Marketing deskundige voorspelt einde Canal +

Wat heeft dit met Satelliet te maken ?

Canal+ kabel is een andere tak van sport :) dan Canal Digitaal.

Het aantal dat via de satelliet betalend kan kijken is slechts enkele 10 duizenden tegenover enkele honderdduizenden die het zogenaamde "gratis" pakket bekijken of iets meer betalen voor de 6,95 per maand versie.

Indien John de Mol deze voetbalrechten bovendien weet te bemachtigen werkt dit zelfs in het voordeel van Canal Digitaal omdat een hoop mensen dan een paar euro per maand zullen betalen voor de samenvattingen ;-) Nickelodeon zit namelijk niet in het "gratis" pakket, maar in het goedkope betalende pakket.

Canal+ werkt via de kabel en is zowieso geen dik profit-center.

Canal Digitaal ... d??r zit de ?chte winst.

Maar ja, who cares ...

Misschien heeft dit met satelliet te maken omdat Canal + via de satelliet in het Canal Digitaal pakket te zien is.

En misschien heeft het ook met satelliet te maken omdat als Canal + de live rechten van het Nederlandse voetbal verliest er dan geen live voetbalwedstrijden uit de Nederlandse competitie meer te zien zijn via de satelliet.

Dus eigenlijk heeft het heel veel met satelliet te maken......

Inderdaad zit het geld in Canal Digitaal en niet in Canal +. Laten we hopen dat Greenfield en Airbridge goede dingen weten te doen met wat ze nu in handen hebben.

Misschien vergis ik me ?

Zijn Canal+ (kabel) en Canal Digitaal (satelliet) niet twee verschillende bedrijven ? met verschillende eigenaren ?

Zou het misschien zo kunnen zijn dat deze twee verschillende bedrijven een eigen policy kunnen voeren en in de toekomst z?lfs een verschillend format kunnen uitzenden ?

Misschien zou het ??k wel kunnen dat het goed renderende Canal Digitaal een veel dikker pak geld op tafel kan leggen dan een ander bedrijf, bijvoorbeeld C+ ?

Ik zie z?lf niet zo de overeenkomst tussen de twee bedrijven, na de overnames. Maar goed, ieder zo zijn insteek. Zoals gezegd, who cares.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan