Malafide MijnOverheid-app in Google Play Store

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Op de website van DigiD staat een melding dat er een malafide app in de Google Play Store staat.

Malafide app in omloop

Op dit moment staat er een valse app van MijnOverheid in de Google Playstore met de naam ?mijnoverheid for digid?. We hebben actie ondernomen om de app offline te halen. Download deze app niet. 

Vermoedt u dat u deze app heeft gedownload en gebruikt, neem dan contact op met onze helpdesk. Gegevens vindt u op de contactpagina van MijnOverheid.nl.

Ik vraag het me elke weer af hoe dit mogelijk is en iemand zou zijn DigiD gegevens maar in zo'n app hebben ingevuld.  :pfff:

Persoonlijk denk ik dat zolang men het de gebruiker/consument alleen maar makkelijker wil maken het risico voor gebruikers van apps het in de toekomst alleen maar gevaarlijker wordt om apps te installeren.

De criminaliteit neemt met de dag toe op het internet en het is een kwestie van nog effe wachten totdat het kwartje uiteindelijk valt en dat men dat soort apps helemaal niet meer moet ontwikkelen en installeren.

Zo'n app is voor een beetje programmeur relatief makkelijk na te maken en de controle is ook niet wat het zou moeten zijn.
Boeven proberen altijd vanalles.

En daar gaan we weer, ik was vanaf het begin al sceptisch tegen die app en vond het onzin dat ze dan weer wachtwoorden gaan uitschakelen omdat dit onveilig zou zijn.
Dat is een app net zo goed. Een telefoon kan ook geinfecteerd raken, man in the middel attack en noem maar op. Echt veiliger dan gewone veilige wachtwoorden of SMS controle is het volgens mij niet echt.
Kan het mis hebben maar zo denk ik er over. Juist omdat er al zoveel verdachte en spionage apps zijn geweest.

Ik ben het helemaal met je eens Black Tiger en ze zijn wat dat betreft flink aan het doorslaan wat het gebruik van al die apps betreft. En hoe meer instanties er zich bij DigiD aansluiten hoe meer informatie er straks op straat ligt, hoe groter de schade.

Criminelen hebben nu ook WhatsApp ontdekt en hoe je geld kan aftroggelen van achteloze gebruikers. Straks mag en kan je nog betalen via WhatsApp, bingo roepen de criminelen.  :klappen: Het komt er eigenlijk op neer dat ze altijd achter de feiten aanlopen maar ze blijven wel beweren dat het h??l veilig is?

Maar ik denk dat over een jaar of 3 internet en het gebruik van apps een 'no go area' wordt als men door heeft omdat het niet meer te beheersen is. ;)

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan