Maxtor HD

D

D-SQUAD

Heya allemaal

ik heb een Maxtor HD liggen van 40 gig
dat ding is van 2004 maar is harstikke dood doet echt helemaal niets meer.
eerst kreeg hij wat opstart problemen en nu doet hij helemaal niets meer
stroom zit er op maar je hoort hem niet eens meer aan gaan dus ga er van uit dat hij overleden is.
nu is het zo dat je bij de winkelier er wel 1 jaar garantie op krijgt
maar Maxtor geeft dacht ik 10 jaar op hun producten.
heeft iemand daar ervaring mee .. terug sturen naar Maxtor ?
krijg je een nieuwe of prepareren ze hem zo dat je je bestanden nog terug krijgt ?
iemand hier ervaring mee ?? hoor het graag van jullie.

Repareren doen ze niet, dat is echt te duur.
Het is veel voordeliger om een nieuwe te verstrekken.
Maar dat van 10 jaar garantie betwijfel ik, maar het is natuurlijk het proberen waard.

Veel succes.

volgens mijn leverancier is het 3 jaar, ik vind wel dat die dingen snel kapot gaan. heb er hier al 2 liggen maar van allebij de bon kwijt. volgens mijn leverancier maakt dat niet uit omdat ze via het nummer op de schijf kunnen zien hoe oud hij is.
volgen mijn leverancier zou je op de website kunnen lezen waar je hem heen moet sturen maar ik kon zo gouw niets vinden.

gr blokker

blokker1 zei:
volgen mijn leverancier zou je op de website kunnen lezen waar je hem heen moet sturen maar ik kon zo gouw niets vinden.

gr blokker

Op maxtor.com
klik op Warranty Services
dan effe de serie nummer invullen van de schijf....

thnx Blokker1
volgens maxtor heb ik nog garantie op deze serial nummer tot 01/10/2008
ik zie dat ik daar een RMA nummer kan aanvragen en dat ding gewoon kan opsturen.
ben eens benieuwd wat ze er mee gaan doen.

een van de 2 van mij ook ga het ook maar eens invullen.
gr blokker

Ja dat klopt wel allemaal, maar een b??tje winkel regelt dat toch voor jou.
Dat noemen ze service.
Is mij ook eens overkomen met een HD van Maxtor en ik koop dus nog steeds graag bij diezelfde zaak.

Alleen; wat ze met die HD op de fabriek doen is me een raadsel.
Ik had het serienr. genoteerd en ik kreeg dus duidelijk 'n andere terug.
Toen ik daar Easy Recovery Prof. op los liet, vond ik allerlei mappen waar ik nog n??it van gehoord heb.
Kon helaas alleen niets meer herstellen, dat dan weer wel.
Maar hij draaide ( en nog steeds) weer als 'n zonnetje.

Yep gewoon de schijf opsturen naar Maxtor en je krijgt een andere binnen de garantie.

Normaal doet de dealer dat voor je binnen de door hem vast gestelde garantie maar vaak gaat dat nog wat verder als service maar je kan denk ik niet verwachten dat je van hem een nieuwe schijf mee krijgt.

Maxtor heeft een hele slechte serie gehad dit waren de dunne schijven dan bedoel ik dus de FireBall 3 serie en DiamondMax Plus 8 serie.

De DiamondMax Plus 9 en de DiamondMax 16 zijn gelukkig weer wat van betere
kwaliteit

Maxtor is gewoon bagger. Ze maken v??l lawaai hebben, bij hoge belasting vaak last van irritante freezes en gaan inderdaad vlug stuk. Daarbij zijn ze over het algemeen nog pittig van de prijs.

Geef mij maar die Samsung Spinpoint SATA of PATA maakt verder weinig uit. Je hoort ze niet en zijn bijzonder stabiel en ook nog eens gunstig geprijsd.

Ik ken ook Maxtor's die je bijna niet hoort lopen, de WD's maken over het algemeen meer lawaai dan de Maxtor's.
Maarja... er komen te vaak problemen mee voor, ik koop die dingen dus al lang niet meer. Ik hou het wel bij Western Digital. Iets meer lawaai, maar dat stoort me verder niet.

inderdaad mijn western was de eerste zeg maar grote harde schijf die ik kocht (80g) daarna kocht ik die maxtor(30)g en de DiamondMax Plus 9 (160g)
de western draait nog als een speer maar die maxtors dus allebij kapot.

gr blokker

opzich heb ik nooit problemen gehad met maxtor
ik had er dus een uit de Plus 8 serie tsja en die is dus kapot :(
ik moet dat ding goed inpakken en de jumper op CS (cable select) zetten
dus testen zullen ze hem wel doen.
ik moet hem sturen naar duitsland heb een RMA nummer gekregen,
alleen de vervoerskosten zou ik zelf moeten betalen van mij naar duitsland.
ik ben zelf filiaalhouder van een inkt hervul shop en ik doe zo nu en dan nog wel eens wat zaken met HP en Lexmark,
kom daar zelf ook wat slechte series printers tegen van mijn klanten.
HP wil ooit nog wel eens (ook na de garantie) een nieuwe printer sturen
vind het wel netjes van HP dat hun die kosten op zich nemen qua vervoer ook Lexmark doet dit wel eens.
zonder te veel vragen gewoon een nieuwe .. HP wil ooit zoals bij Maxtor de oude retour maar heb nog nooit geen vervoerskosten hoeven te betalen.
Lexmark zegt vaak je krijgt een kale nieuwe printer .. de oude ???? ach maak er maar een plantebak van :)
ik zal die maxtor opsturen en zal afwachten wat ze er mee doen .. denk dat ze gewoon een nieuwe zullen sturen en niet veel met die oude doen .. jammer dat ik wel meteen al mijn data kwijt ben :(

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan