M Vision FCIS-7000 Updaten

G

ger

Al sinds jaren heb ik een MVision FCIS7000 met veel plezier.

Maar doordat Canaldigitaal de kanalen veranderde moest ik gaan zoeken.

Na veel gemodder heb ik SBS en Veronica weer terug.

Maar BVN blijft spoorloos.Dus ik denk dat ik e.e.a. moet updaten of zo na al die jaren.Ik zag in de instellingen dat ik ook terug kan naar de fabrieksinstellingen,maar dat durf ik niet omdat ik dan mijn huidige kanalen kwijt raak.

Deze decoder gebruik ik eens per jaar een paar maanden omdat hij in ons andere huis in Polen staat(daar ben ik nu).

Ik heb in Holland ook nog een Philips maar dat gaat veel makkelijker en duidelijker.

Wat kan ik met de M Vision aan?:knipoog:

Eerst welkom op het bord.

Je kunt toch gewoon de zenders er bij zoeken BVN zit nu op dezelfde freqentie als NL1 2 en 3 dus laten zoeken op 12515 H 22000 uiteraard zet hij ze dan achter in de lijst de nieuwe gevonden zenders daarna dus nog even verplaatsen.

Hieronder een lijstje met alle freqenties van CDS de zenders op Astra3 heb je niets aan met je Mvision die zijn bijna allemaal in HD en die kun je niet ontvangen.

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Besluit je om toch te gaan updaten of kijken of er nieuwe firmware is,

http://www.mvision.tv/hol/ondersteuning.html

Ja wat wil dat zeggen dat je leek bent je hoeft geen ruimteschip te gaan besturen gewoon eenvoudig zenders zoeken en dat is je bij SBS en Veronica ook gelukt.

Als je de handleiding leest weet je dat je handmatig zenders kunt zoeken en opslaan.

Heb je geen handleiding meer ook op de site die ik gaf van Mvision staat hij in het Nederlands.

Gewoon eerst lezen en proberen hij vliegt echt niet in de brand of zo en het is je al eerder gelukt.

Hoi Ger, welkom op Satellite Fun!

Het klopt dat je niets fout kunt doen bij het zoeken naar zenders hooguit zenders door elkaar gooien.

Maar ik denk dat Ger bedoeld met zijn uitspraak dat hij een leek is, dat hij het erg fijn zou vinden als er iemand zou zijn, die hem een beetje op weg kan helpen. Misschien een andere bezitter van een MVision, die hem kan zeggen hoe precies zenders te zoeken.

Van de andere kant heeft Aart44 wel gelijk. Eenmaal gevonden, zullen de zenders niet op de juiste plaats staan en moeten ze toch verplaatst worden.

Op een ander forum lees ik dat een gebruiker er wat moeite mee had, omdat de lijst steeds langer werd, dus oude transponders werden niet overschreven. Lag misschien aan de firmware, weet ik niet.

Dit is de methode om zenders te zoeken, als ik goed genoeg gezocht heb tenminste:

zenders zoeken:

menu --> user installation -->channel search --> satelliet kiezen en laten zoeken (geel)

Maar dat is van een Engelstalig menu. In het Nederlands zal het vermoedelijk iets zijn als:

menu --> installatie --> kanalen zoeken (of zenders zoeken) --> satelliet kiezen (astra 1) en dan laten zoeken (gele knop).

Dat zou je eens kunnen proberen.

P.s. Ger: je berichtje in de andere sectie heb ik weggehaald, onze gebruikers lezen toch alle topics dus een post maken met een verwijzing naar dit topic is echt niet nodig (overigens ook niet toegestaan).:)

Verder niet erg hoor, maar dan weet je waar ie gebleven is.

Black Tiger,

Bedankt voor de hulp.

Als je altijd met deze materie bezig bent lijkt het allemaal simpel en degene die er voor het eerst mee te maken krijgt lijkt dan al gauw dom kennelijk.

En de vergelijking met een ruimteschip is dan ook irritant.

Ik ken ook genoeg themas waar anderen gauw dom lijken.

Maar jouw hulp is helder.

Vanuit Warschau groet,

Ger Hompe:drink:

Ho Ho het is zeker niet mijn bedoeling geweest om u voor dom neer te zetten.

U bent in het bezit van een Mvision uit denk ik 2004-2005 in het Poolse huis en die is nog wel een paar jaar te gebruiken als de zenders op volgorde staan.

Maar u heeft zelf SBS en Veronica al gezocht en dat is gelukt dan geef ik de freqentie waar BVN nu op zit en dan schrijft u dat u een leek bent.

Maar je moet wel even de handleiding nakijken hoe je zenders zoekt en sorteren kan.

Zelf neem ik meestal handmatig zoeken op freqentie als je alles op de satelliet laat zoeken krijg je zoveel zenders waar je toch niets aan hebt omdat ze vaak gecodeerd zijn.

Maar een uurtje er voor gaan zitten en het moet lukken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan