergens dat ik dan alles kwijt ben in mijn Xtreme. Wie mij aan info over hoe-dat-allemaal-ook-al-weer-werkt, graag!
Maar, ff terugkomend om het probleem met de LNB, via kanalen zoeken heb ik bij Astra 19,2 Diseqc A ingesteld en bij Astra 23,5 Diseqc B. Of dat voldoende is (er zijn nog veel andere zaken instelbaar), weet ik niet.
Wie weet raad?!
Jacomo