Mailen en adsl

V

valerio3

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een adsl-aansluiting en ik krijg het volgende bericht als ik wil mailen vanuit mijn outlook met zonnet(onderstaand bericht was test naar planet adres vanaf zonnet adres0

Kan het bericht niet verzenden omdat ??n van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is ....@PLANET.NL. Onderwerp 'TEST', Account: 'pop.zonnet.nl', Server: 'mail.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '451 http://dsbl.org/listing?ip=81.59.16...heeft hier een oplossing voor? BVD, Valerio

Lijkt mij vreemd, ik heb het adres net gekregen, houd mij ook niet bezig met spam, ik heb het inmiddels met 3 verschillende adressen geprobeerd, maar ik krijg steeds een foutmelding.

de volgende:
Kan het bericht niet verzenden omdat ??n van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is ...@abogados.com. Onderwerp '', Account: 'pop.planet.nl (2)', Server: 'mail.planet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Relaying not allowed: @abogados.com', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Bvd,

Valerio

Heb je een mailserver draaien? Zo ja: dan kan het zijn dat je gebruikt bent als tussenstation voor een spammer. Dan heb je gewoon een heel groot probleem, want dan sta je idd op zo'n spamlijst. En daar kom je niet zomaar af.

Andere mogelijkheid: Iemand anders had eerst dit ip-adres en een open mailserver, En die is op de spamlijst gekomen, en jij hebt nu een probleem.

Zon heeft geen vaste ip-adressen, toch? Kijk dan of je je dhcp lease vrij kan geven en een nieuw adres kan aanvragen.

En pas als dat niet lukt, grote zielige ogen opzetten en naar je provider bellen, dus.

Oke, foutmelding nr. 2
"....Relaying not allowed: @abogados.com"

Da's ook een bekende. Wat voor smtp server (uitgaande email) setting heb je voor dit emailadres ingesteld?

Dit is gewoon een instellingsfout bij jezelf namelijk, heeft niets met je originele probleem te maken.
En voor het originele probleem blijf ik bij mijn eerste opmerking alwaar BiG_G ook al zo netjes nogmaals naar verwees.

Je kunt ook als je wilt nog eens naar http://www.dsbl.org gaan, daar zijn ook mogelijkheden je ip adres en/of email adres te controleren of deze in de blacklist staan.
Dan kun je het zelf zien.

Hoi,

Bedankt voor de reactie.
Het betreft waarschijnlijk geen spam-probleem, als ik inbel via bijv.planet (analoog) kan ik gewoon via planet de mail versturen, alleen lukt mij dit bijv.via zonnet niet, ik heb via zonnet adsl.
Het zal wellicht aan de intellingen liggen, maar wat is het?

Groet,

Valerio

Ik snap je niet... Nu zijn er een paar mensen die enige kennis van zaken hebben. Toevallig hebben DIE op je topic gereageerd.

Alle drie hebben ze hetzelfde advies gegeven...

Bij je laatste post krijg ik sterk de indruk dat je dit advies niet op zal volgen.

Ik zal om die reden deze post verder negeren!

Rare reactie, ik vraag alleen wat naar aanleiding van wat ik constateer en dat is dat ik via de ene inbelverbinding wel mail kan versturen (lees...@planet.nl via planet inbel >waarom kan ik het wel versturen ondanks dat ik op spamlijst zou voorkomen) en zonnet mail lukt via adsl van zonnet niet.

Valerio

De reactie van Big_G is niet raar maar normaal en terecht, die indruk wek je bij mij namelijk ook.

Via een inbelverbinding kom je ook op een andere mailserver terecht waarschijnlijk, zou goed kunnen dat daar de blokkade niet werkt.

Instellingen fout zeg je? Dat kun je zelf gemakkelijk controleren, je inkomende en uitgaande mailserver settings staan op je registratieformulier.
Als die juist zijn ingevuld, dan heb je geen fout gemaakt.

Meer kan ik ook niet zeggen en derhalve blijf ik ook bij mijn vorige advies. Als bovenstaand juist is, dan de isp bellen, dit is GEEN adsl probleem.

Ohja, controleer even of je zelf niet misschien een utility hebt draaien die jouw mail voor spam checked, zou ook nog eens kunnen dat die je mail vernaggelt.:)

Ik heb inmiddels naar Zonnet gebeld en gevraagd wat er aan de hand kon zijn, heeft dus helemaal niets te maken met spam, maar met de instellingen.
IPV mail.zonnet.nl bij uitgaande post moet er staan smtp.zonnet.nl en bij binnenkomende post pop3.zonnet.nl ipv pop.zonnet.

@BT,

Zie je reactie"Dit is gewoon een instellingsfout bij jezelf namelijk, heeft niets met je originele probleem te maken."
.
Probleem is dus opgelost, bedankt voor de reactie.

Valerio

"Ik kan maar niet inloggen. Ik heb al 10x mijn naam -en- mijn wachtwoord verkeerd overgetiept, van de PostIt hier op mijn beeldscherm. En toch lukt het niet."

*gaap*

[SIZE=-3]<<[/SIZE] Soms is een probleem gewoonweg niet op niveau in te schatten... [SIZE=-3]>>[/SIZE]

(Of heb je misschien de documentatie van Zonnet in Swahili ontvangen? Dan nog had je via je Planet account de juiste gegevens ff kunnen ophalen.)

Ik heb er de ballen verstand van en vraag wat naar aanleiding van iets dat mij opviel, het probleem was dus niet spam of zoiets dergelijks.
Fijn om zo afgezeken te worden.

Het gaat niet om afzeiken. Dat is hier niet de bedoeling. Het gaat er om dat een computer alleen goed of fout kent. De vraag is dus meer: hoe ben je aan de onjuiste instellingen gekomen. Het kan net zo goed zijn dat Zonnet die zelf verkeerd heeft verspreid (just let us know)! Maar dat er iemand is die zelf wat instellingen heeft lopen bedenken, is wel heel aannemelijk.

Zo kwam het bij mij dus wel over,maar ok.
Via planet heb ik mijn mail altijd kunnen binnenhalen en versturen met pop.planet.nl (dus geen pop3.planet.nl) en mail.planet.nl
Weet niet of je ooit weleens een adsl aansluiting heb gehad via
zonnet, maar de instructie/installatie cd zit er dus niet bij en je mag het dus zelf allemaal zelf uitvogelen.
In ieder geval bedankt voor de hulp, het probleem zat hem voor mij dus in pop3 ipv pop en smtp ipv mail.

Saludos,

Valerio

Mooi dat het opgelost is, maar ik vraag me dan toch af waar die foutmelding vandaan komt:
"server: '451 http://dsbl.org/listing?ip=81.59etc...beetje zelf rondkijken maar het staat er wel.

Ohja, instellingen voor mailserver etc. [...] alleen beetje zelf rondkijken maar het staat er wel.
Ja, klik maar eens op een van beide linkjes in mijn reactie ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan