low level format laptop HD

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Het ziet er naar uit dat de 500 gb harddisk welke in onze laptop zit niet goed meer is.
soms krijgen we in windows 7 te zien (terwijl we bezig waren): operating system failed.

chkdsk met sectoren check 3x gedaan en de eerste keer deed hij er dikke twee dagen over. Uiteindelijk wel goed afgerond, maar direct na het opstarten krijgen we nu te zien dat er een harddisk failure is en dat we de data veilig moeten stellen. We moeten dan op F1 drukken om door te gaan.

Zou een low level format helpen en zo ja, waar kunnen we die software downloaden....?

is er bij de fabrikant van de hd niet een repair tool soms kan die het repareren

groetjes humana

Het is een 2,5 inch Western Digital (WD500BPVT), maar die kan ik niet vinden op hun site.

Ah bedankt. Heb hem gedownload en gestart maar krijg de melding dat programma's gestart zijn c.q. in gebruik zijn terwijl ik via Taskbar alle lopende programma's en de meeste processen heb be?indigd. M.a.w. kan geen LLF uit laten voeren.

Ik krijg overigens nu een SMART melding voor de HD dus er zijn geen of te weinig reserve-sectoren beschikbaar op de HD. Anders gezegd: de HD is stervende. Denk dat er niet veel meer te doen is dan een andere HD te kopen...

Dat is dan weer een rib uit je lijf en een eend heeft niet zoveel ribbetjes.

let erop dat je je niet laat verleiden tot aanschaf van een 1 Tb schijf die zijn wat ik begrepen heb een stukje dikker en passen niet in oudere laptops.

eendenteam;216366 zei:
Het is een 2,5 inch Western Digital (WD500BPVT), maar die kan ik niet vinden op hun site.
Volgens mij bestaat die niet het moet de WD500BEVT zijn ??
De vraag is wel of je die zelf LL kan formaten.

Oops 0 vergeten; het is een WD5000BPVT en die is op de site (via Scorpio Blue) te vinden, echter er is alleen diagnose software te vinden en wij zoeken repair software.

Low level is volgens mij iets wat niet meer is bij moderne schijven, wel reparatie.
Wat je eens kunt proberen is een tool als Spinrite, die kan echt veel.

Overigens als je nu al zoveel problemen ermee hebt, zou ik de schijf als slave hangen om hem op die manier te benaderen, niet meer als opstartschijf.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan