Meer als 1 vraag

J

joop8

Hallo allemaal,

Zal om te beginnen me eigen eerst even voorstellen das wel zo netjes dacht ik zo:biggrin:

ik ben Joop uit Waalwijk en een leek op satelliet gebied,ben wellis waar al op sinds mijn 45ste en nu pas 49 maar snap af en toe niet hoe en wat ivm satelliet gebeuren.De volgende vragen zullen jullie waarschijnlijk al eens voorbij hebben zien komen maar ik stel ze toch :lol:

Mijn vragen zijn als volgt,

Wij hebben een Arion type AF-9400PVR HDMI (160gig HD) nu hebben wij deze ipv een Inverto IDL 7000M aangeschaft om dat we toch regelmatig meer als 2 tv zender wilde opnemen.

Nu dit zou moeten kunnen met de Arion want er staat Multi channel (max 4 channels)recording with 1 channel playback .Het probleem is dat we er maar 2 gelijktijdig kunnen opnemen.En ik hoor jullie al roepen wat gebruik je allemaal nu daar komt die.In gebruik een 110cm triax met een duo twin lnb (astra 1 en 3) en in de arion maar 1 officiele CI mudule van canal met de canaldigitaal smartcard in slot 1, slot 2 is dus nog geheel vrij.

Mijn vraag is moet ik een tweede module + smartcard kopen of een twin quad lnb ??? Of beide ??? Mocht er een quad twin lnb worden aangeschaft dan heeft de Arion 4 antenne aansluitingen lnb 1 en 2 in en lnb 1 en 2 out,hoe met het dan verder ???

Dan de volgende vraag is een bv 80cm schotel beter en stabieler als die ik nu heb zonder ontvangst en signaal kwaliteitverlies bij bv slecht weer??? Persoonlijk vind ik dat de arm nogal heen en weer beweegt van onze schotel.Wij zijn tot nu toe alleen geintresseerd in astra 1 ,2 en 3

Laatste vraag ik heb een moteck 2100A motor (nog niet in gebruik!!)maar alwel aan de schotel vast,kan ik er van uitgaan dat als die zoals nu het geval is astra1 ontvangt hij de andere na aansluiting ook vindt???

Mochten er antwoorden op de site staan dan hoor ik ze graag waar ik ze precies kan vinden maar er staat zoveel dat ik ff niet weet waar te beginnen.

Bedankt alvast

Mvg Joop