Loopt microsoft achter??????

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Tja dat wil nou toch wel eens weten?

Ik heb weer eens muziek gedownload, maar er zijn nu steeds meer aanbieders op dat gebied die hun bestanden in "ogg" zetten. (oggvorbis)

Nou is dus het probleem dat windows media player deze bestanden niet automatisch af kan spelen hij herkent de extensie niet...

Ik heb dus al gekeken in de extra's en dan opties en bestandstypen, maar daar staat "ogg"niet tussen...

Ga je dan bijvoorbeeld naar bestand, en je doet daar openen en ik heb dan het ogg bestand dat ik af wil spelen en ik selecteer dat onder in de balk bij bestandstypen, daar kan ik de optie ogg-bestanden wel nemen en dan speelt mediaplayer dit bestand wel af...(vreemd)

Waarom speelt deze het dan niet automatisch af?????

Ik heb natuurlijk al diverse andere mediaplayers op mijn schijf staan, zoals:

Winamp 5 Pro
Ashampoo mediaplayer
Mediamonkey

Die doen het allemaal wel.

Nou is dus de hoofdvraag, omdat ik dus heb begrepen dat "ogg"
vrij nieuw is, programma's zoals Winamp spelen het al wel af, maar windows mediaplayer 9 nog niet, vertikt Microsoft om dit aan te passen of lopen ze achter?

Want ik zou het wel leuk vinden als het daarin ook werktte.

Ik vergeet iets:

Of moet je hier misschien weer een codec voor downloaden, zoals bijvoorbeeld bij een bepaald divx-bestand?

Daar heb ik nog niet op gezocht.

Ik ga vanavond gelijk weer eens aan de slag, het moet me gewoon lukken om dit ??k in windows-mediaplayer aan de gang te krijgen.

Het verloop hierover plaats ik nog wel.

http://www.litexmedia.com/wma_workshop/

Ik ben eens even wezen kijken op de site die jij me opgaf, D_SQUAD, en daar staat inderdaad leuke software betreffende ogg.

Ik heb nou even Advanced WMA Workshop 2.01 gedownload, om ogg bestanden om te zetten naar mp3, en dit werkt perfect, alleen is het nog een 14 dagen trial versie, maar dat probleem krijg ik ook wel opgelost.

Nogmaals dank.

Neem toch een oggplayer (winamp???), om van .ogg een .mp3 bestand te maken kan toch niet de bedoeling zijn.

WIndows MediaPlayer zal en nooit en te nimmer .ogg ondersteunen, dit is namelijk Open Source.

Het is wel zo dat windows mediaplayer niet van huis uit *.ogg zal spelen.
Maar als inderdaad de juiste codecs aanwezig zijn, moet dat gewoon kunnen.

Blijft het nog de vraag of dat de beste speler daarvoor is, maar dan gaat het weer ergens anders over.

Overigens winamp:
Die zit inmiddels ook al zo vol met onzin dat je peeceetje behoorlijk aan het zweten kan raken om dat MP3tje af te spelen.
Want dan moeten er natuurlijk ook allemaal van die mooie friemel schermpies volgeschreven worden met effectjes.
En er duiken 80 andere schermpies op als je dat ene bestandje wil horen..
Gelukkig kun je met dat ding die onzin wel weer uitschakelen, maar wat moet je ermee.

Het probleem is voor mij al opgelost, ik heb nu Ashampoo mp3 check&convert gedownload, op de site waar ik die ogg bestanden download, en deze zet in een mum van tijd de ogg bestanden om in mp3, zodat ik deze gewoon ook in windows mediaplayer kan afspelen.

Winamp is ook wel een mooi programma maar mijn gedachte is gewoon dat ik zoveel als mogelijk wil werken met de programma's die standaard bij xp zitten, en waar mogelijk deze zoveel als dat het kan updaten dat deze ook gewoon voor alles werken maar dat lukt helaas niet altijd.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan