Martin stelt zich even voor. en heeft tevens en vraag

M

Martin Evogek

Hallo Allemaal,

Ik ben Martin, en heb een dreambox 7020.

zelf helemaal gek van autosport en tevens van computers.

alleen zit met het volgende:

ik heb al een tijd een dreambox 7020 en werkt perfect , maar sinds een aan weken zijn een heleboel zenders gewoon zwart. De kaart die er in zit doet het gewoon want heb die bij een vriend geprobeerdt en daar heb ik op alle zenders beeld.

Heb het na gevraag alleen ze hebben het over dat ik bepaalde dingen moet gaan updaten, maar dat krijg ik niet voor elkaar

Wie zou mij met dit probleem kunnen helpen.

Mvg Martin

Hoi Martin Evogek, welkom op het Satellite FUN Board !

Je hebt nagevraagd en antwoord gekregen over updaten.

Maar je hebt niet verteld wat je hebt, op een 7020 na.

Geef zoveel mogelijk informatie als je vragen hebt, dan kan er een passend antwoord gegeven worden.

Je moet dan denken aan welke firmware er in je 7020 zit, welke kaart je gebruikt (er zijn verschillende mogelijkheden) en doe je die kaart rechtstreeks in de ontvanger of stop je 'm in een module.

Het kan overigens net zo goed zijn dat er iets anders aan de hand is dan de kaart/abonnement.

Want bij een vriend werkt je kaart wel, maar daar heb je niets aan als je bijvoorbeeld slechte ontvangst hebt.

(=schotel / draaibaar/vast / 1 of meer satelliet posities enzo).

Alles draait om de informatie die jij geeft.

Ik heb overigens ook een Mitsubishi.

Maar das het toetsenbord waarop ik dit zit te typen ;).

Hallo Mas3,

dank voor de verwelkoming:)

heb net ff gekeken wat ik van de dreambox aan info kon vinden(ben niet echt handig ermee) releas 3.10, 22.08.2006 fp versie is 1.01.

de dreambox is voor mij toen ik hem kocht volledig geinstalleerd door iemand, maar ik weet niet wie helaas.

verders is het een vaste schotel met 3 lmb's erop . de kaart is er een die direct in de decoder gaat. is van canaaldigitaal het familiepaket.

er draait tevens newcamd-spider 6.10b op.

ik kan wel b.v de zender bvn kijken maar geen rtl of sbs.

Gr Martin.

ik rij alleen in de mitsubishi:) of lievergezegd soms vlieg ik er ook wel mee.:biggrin:

Hoi.

Met een release gedateerd 22.08.2006, heb je een 3,5 jaar oude versie erin.

Das gewoon hoogbejaard.

Welke release het is, blijft onbekend want je hebt niets vermeld over de imagebakker.

Het is mogelijk dat je er een originele firmware van de fabrikant in hebt, maar dan doe je jezelf al bijna 4 jaar lang flink tekort.

Als je het ergens anders niet kunt vinden, kun je de box even helemaal afsluiten (of de voeding eraf) en weer opnieuw opstarten.

Je zult dan ongetwijfeld een opstartplaatje zien waaruit je kunt opmaken welke firmware erin zit.

Het feit dat je BVN wel hebt maar de rest niet, wijst erop dat je ontvanger het goed doet, en naar Astra 1 kijkt.

Met newcam en je kaart probeert je ontvanger de ontvangen signalen te decoderen.

Je kunt in onze dreambox versie meer informatie vinden over hoe je je kaart met andere recentere softcams (de softwarematige decoder) je kaart kunt laten werken.

Zal vast wel even wat leeswerk zijn, maar de informatie is gewoon beschikbaar.

Suc7 alvast.

Hallo,

na lang hobbyen heb ik firmware/image: gemini-470-dm70-200912021653.nfi op me dreambox gekregen. Vandaag verder gegaan met de softcams, maar dat wil niet lukken, ik denk dat ik wat verkeerd doe. eerst geprobeerd met newcamd spider, maar dan krijg ik in het beeld can't decode. dan maar proberen met cccam 2.1.4 maar dan blijf ik bij de betaalde zenders een zwart beeld houden. wie kan mij vertellen wat ik nu verkeerd doe?

Mvg Martin

Hallo Martin,

Als je je Dreambox opstart, wordt dan automatisch cccam 2.1.4 opgestart?

Als dat niet het geval is dan kijkt ie automatisch naar je Common Interface en dan is het logisch dat je zwart beeld houdt, want je kaart zit daar niet in.

Nog een vraag: hoe doe jij je kaart in de box chip naar boven of naar beneden??

In de DB hoort deze namelijk naar beneden te staan

Dit kun je regelen in de blue panel, mocht het niet lukken laat maar weten.

Groetjes,

Wing

Hallo Allemaal,

bedankt voor de hulp, maar op een of andere manier heb ik het toch allemaal voor elkaar gekregen. wat ik gedaan heb wet ik niet meer, maar ik had ineens beeld op de rest van de kanalen. ik ga iedergeval verder lezen hier op het forum wat er allemaal nog meer kan met de db.:)

Gr Martin

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan