Mail: Bill Gates verdeelt fortuin is FAKE!!!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.286
Punten
113
Leeftijd
61
Mail: Bill gates verdeelt fortuin=FAKE!

Beste mensen.

Alvorens we hierover weer allerlei emails in onze prive email krijgen, even deze waarschuwing. Momenteel is er een email in omloop met de volgende tekst (ik quote er een deel van):

Bill Gates is zijn fortuin aan het delen.
Beste vrienden, zie dit bericht alsjeblieft niet als een geintje. Bill Gates is echt bezig zijn fortuin te verdelen .Als je dit bericht negeert zul je er later ws. spijt van krijgen. Microsoft en AOL zijn momenteel de grootste Internet bedrijven ter wereld. In een poging zich er van te verzekeren dat Internet Explorer het meest gebruikte programma blijft zijn Microsoft en AOL bezig een soort “Lint bewijs” uit te voeren van het e-mail gebruik. Als je dit e-mail bericht doorstuurt naar je vrienden en bekenden , kan Microsoft het “lint van berichten” volgen en doet dat ook als je (als Microsoftgebruiker) het bericht binnen een week doorstuurt.. Voor elke persoon aan wie je het e-mail bericht doorstuurt, betaalt Microsoft je $ 245,- en voor elke persoon die jou dat bericht weer terugstuurt betaalt Microsoft je nog eens $ 243,- en voor elke 3e persoon die het bericht ontvangt betaalt Microsoft nog eens $ 241,-.
DIT BERICHT IS FAKE!!!

Onderaan het mailtje staat ook weer de regel die overbekend is voor fake mailtjes:

Stuur daarom dit bericht alsjeblieft aan zoveel mogelijk personen
Dat moet in feite al genoeg zeggen. Ik kreeg hem vandaag binnen en als je al weer ziet hoeveel tigtallen mensen hier gewoon weer in trappen zelfs met teksten als "nja, kunt altijd proberen" en "baat het niet schaadt het niet".

Dit is echt gewoon DOM. Je kunt je zelf al voorstellen dat dit onzin is, verder schaadt het WEL want gezien deze nieuwe manier trappen er weer duizenden in, het mailverkeer word weer deels belemmerd door het enorme aantal mensen wat hier weer in trapt.

Daarom druk ik nogmaals op het hart. Krijg je mails die twijfelachtig zijn maar de tekst bevatten "stuur naar zoveel mogelijk mensen door", kiep hem dan gelijk in de vuilnisbak en ga niet lopen doorsturen want je bereikt er NIETS mee behalve irritatie.

Er zijn mensen al in de blacklist van bijv. mijn mail terecht gekomen doordat ze ondanks waarschuwing dit soort ongein bleven sturen! Laat je dus niet gek maken. Fabeltjes hebben we vroeger genoeg gehoord uit het Grote Sprookjesboek.

Laatst bewerkt door een moderator:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan