mastera 3 geen USB

M

martin351

heb sinds kort een laptop in mijn bezit, maar hier zit geen rs232-poort op, wel USB. Weet iemand hoe ik mijn mastera 3 programmer toch nog kan gebruiken?

er zijn Serieel naar USB kabels in de handel.

Maar let op niet alle kabels doen dit werk goed

Ik zo'n kabel van Sitecom maar die werkt voor geen meter met de Mastera

Ooit is dit al een keer aan de orde geweest alleen ik kan me de juiste kabel niet meer herinneren maar hij bestaat wel.

Had zelf ook al gezocht op het board, maar nog niet gevonden. Zoals de andere ervaren is er geen goede oplossing en zal maar een nieuwe progger kopen, jammer want was zeer tevreden over de mastera 3.

Veel nieuwe moederborden en Laptops van tegen woordig gaan steeds meer gebruik maken van een Interne USB bridge waardoor op veel nieuwe PC's de orginele oude seriele poort vervangen is door eentje die dus geemuleerd is dmv de usb bridge dus ja overstappen van een seriele programmer naar een usb is een heele goede keus wand in de toekomst wordt het steeds moeilijker om dus nog een PC of Laptop te kopen met nog een orginele Seriele of Paralele poort.

Nu hebben vooral HP/Compac dit ingebouw (spreek uit ervaring van mijn werk.) maar er zullen er meer volgen.

Ik heb dat probleem met een printerpoort,op mijn laptop van de Aldi is de printerpoort weggelaten en nu moet ik iedere keer na kenissen om nieuwe firmware in mijn philips met de oslink te laden, is hier ook iets voor in de handel. Bij voorbaat dank voor een reactie..

Sjonke

Ik gebruik zelf een usb-serieel converter van het merk sweex (2 tientjes) voor de communicatie van mijn laptop naar mijn ontvanger (philips dsx 6073). De laptop emuleert een serieele poort via de usb, en ik moet zeggen dat werkt perfect.

Ik weet echter niet of dit ook zal werken met je programmer, maar voor 2 tientjes kun je altijd de gok nemen.

@ sjonke,

Dit is er geloof ik ook wel voor usb naar parallel, ook van sweex geloof ik. FF zoeken op de sweex site

Ik heb gekeken bij Sweex daar hebben ze wel USB naar de printer en scanner maar die aansluiting past niet in de oslink,maar toch vriendelijk bedankt voor de reactie.
Sjonke

@ sjonke

Je kunt van een usb poort een Serial comm port maken .
Dit doe je door nieuwe hardware toe tevoegen.
Je voegt dan bij "poorten(com 7 lpt"een poort bij
Waar je de poort moet selecteren pak je de software van "prolific"
Deze zet de usb om naar comm port.
Maar de poort blijft ook ingebruik als usb.
Heb deze op laptop omgezet en werkt perfect.
misschien een mogelijkheid.
Succes

oops werkt niet in jouw situatie dacht dat je een usb aansluiting had maar dat het progr. een 232 aansluiting vroeg.
Had dit met route66 en een gps reciever deze is usb maar route66 vraagt een 232 poort dan werkt het wel sorry

Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik heb wel 4 usb 2.0 poorten maar die kun je daarvoor niet gebruiken. Heb wel een adres gevonden voor PCA na Paralelle maar dat vind ik toch een beetje te gek 135,- euro ex b.t.w, dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Maar toch bedankt voor je reactie, we spuren verder.

Sjonke

Originally posted by sjonke
Ik heb gekeken bij Sweex daar hebben ze wel USB naar de printer en scanner maar die aansluiting past niet in de oslink,maar toch vriendelijk bedankt voor de reactie.
Sjonke

Volgens mij past ie wel degelijk. Ik zou toch maar es bij een lokale sweex-dealer informeren als ik jouw was. Ben je wel voor 2 tientjes klaar.

DUKDALF ik ga dat beslist nog doen, want dat andere is niet echt een oplossing, kan ik beter ergens een oude pc kopen.

Bedankt voor jou advies !

Dat is best veel geld ? ? 20 voor een conversie ?

Ik neem aan dat de phoenix mode n?et met deze conversie werkt, maar alleen de standaard programmeerstand ?

Voor het dubbele het je een compleet nieuwe programmer, de duolabs dynamite die ook de phoenixmode over USB laat draaien en nog een paar hele handige features heeft :

Rechtreeks via USB : platinum-, penta-, m2-, titanium enzovoort.

Unlooper voor titaniumcards en ATR restore voor dragoncards.

Misschien een overweging waard ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan