<dream>box via umts /hsdpa werkt

jaap11

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
:biggrin:dreambox via gprs/umts werkt!

--------------------------------------------------------------------------------

Vanwege slecht internetverbinding op de camping ben ik op zoek gegaan naar een alternatief om de dream op het netwerk te gooien.

Nu had ik al een internet abbo voor op mij mobieltje dus gaan zoeken en als volgt is het gelukt .

Heb een usb modem bij t-mobile gekocht een zogenaamde web en walk ,daarna een draytek vigor router een 2910je kan ook kiezen voor een router met voip aansluiting dan is het de 2910v hij is er ook in een nog duurdere uitvoering dan is het router met voip en draadloos .

Het configureren van de router was echt een fluitje van een cent

Het abbonement wat ik gebruik is Pocket Internet Totaal Plus ,ik weet ook dat hij hier op het gprs netwerk zit omdat umts/hsdpa hier nog niet voorhanden is .

Misschien dat het op een andere manier ook werkt maar dit is zoals het bij mij werkt .

Heb er nu 2 boxen aanhangen en ik kan zelfs ook nog mail binnen halen enop ,,Satlounge ,chatten maar doe ik meer dan dit dan heb ik wel last van een freeser .

Dus de 2 boxen werkt feilloos .

Groetjes Jaap :biggrin:

Goh Jaap, ongelooflijk, da's we heel interessant nieuws inderdaad.:)

Leuke optie inderdaad om te proberen. Maar hoe werkt de verbinding nu precies? Ik neem aan dat je het usb modem op de Dream's usb aansluiting aansluit, deze herkent dat ding gewoon automatisch?

Maar waar steek je de gprs/umts kaart in? Hoe zit de opzet er uit?

Jaap heeft de modem (waar dus het sim kaartje ingaat) aan zijn router gehangen.

Hij deelt het internet via de router, en dan gaat dat naar de verschillende boxen en de pc.

3,5G UMTS / HSDPAOp de USB poort van de Vigor 2910 kan een 3,5G UMTS/HSDPA USB modem van mobiele providers worden aangesloten.

Door een paar instellingen aan te passen in de webuser interface van de Vigor 2910 is de USB aansluiting te gebruiken als WAN poort en geschikt voor het UMTS/HSDPA netwerk.

klopt mas ,kun je zien dat er heel weinig data per box weggaat en opgehaald word .

heb in 48 uur nu een freeser gehad ,maar das omdat de andere kant de kaart eruit haalde denk ik .

in principe werkt hij eigen lijk via de telefoonlijn omdat umts en hsdpa hier niet voorhanden zijn .

was wel een iet wat duure oplossing router 189 euro web en walk 119 euro

abbo 19.50 euro per maand .

de draytek is simlock vrij dus voor ook andere providers te gebruiken maar t-mobile is de enige die onbeperkt internet geeft ,als je boven de 250mb zit schakelt i terug naar 128 .

groetjes jaap

Inderdaad een kostbare oplossing, maarja het is wel een oplossing en als je zonder zit en het graag wilt hebben is dit toch erg interessant.

Uniek gevonden Jaap en nogmaals dank dat je de door jouw gevonden oplossing met ons kwam delen!

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan