Magic module (astra3A)

H

hugoboss

Hallo mensen ik heb een xtreme met magic module
als ik me funkaart update met nieuwe files kan ik dan premiere en ligtv kijken?

het is een tijdje geleden dat ik me magicmodule heb gebruikt heb je er uberhaupt nog wel iets aan ik zie tegenwoordig magic cam enzo?

Kan iemand dit uitleggen aub
bedankt alvast
mvg
HuGo

Nee werkt niet

Trouwenbs de Xtreme heeft al een Magic module intern op het mainboard zitten als je de 13.42.65 of de 13.42.6d (STR cq PVR) PVR is met harddisk hebt en is een extra module dubbelop.

D+ en nog een stel andere werken wel in deze ontvanger tenminste als je de juiste firmware erin hebt.

pokhout;176795 zei:
Nee werkt niet

Trouwenbs de Xtreme heeft al een Magic module intern op het mainboard zitten als je de 13.42.65 of de 13.42.6d (STR cq PVR) PVR is met harddisk hebt en is een extra module dubbelop.

D+ en nog een stel andere werken wel in deze ontvanger tenminste als je de juiste firmware erin hebt.

hoi bedankt voor u reactie ik heb penta 1.09 is dat firmware?
hoe kan ik er voor zorgen dat ik premiere en ligtv kan kijken?
moet ik dan veel dingen veranderen of gewoon een ander ontvanger kopen?

Zeg maar meneer tegen me ipv u ;-) of nog beter je of jij

penta 1.09 is de versie vande Magic Module die op de xtreme zit.

Je moet in het menu system settings --> system information opzoeken en daar staan alle belangrijke info.

Meld die maar eens hier
Zover ik het weet is het met een xtreme patch niet mogelijk naar Premiere te kijken .

Ik dacht dat het wel wil lukken met een Titanium card maar zeker ben ik hiervan niet.

Hoi ik heb net eens gekeken

ik heb de Xtreme U-cas

s/w v 01.55.00
h/w v 13.42.65

Loader v 01.00.07

en laatste update 2003 staat er ook bij

heeft u hier iets aan?

Ja dit is een Xtreme STR hierop staat de originele firmware

Deze kan eenvoudig gepatched worden met een DIGIX firmware

Wat er moet gebeuren:

Er moet een nieuwe loader ingezet worden en hiervoor MOET ALLEEN versie 112 gebruikt worden en absoluut geen ander

Als die loader er netjes in zit dan kun je de ontvanger patchen naar een DIGIX en dan heb je in ieder geval al veel meer mogelijkhden dan wat je nu hebt.

Wat heb je hiervoor nodig?:

Een kabel female female 9polige pluggen met de volgende interne verbindingen:

2---> 3
3---> 2
5---> 5

Deze kabel is in een computer shop te koop en kost een paar euro

Daarnaast heb je diverse software programma's nodig

Zoek onder google op Ant's Forum meld je daar aan en zoek daar een posting van de "the matrix"

Als je die hebt kun je klikken op de www button en daar vind je alles wat je nodig hebt.

Ook zijn op dat forum handleidingen te vinden hoe je het moet aanpakken en men is op dat forum erg behulpzaam ;-)

Succes en tot horens

bedankt voor alle info
wat hier boven uitgelegt word dat kan ik niet ben maar een amateur
is er mischien een satshop omgeving Dordrecht /Rotterdam die het voor me kan doen?
Zo niet dan geef ik het op denk niet dat het ooit zal lukken met de xtreme om ligtv te kijken helaas voor hugo

Ja je kunt hem door een satshop laten upgraden helaas zul je dan moeten betalen en je hebt nog je LigTV niet dus dat lijkt me ook niet de oplossing.

@Pokhout geeft het al aan waarschijnlijk wel met een titaniumkaart en hij weet het ook niet zeker en ik ook niet, maar ook die heb je niet je hebt een funkaart en helaas dat gaat niet en een kaart die het wel doet kost ook geld.

codering is trouwens betacrypt
me kennisen voeren zelf de keys in zonder kaart of module ik weet alleen niet wat voor merk decoder ze hebben

Codering is wel degelijk Nagravision 2 vroeger gebruikten ze betacrypt maar omdat dat toen gehackt was hebben ze Nagra 2 codering genomen, maar de receivers moesten wel blijven werken dus er zit over de betacrypt codering een Nagra 2 laagje.

Kijk zelf maar

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

aart1944;176830 zei:
Codering is wel degelijk Nagravision 2 vroeger gebruikten ze betacrypt maar omdat dat toen gehackt was hebben ze Nagra 2 codering genomen, maar de receivers moesten wel blijven werken dus er zit over de betacrypt codering een Nagra 2 laagje.

Kijk zelf maar

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

ok u heeft gelijk mijn decoder geeft betacrypt aan maar codering is nagravision2

Ik vraag me sowieso af wat er nog te ontvangen is met een funkaart. Voor zover ik weet alleen nog een paar Zwitserse programma's. Fun file's heb ik al een tijd niet meer gezien.

(Tsjonge, wat een tijden waren dat ooit: een paar honderd betaalzenders gratis en voor noppes op een kaartje van een paar euro .... )

Nou dan verander ik me vraag
wat voor module heb ik nodig om astra3a ligtv tekijken?
desnoods een ander decoder
heeft een humax meer opties en heb ik daar wel de premiere op astra 3a?

PAS op met modules in de Xtreme.

Er zijn modules die absoluut niet werken bv de dragon cam en de opvolger hiervan werken niet samen met de Xtreme
Het is maar dat je het weet!!!!!!!

Hi ik ben op zoek naar een werkend progamma voor XP ,om de MM te progameren zo dat hij ook op de SECA 3 kaart werkt.MM progammer is hier aanwezig,MM staat al in Dreamload,maar verder krijg ik geen verbinding met de PC,ik heb wel de driver succesvol geinstaleerd ,maar er is niets te zien op het buroblad,wel op D waar het is opgeslagen. Het ledje op de MM Progmer gaat wel aan.maar verder is er niets anders in menu van de HUMAX op de TV te zien dan Dreamload.Wie heeft hier een goede oplossing voor?

Hallo,
welke software heb je geinstalleerd??
Welke Driver (is alleen nodig als je de cam in een laptop pcmcia poort wilt proggen En werkt bij geen van mijn 3 laptops)?
Heb je de MM programmer met een verleng kabel aan je pc gehangen?
Even uit nieuwsgierigheid welke .mbf bestand ga je er inzetten?

Ik heb mijn cam met 2 verschilende progammas gebruikt en werken bijde uitstekend.
1. magicload.exe ( Magic Module Loader van de makers van de cam)
2. MultiCamLoader Ver2.1 (deze vindt ik persoonlijk iets prettiger).

hi ik heb het volgende progamma op mij PC ,(geen laptop)Ucas loader staat op C, bij het openen staat op het zwarte scherm Loader v 1.2.1,en op het witte scherm staat Ucas Downloader tool ,in het midden moet je dan een Firm ware naam in typen,welke weet ik niet.ik heb een serieele kabel met 3 stekkers 2x female en 1x male,en een originele MM programmer vam dream multi media.verder heb ik nog een paar zip bestanden oa Magic module &cas 3 pdf,en magic-to-ucas ver. 2.0 van 783kb,en ucas fulldump,96 kb,op mijn Pc staan.Ps het ledje gaat aan als ik de MM progr.in de module steek,als de reciever "Humax 5400" aan staat.

Hi,
Ik denk dat Ucas loader voor Matrix Cam Revolutions is .
Zelf ken ik dit programma niet.
Denk de serieele kabel een oud modem kabeltje is 1 female 9 pin, 1 male 9 pin en een 25 pin connector? Als dit zo is dan is dit een goed kabeltje .
Het moet in ieder geval een kabel zonder kruisingen zijn .

Dat het lampje op de cam aangaat heeft nog niets met de verbinding met je pc te maken, kan dus nog fout zijn.

In het bestand "Magic_module_software.rar" staan in de map mbf_files 3 mbf files die je zou kunnen proberen.
Heb gehoord dat penta111 zou moeten werken, ik heb geen seca Canaal Digitaal kaart dus kan het niet testen.

Alle 3 de firmwares zien mijn kaarten fun,gold (inclusief Irdeto2 originaal) prima maar fausto via season wil de cam helaas niet.
Helaas heb ik ook alleen ucas ver2 en ik heb gelezen dat seca3 alleen met ucas3 werkt dus als je een mbf voor magic hebt hou ik mij aanbevolen.

Success

@peter

ik weet niet wat je aan het doen bent maar je gebruikt de ucas loader die is voor een laptop met de cam in een PCMCIA slot.
Dus dat gaat nooit lukken als je hem programmeren wilt heb je zoals al gezegd door @jan99sat magicload exe nodig of die andere.
Nu is dat zo antiek en bijna nergens meer te vinden maar hier een link waar het nog staat <<KLIK>> je moet dus magicload.exe hebben.
Daarna als hij in Dreamload staat kun je er een penta opzetten.

Maar als je denkt dat je een seca3 kaart werkend krijgt vergis je je dat werkt niet.
Je hebt dan een cas interface nodig en je kunt er dan ucas 3.0 op zetten dan krijg je wat seca3 kanalen niet alles geen muziekkanalen.
Maar een cas interface kost meer als een nieuwe ci module dus dat lijkt me geen optie, misschien wordt het tijd voor iets anders de Humax 5400 is ook al bijna antiek.
Voor 100 euro koop je al een ontvanger waar je zo de kaart in kunt steken en kunt upgraden met een usb stick en ook nog HD kunt ontvangen.
Dus denk er over na een MM module upgraden is niet meer de moeite.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan