MDF, BIN en Cue bestanden...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ja ik weet het het heeft hier al meerdere malen gestaan, maar is voor mij nooit van toepasing geweest omdat ik dit niet wist of nodig had....

maar nu wel, ik heb dus nu een aantal bestanden gedownload, en wil die dus op cd of dvd gaan branden...

Ik denk dus de nodige programma's die hiervoor nodig zijn al wel te hebben, Alcohol120 bijvoorbeeld...

Maar daar wil het niet mee lukken, terwijl ik volgens mij dacht dat het hier wel mee moet?

Maar nu heb ik dus twee spellen gedownload, 1 zal ik er noemen, "Rollercoaster tycoon waterpret" Maar dit zijn MDF en MDS bestanden, nou ben ik dus vanavond al aan het lezen gegaan op sites zoals "DukeN.nl" aan het lezen gegaan, en daar de uitleg stap voor stap gevolgd, maar alcohol blijft hangen op de vraag dat er een cd ofr dvd ingevoerd moet worden?

Het enige wat ik met dat programma nog niet gedaan heb is opnieuw opstarten nadat hij nieuwe hardware ( Virtuele dvd... ? ) gevonden had, bij de andere installprocedure al wel.

Wie ow wie wil me een beetje verder helpen met deze nieuwe hobby? ;)

Nou, opnieuw opstarten dan maar?

:biggrin: (dat had je nog niet gedaan ;))

G

Als er weer het nodige binnen is! :biggrin:

Duurt altijd zo'n Teringeind voordat zo'n torrent weer opnieuw geladen is....

Nou ga ik neu.... uhhhhh slapen... :biggrin:

Mja, ik doe het anders... Ik down / upload in een continustaat. Als er een paar torrents hun ratio ruim voorbij zijn geschoten, dan stop ik azureus even ga ff branden, start azureus weer op en delete de files die ik gefikt heb...

G

Zo doe ik het ook, maar ik kom nu een paar bestanden tegen waar ik nog niet mee gewerkt heb. ;)

Dus dat is weer eventjes zoeken, en voor dat ik het in de gaten heb zit ik weer veel te lang achter die pc, dus laat hem nu ff lekker bezig, en ga nu dus stoppen, morgen weer vroeg dag... ;)

De virtuele drive schakel ik altijd uit bij Alcohol120%.
MDF en MDS zijn gewoon Alcohol image bestanden dus daar moeten ze ook mee te branden zijn, als dat niet wil dan zou je ook een foutmelding moeten hebben ervoor ofzo.
Lijkt me verstandig die dan eens te melden.:)

Zorg ook dat je de nieuwste Alcohol versie hebt, die met 3105 op het eind.

Die bestanden kan je ook gewoon met DVD Decrypter branden,, of met Nero als een image.

Correct, maar als Alcohol, de maker van dat soort imagebestanden ze zelf al niet pakt, is dat toch een teken dat er ergens iets mis is en daar beter even naar gekeken kan worden.

Die geeft 1 van de meldingen:

"invalid or unsuported fileformat, Reason only single track images are supported"

Verkeerde dvddecrypter?

Het houdt wat in hoor, maar ik ben er uit!

Die virtuele dvdrom mag ik dus niet weggooien h? teigetje!!! Want daar gaat het bij mij mee lukken...

Nee ik kom erachter dat ik op dat virtuele station met de rechtermuis toets een image in moet voeren, en als ik dat gedaan heb, dan staan alle bestanden er keurig netjes, daarna sleep ik ze naar de door mij gewnste map, en dan ga ik ze testen, en verrek ze werken...

Nu nog proberen ze op dvd te krijgen. ;)

Tjoh het houdt weer wat in.... :biggrin:

Die virtuele dvdrom mag ik dus niet weggooien h? teigetje!!! Want daar gaat het bij mij mee lukken...
Wel waar. Want je had het over branden, niet over dingen gaan testen. Die virtuele schijf heb je totaal niet nodig om te branden. Behalve bij een enkele copieerbeveiliging misschien die momenteel nog niet op dvd's aanwezig is.:)

Dus als ie vind dat het een verkeer file format is, succes met branden.:biggrin:

Bt, zoals ik het nu aan het doen ben, image toevoegen en daarna naar een andere map kopi?ren dan lukt het, en het spel werkt ook...

Voor nu ben ik dus tevreden want het is niet voor mezelf, en degene die het hebben wil van mij wil het voor "5 december " hebben. ;)

Ah, in feite ben je dan gewoon het image aan het uitpakken, net zoals dat kan met isobuster en dat soort programma's.
Van daaruit dan opnieuw branden. Ja dat is een mogelijkheid als images vervelend doen, werkt niet altijd maar soms kan men geluk hebben.

ok? dat zal het wel zijn dan @Black Tiger, maar nu heb ik dus de spellen op dvd staan, plus een hoop andere dingen om de dvd vol te krijgen, maar nou vindt ik dus jammer dat ik de spellen niet echt kan testen hier...

Met rollercoaster tycoon, voldoet mijn systeem niet aan de eisen..

En met sims, een upgrade, oid, voor een spel werkt het ook niet want ik heb het spel niet wat de upgrade krijgt.. :biggrin:

Maar ach het is bijlange geen 5 dec, de wegwijspiet is nog steeds de weg kwijt, dus de dvdtjes kunnen nog getest worden op de pc van bestemming! :biggrin:

Maar toch allemaal weer bedankt voor de tips en het meedenken, want het branden op zich is gelukt, want instaleren en dergelijke lukt nu....

Misschien heb je nog geluk, er is nog een oudere versie van Rollercoaster Tycoon, de eerste, die draait op veel mindere systemen.
Deze is echt leuk en dan kun je al eens bekijken hoe het er uit ziet. Ik heb hem ergens, maar weet alleen niet precies waar maar ik wil best eens in de lijst zoeken als je interesse hebt.:)

Een heel erg mooi aanbod, maar ikzelf ben niet zo'n spelletjesman, tenminste geen sims en rollercoaster, meer een Zelda figuur.... en Atlantis, misschien wel bekend.... Puzzelen, dat doe ik graag...

Je mag het wat mij betreft gerust eens opzoeken, de allereerste, dan kan ik idd eens een indruk krijgen van het eigenlijke spel, kom ik het wel bij jou halen, zul je alleen weer een keertje vroeg uit je nest moeten. :biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan