Malware dat zich op de drie belangrijkste besturingssystemen richt

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
397
Punten
83
SysJoker is een backdoor die onlangs is ontdekt. Dat betekent niet dat het nieuw is, het was waarschijnlijk al een aantal maanden actief. Het biedt ook niet veel nieuwe mogelijkheden, het grootste verschil is dat het geschikt is voor de drie belangrijkste besturingssystemen (Windows, Linux en MacOS). Hierdoor is het aantal potentiële slachtoffers groter. Het biedt technisch niets nieuws, het implementeert een achterdeur. Zodra een systeem is geinfecteerd, dan kan de aanvaller het beheer van het systeem overnemen en bijvoorbeeld programma’s uitvoeren, data kopiëren of andere zaken

hele tekst hier:

Is er al een patch voor? Bijzonder dat UNIX nu ook 'last' gaat krijgen..

Dat *Nix neem ik met een korrel zout aangezien je dit dan al als root zou moeten installeren, maar oke, zekere voor het onzekere.
Echter hoezo een patch? Gaat hier gewoon om malware zoals zoveel malware, die dus een achterdeur installeert als je een bepaald verdacht bestand opent. Het uitvoerbare bestand wijzigt zijn naam naar een .ts bestand.
Echter ik vraag me dan af hoe dat nog uitvoerbaar is, als hier een .ts bestand komt dan gaat het door VLC gepoogd worden om te openen.
En ondanks dat Microsoft dat stommer wijze standaard uit zet, heb ik altijd bestands extensies aan staan dus een .ts..................exe gaat bij mij niet werken.
Dus vind de uitleg van de werking toch een beetje vreemd eerlijk gezegd.

Programma's als VLC moeten op mijn apparaten handmatig worden geopend. Wanneer een dergelijk bestand zich aandient krijg ik de vraag met welke app deze geopend moet worden.
Maar met 'oatch' doel ik dus op een virusscanner die deze malware kan herkennen.

Oh op die manier patch. Nou ik denk dat als die verdachte bestanden al bekend zijn, of in elk geval een aantal in Windows, er toch al het een en ander herkend zal worden. Maar ja het blijft oppassen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan