lokaal ip adres NAS

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
811
Punten
113
Leeftijd
74
Op de een of andere manier is van van een kennis zijn NAS het IP adres verdwenen.

Reageert niet meer op de oude??
Reset is een mogelijkheid maar hij weet ook niet het default adres

Hoe kunnen we nu achter het IP adres komen. ziijn hier progjes voor?

Hmmz... je kunt een ping broadcast eens proberen, als ie daarop reageert.
Het default adres moet gewoon in zijn handleiding te vinden zijn eigenlijk.

Handleiding idd maar zoals altijd wordt zo'n boekje maar half of helemaal niet gelezen en wegggegooid of opgeborgen waar je hem nooit meer vindt. In dit geval dus

Ja oke maar da's geen excuus, die kun je normaliter altijd wel downloaden op de site van de fabrikant, danwel effe op google zoeken naar wat het default ip is.:)

heb de default gegevens gevonden , maar hier reageert ie ook niet op

Volgens de beschrijving zou hij naar IP 192.168.0.240 en workgroup moeten gaan, maar nada . Ook gewoon NAS intypen zou de mogelijkheid moeten zijn maar ook hier weer nada

Heb de NAS nu hier liggen en zelfs een rechtsreekse verbinding met de PC kan ik niet in dat chinese kreng komen.

Ik denk dat ie goed van slag is.

Ik heb nog wel het mac address kan ik hiermee iets forceren??

Standaard .240? Hmmz... da's ook weer eens iets anders.
Dan heb ik ook het idee dat ie van slag is, danwel een defect opgetreden is.

Geen idee of je nog iets met het mac adres kunt forceren.
Zoals gezegd kun je eens zoeken op ping broadcast, want ik weet ook niet meer precies hoe je die kunt uitvoeren.
Maar daarmee zou je ip adressen binnen een netwerkrange kunnen vinden doch volgens mij kun je alleen een ping broadcast doen vanaf een linuxmachine, of wellicht ook in windows maar dan via een tooltje.

Kan je het ip niet terugvinden in het log van de router

Als je ip in een andere range staat zie je hem in de router ook niet.

precies wat er aan de hand is weet ik niet hij is nu retour leverancier.

Wel grappig is dat dit ding rechtsreeks in China is gekocht en de verkoper garandeert dat als het product kapot is er gewoon een nieuwe opgestuurd wordt EN je krijgt de verzendkosten die je hebt moeten maken ook netjes terug.
Is het product niet defect dan krijg je het aankoopbedrag van het product terug men zend dan geen nieuw product retour omdat dan waarschijnlijk het product niet compatible is met je omgeving , de verzendkosten die je dan gemaakt hebt is dan begrijpleijk eigen risico.

Dat is wat je noemt service verlenen, die chinezen doen er alles aan om zo klantvriendelijk over tekomen, Kunnen heel veel kaaskoppen hier in NL een punt aanzuigen.

Inderdaad erg netjes, als het inderdaad zo gebeurt als de winkel aangeeft.
Maar een NAS product wat niet compatible is met de omgeving, dat zou wel lachen zijn.
TCP/IP is gewoon een wereldwijde standaard net als ip adressen, ipv4, ipv6 etc. Incompatibiliteit bestaat dus niet in dit geval.:)

Maar ik neem aan dat het een algemene regel is die gewoon over "producten" gaat, net zoals je het ook schrijft, en niet specifiek op deze NAS.

Een mooie service inderdaad.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan