Mag gezegd worden

M

musli

Vandaag heeft hobbyman mijn x-tream gerepareerd tegen een fractie wat algevex rekend
algevex 59 euries
hobbyman 10 euries
En het feit dat algevex eerst vraagd;komt deze decoder hier vandaan,M A W komt hij uit paralelimport word hij niet door ons gerepareerd wat een leipoos
Ik zie me al je koopt een auto bij A en je vraagd aan B :grote beurt graag krijg je als andwoord ;als u de auto niet hier heeft gekocht geen grote beurt;wat een idiooten he,je betaald er toch voor ;veel te veel ,maar toch
In iedergeval ;deze man weet waarover hij spreekt en is bovendien nog een aardig figuur ook.
Dus trek hieruit je plan maar
Mannen en vrouwen natuurlijk ook, als het een K... zaak is mag gezegd worden;als het een prima prive persoon is ook.
En nee ik woon in mokum en hobbyman in geldrop en voor de rest heb ik deze man nog nooit gezien.
 
tja als je zelf geen winkel hebt gehad kan ik wel begrijpen wat je zegt, maar als zelf een winkel gehad te hebben zie ik ook de andere kant van de zaak.

en je voorbeeld over een auto klopt ook niet helemaal hoor, je hoeft bij een dealer ook niet aan te komen met een auto die je via het buitenland hebt gekocht, daar zijn ze ook helemaal niet blij mee.

je kunt dan ook niet iemand zoals hobbieman vergelijken met een bedrijf.
of het bedrijf heeft iemand in dienst die iedere maand zijn loon wil hebben en ook nog eens flink wat belasting en verzekering enz kost, dan moet er nog btw over worden betaald en als het apparaat er niet gekocht is zal er toch ook nog wat op verdient moeten worden ook.

of als het bedrijf geen eigen monteur heeft(wat met de meeste zo is omdat dat gewoon niet op te brengen is) dan moet het apparaat naar een service bedrijf die ook weer dezelfde kosten heeft en doorberekent. de winkel die het apparaat daarheen moet sturen en weer terug moet halen heeft daar alleen maar last van terwijl als hij hem zelf niet heeft verkocht er ook niets aan verdient is.

kan ik best begrijpen dat ze dat niet voor niets doen.

gr blokker
 
Helemaal mee eens!!
Ik heb ook zeer goede ervaringen met HOBBYMAN in Geldrop. Maar ik woon gelukkig niet ver van hem vandaan. De man weet gewoon hoe het sat gebeuren technisch in elkaar zit en daarbij rukt die man je geen poot uit om het maar eens op z`n ZO ned. lands te zeggen. *o* keep on your good work!!!
Cejean
 
Beste blokker1
Wat je zegt klopt ,hij heeft ook geen winkel
Maar maakt het wat uit voor mij als consument.
Ik als consument CQ eindgebruiker probeert toch hetzelfde als een winkelier ,een goed product te krijgen tegen een zo scherp mogellijke prijs en als daarbij een prijs bedongen word(bij de groothandel)die eigenllijk niet kan is dit toch voor rekening van de groothandel.
Ik begrijp het argument van personeelskosten en btw wel ;natuurllijk maar is het niet zo dat als een personeelslid 100 euro per uur kost er 50 naar den haag verdwijnen,kan jij niks aan doen maar het feit is er wel M A W het gelul over personeelskosten zijn te hoog neeen de belastingdruk is te hoog
een andere invalshoek.
En over de auto het volgende;
Ik ben het niet met je eens dat een leverancier van auto`s niet blij is met paralel import, waarom
1: als je een auto verkoopt en je moet daarbij er 1 inruilen en de inruiler staat daar een maand of 3 lever je ook geld in
2:als je geen inruiler hebt ;als je een slimme consument ben
beding je een % of 8
3: als je een auto koopt in verwegistan en die breng je netje`s voor onderhoud naar de garage verdiend een bedrijf ook zijn brood,want verkopen is 1 winst maar onderhoud is vele maal verdienste.
In iedergeval prima discusie
 
Phuuffffffff.

Een dicussie over ikke haha, moet dat nu...
Maar ik wil er wel even op regeren als dat mag.
Ik ben inderdaad NOG hobbymatig bezig, maar ik start zeker wel voor mijn zelf, maar dat even terzijde..
Of ik moet een hele leuke nieuwe baan aangeboden krijgen.

Verder klopt het dus wel een beetje hoor, ik heb geen winkel.
Dus inderdaad zijn de dingen dan wel heel anders.
En de prijzen natuulijk ook, je hebt immers vele kosten als een winkel.
En een winkel heeft dure kosten.. ik weet het maar al te goed want in ben eigen ondernemer geweest, alleen een hele andere tak. En nee ik ben niet op de fles gegaan.
Maar inderdaad de kosten moeten wel binnen komen en je moet zelf ook leven, dat is zeker niet goedkoop, en je vriend de belasing en ga zo maar door.
Je spullen die je moet kopen kosten ook veel geld, dus dat moet inderdaad terug verdiend worden.
Dus het klopt wel een beetje van Blokker verteld.

Maar ik ben toch ook wel van mening dat men wel erg veel geld vraagt voor dergelijke rep, die zeker veel goedkoper kunnen.
En dan nog maar niet te spreken of de service.
Want dat is toch zeker net zo belangrijk, alleen moet je die vaak ver zoeken, en dat is wel jammer.
En een klant is een klant....

PS,
Heb je ooit wel eens nieuwe auto gekocht ??
Die heeft namelijk garantie in heel europa.
Athans die van mijn wel.
En als ik morgen naar Adam, of over de grens ga verhuizen en daar naar de dealer ga heeft die nog zoveel garantie.
Bel de importeur maar eens op en stel je vraag.
En dit is niet alleen voor auto's

Mannen ik ga wat slapen.
See you gtx
 
Dat Algevex een waanzinnige klote toko is ben ik met je eens.

Gelukkig verkopen ze niet aan consumenten en is dan alleen een probleem voor winkeliers en die kunnen gelukkig weer ergens anders kopen als het ze niet zint.

Zo lost alles zich vanzelf op :)
 
Maar ik draag mn steentje bij.

Die garantie op die auto komt niet van een importeur.
Die garantie komt van de fabrikant.
Een auto is een heel ander ding dan een satellietontvangertje.
Zaken als garantie worden dan ook anders afgehandeld.
Het is heel goed mogelijk dat een importeur van een satelliet ontvangertje een lagere prijs voor het apparaat afspreekt met de fabrikant met als tegen prestatie dat ze terechte garantieclaims zelf afhandelen.
Daarmee neemt zo'n importeur dus de garantie van de batches die hij afneemt over van de fabrikant.
Deze fabrikant koopt de kosten die dat met zich meebrengt af door een lagere prijs per eenheid te berekenen.
En de importeur stelt vast wat de afhandeling hem kost en berekent dat door in zijn aanschafprijs (wat dacht je nou zelf...)
Al met al kun je tegen een iets interessantere prijs dat ding bij de NL importeur (of diens kanalen) kopen.

Er is geen auto importeur (vaak gewoon in handen van de fabrikant trouwens) die dit in zijn hoofd zal halen.
En de fabrikant laat garantie ook niet zomaar aan een importeurtje over die voor een grijpstuiver de garantie afkoopt, en met de gevolgen een slechte naam vboor het merk opbouwt.
Die auto kost in NL namelijk een stuk minder dan ie in duitsland kost, als we de belasting er even afhalen.
Koop je dan voor een duizend euro die garantie af, komt er nog steeds een enorme klap belasting overheen.
Das bij een ontvangertje net ff anders.

Nu weer terug naar ons ontvangertje.
Ga je nou dat zelfde ding bij de duitse importeur (of diens kanalen) halen, dan is de kans groot dat je een nog lagere prijs moet betalen.
Want de duitse markt is nou eenmaal veel groter dan de nederlandse, en dus ook weer een lagere prijs per eenheid.
Die duitser hanteert zeer waarschijnlijk dezelfde truuk met garantie.
En dus moet je bij die duitser zijn om je apparaat gerepareerd te krijgen.
Bovendien is het voor jou als consument gewoon zo dat je voor garantie bij je eigen leverancier moet zijn.
Die kan het ding mogelijk zelf herstellen.
Of opsturen naar zijn leverancier waarbij ie de kosten voor dat opsturen gewoon mag doorberekenen aan jou.
De importeur heeft jou in feite niets verkocht, en hoeft jou niet te helpen.
Als ze dat wel doen, doen ze dat uit coulance omdat ze waarschijnlijk toch vertrouwen in hun product hebben.
Wanneer de importeur het ding niet kan repareren, dan moet ie naar de fabrikant of naar een gespecialiseerd reparatie bedrijf.
Dat laatste is meestal het geval.
Ook kosten die daarvoor gemaakt moeten worden, kunnen doorberekend worden maar dat word meestal niet gedaan, onder andere omdat er door verzameling redelijk op de kosten bespaard kan worden.

Ik realiseer me dat musli helemaal niet gevraagd heeft om garantie, en dat dat dus ook niet het onderwerp is hier.
Wat ik wel van belang vind is dat je zelf een bewuste keuze maakt wanneer je een produkt via da parallel import aanschaft.
Of dat zou je moeten doen.
Dat is niet in alle gevallen altijd duidelijk, maar in een geval als deze weet een persoon als musli heel goed dat het om een parallel import gaat.
Dan moet je er gewoon rekening mee houden dat je geen support krijgt bij de importeur.
Kun je over klagen, maar ik vind dat zelf niet terecht.
Ga maar naar jouw leverancier en laat die jouw probleem oplossen.
Die duitser waar ik het net over had (belg engelsman fransoos, maakt mij het uit), die weet echt wel dat jij niet die apparatuur naar je leverancier en dan weer terug naar hem gaat sturen.
Dus die heeft een betere deal gemaakt met de fabrikant toen ie de garantie afkocht.
Hij maakt geen garantie kosten als ie zn dozen naar nederland of een ander buitenland schuift.
Die kosten maakt ie al helemaal niet als er geen sprake van garatie is, geen hond die het in zn hoofd haalt het apparaat dan naar hem terug te sturen.
Dus hij kan bij de fabriek een mooie scherpe prijs afspreken.
En de importeur mag lekker zien dat ie alle ellende die er zich maar eventueel kan voordoen oplost.
Want anders is het een klote zaak die klote produkten verkoopt.
Al hebben ze heel dit produkt niet verkocht.

Wanneer je dit begrijpt (ik denk dat dat bij musli zo is), en dus naar een alternatief op zoek gaat, dan heb je een redelijke kans van slagen bij een freaky hobbyist.
Maar dan vind ik het persoonlijk wel stemmingmakerij als je zo gaat afgeven tegen die importeur.
Ik vind dat goedkoop, en onnodig.

Bovendien zie ik hier een aankondiging van deze hobbyist, dat ie binnenkort wat minder hobbyist is.
Mag je daarna nog es gaan aankloppen bij hem en kijken of het nog voor dezelfde vrienden prijs kan.
Tenslotte zijn we allemaal vrienden van elkaar toch, hobbyist helpt hobbyist las ik recentelijk ergens..

edit:
ff wat hinderlijke tiepvawdjes weggehaald
/edit
 
Hoi Mas,

Om even nog wat te zeggen.
Ook al word het minder hobby dan nog zal ik alles erg scherp houden.
Maar ik heb het dan over reparatie's
En vrienden diensten zijn er inderdaad maar die blijven er ook.
Waar zijn vrienden anders voor?
Want tenslotte blijft het een hobby van mijn, al is die wel heel erg uit de hand gelopen.

Gtx.
 
mannen even voor de goede orde
Dat ding kwam wel bij algevex vandaan,waar alleen mijn broek van afzakte is ;komt dat ding hier vandaan,en hoe oud is hij (13maanden) dus geen garantie meer niet eens een coulance regeling,en toen haalde ik er het voorbeeld van een auto bij.
Wat ik probeer te vertellen is dat als je een product bij A koopt B hem niet wil repareren terwjl je er toch gewoon voor wil betalen,maar goed als ze mijn klandizie niet willen prima scheelde mij 49 euries
 
@Musli: Dat is een heel normale gang van zaken hoor.
Dit zie je ook heel vaak bij pc winkels. Als je het daar gekocht hebt willen ze je ook nog wel eens matsen met de prijs.
Maar als het druk is rommelen ze liever niet met pc's die elders gekocht zijn.

Dit heeft ook ermee te maken dat een ander de goede winst kan verdienen aan de pc, en dan een andere pc winkel, waar het ding niet gekocht is, de kutkartweitjes kan opknappen dat doet niemand graag.
Daarom vragen ze ook al vlug 65 euro onderzoekskosten bij een pc reparatie (en dan is nog niets gedaan alleen gekeken, daar komt reparatiekosten nog bovenop), da's al meer dan de 59 euri van Algevex.

Dus zo vreemd is het niet. Bij auto's is dat weer anders omdat bij een auto reparatie ook genoeg te verdienen is, denk maar eens aan uurloon van de monteurs etc.

En ga dan eens een vergelijk trekken.
Een kennis kan je ook vaak helpen met je pc, soms voor 10 of 20 euro, is veeeeeel goedkoper.
Iemand anders is weer goed met auto's, die rekent je alleen de onderdelen en bijv. 50 euro voor het er in bouwen.

Dan ben je ook vele malen goedkoper uit als in de winkel of bij de garage.

Dus op deze manier kun je het gewoon niet bekijken, ik zie niets vreemds in wat Algevex doet alhoewel ik die lui ook niet moet, maar dat staat er los van.
Daarbij komt ook nog dat ALS ze er iets aan doen, dan heb je automatisch recht op 3 maanden reparatiegarantie.
Gaat er dan bij een oud ding wat mis, hebben zij de problemen voor iets waar ze nauwelijks iets aan verdienen.
Daarom zijn steeds minder zaken bereid daar wat aan te doen. Of het wordt gewoon duur (zoals bij pc's).
 
Ze zijn verplicht 2 jaar garantie te geven ipv 1 jaar.


Verder de vraag wat is garantie?
Er kan worden afgesproken dat de verzendkosten voor koper zijn, maar onderzoekkosten etc....
 
Maar goed los van dit alles:
Ik vind algevex niet zo prima ,hobbyman ook niet, black tiger heeft wat tegen dit bedrijf en yubo vind dit ook al een niet zo goede toko
Maar goed als je ergens iets laat repareren en je betaald er gewoon voor wat is dan het probleem is toch ook verdienste , 9 van de 10 garage`s leeft van reparatie`s en beurtje`s,9 van de 10 scheepswerven leeft van reparaties en geloof me het maakt ze geen reet uit waar de auto of boot vandaan komt elke reparatie brengt gewoon geld in het laatje.
En beste BT wat maakt het uit of een bedrijf het een kut klus vind die gewoon 2 uur vergt brengt toch gewoon 2 uurloontje`s op of niet zoms en onderzoekskosten laat me niet lachen.
Neem nu het geval algevex(gaan we weer) x-tream en een bepaalde duitse provider die alle x-treampje`s en magic m liet sneuvelen,allemaal het zelfde probleem(penta 1.11) maar toch bij verschillende mensen onderzoekskosten regelen of laten repareren, kwestie van 15 minuten herprogrameren maar gewoon een uurloontje brengen,dus wat reeel
Ik heb met deze gang van zaken best vrede ;moeillijke tyden he
Waar ik aleen geen vrede mee heb ik is dat ik iets wil laten repareren en daar voor wil betalen ik eerst de vraag krijg komt ie hier vandaan,dit vind ik arogantie ten top ,M A W mijn centje`s hebben ze niet nodig en dat van u ook niet(al heb je daar iets gekocht) want anders zou het ze geen ene moer uitmaken waar iets vandaan komt,elke reparatie brengt geld in het laatje
 
"en je voorbeeld over een auto klopt ook niet helemaal hoor, je hoeft bij een dealer ook niet aan te komen met een auto die je via het buitenland hebt gekocht, daar zijn ze ook helemaal niet blij mee."

Buitenland? We leven nu in groot Europa en dus komt de auto uit een andere provincie

Wat ! U heeft die auto in Limburg gekocht? (Vuile schoft dat je bent !) Nee dan moet u toch echt daar naar terug als u garantie wil.

Er zijn er in Nederland nog steeds veel bedrijven ed. niet wakker, jullie moesten eens weten wat ik op stomme sites meemaak als ik geen NL postcode in combinatie met mijn Spaanse adres weet te verzinnen en dan heb ik het over bedrijven ed. die pretenderen Europese service aan te bieden, denken dat de wereld ophoudt bij Belgie.

Grrr. Panocho
 
Ook ik heb ooit zaken gedaan met Algevex

Mijn conclusie is dan ook het is een waardeloos schandalig bedrijf.
Garantie is waardeloos en de winkelier word aan zijn lot overgelaten.
De ontvangers worden wel gerepareerd maar dit gebeurde geheel waardeloos.
Vervolgens de klant weer over de zeik je sust de zaak en stuurt vervolgens weer de ontvanger op naar Algevex.
Om een lang verhaal kort te maken je geeft deze klant een nieuwe ontvanger van een ander merk en bestelt nooit of te nimmer een Xtreme meer.
Inmiddels waren er wel een 50 tal van verkocht of ingeslagen.
De meeste ontvangers die ik weer ingenomen heb ik geschonken aan een hobby board die veel met Xtreme ontvangers doet.
De overige redelijke ontvangers worden verkocht op bijvoorbeeld marktplaats meestal voor een prikkie met de vermelding dat er totaal geen garantie word gegeven of verleend en dat het een pure particuliere verkoop betreft.

Nee meelezers een bedrijf als Algevex doet de Satellietwereld geen goed.
Overigens een kleine tip blijf ook van de Nextwave ontvangers af dit bedrijf heeft een nog waardelozere service dan Algevex.

Jos
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan