Meer als 1 vraag

J

joop8

Hallo allemaal,

Zal om te beginnen me eigen eerst even voorstellen das wel zo netjes dacht ik zo:biggrin:

ik ben Joop uit Waalwijk en een leek op satelliet gebied,ben wellis waar al op sinds mijn 45ste en nu pas 49 maar snap af en toe niet hoe en wat ivm satelliet gebeuren.De volgende vragen zullen jullie waarschijnlijk al eens voorbij hebben zien komen maar ik stel ze toch :lol:

Mijn vragen zijn als volgt,

Wij hebben een Arion type AF-9400PVR HDMI (160gig HD) nu hebben wij deze ipv een Inverto IDL 7000M aangeschaft om dat we toch regelmatig meer als 2 tv zender wilde opnemen.

Nu dit zou moeten kunnen met de Arion want er staat Multi channel (max 4 channels)recording with 1 channel playback .Het probleem is dat we er maar 2 gelijktijdig kunnen opnemen.En ik hoor jullie al roepen wat gebruik je allemaal nu daar komt die.In gebruik een 110cm triax met een duo twin lnb (astra 1 en 3) en in de arion maar 1 officiele CI mudule van canal met de canaldigitaal smartcard in slot 1, slot 2 is dus nog geheel vrij.

Mijn vraag is moet ik een tweede module + smartcard kopen of een twin quad lnb ??? Of beide ??? Mocht er een quad twin lnb worden aangeschaft dan heeft de Arion 4 antenne aansluitingen lnb 1 en 2 in en lnb 1 en 2 out,hoe met het dan verder ???

Dan de volgende vraag is een bv 80cm schotel beter en stabieler als die ik nu heb zonder ontvangst en signaal kwaliteitverlies bij bv slecht weer??? Persoonlijk vind ik dat de arm nogal heen en weer beweegt van onze schotel.Wij zijn tot nu toe alleen geintresseerd in astra 1 ,2 en 3

Laatste vraag ik heb een moteck 2100A motor (nog niet in gebruik!!)maar alwel aan de schotel vast,kan ik er van uitgaan dat als die zoals nu het geval is astra1 ontvangt hij de andere na aansluiting ook vindt???

Mochten er antwoorden op de site staan dan hoor ik ze graag waar ik ze precies kan vinden maar er staat zoveel dat ik ff niet weet waar te beginnen.

Bedankt alvast

Mvg Joop

Hoi joop8, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik weet niet hoe lang je de ontvanger en CI module al hebt.

Maar ik zou die CI module eens omruilen bij de leverancier.

Meestal is een Aston 1.07 module namelijk beter geschikt voor ontvangers zoals de jouwe, waar 2 signalen tegelijkertijd verwerkt moeten worden.

Maar helaas is dat ook afhankelijk van je ontvanger, de resultaten variëren nogal per combinatie.

Dus is het een kwestie van proberen, of van iemand die je kan adviseren omdat ie ervaring met een wel werkende combinatie heeft.

Twee keer een CI module die hetzelfde probeert te doen is een slecht idee.

Behalve dat je daarvoor een extra abonnement nodig hebt, gaan die twee modules waarschijnlijk met elkaar in de clinch over welke module wat moet gaan doen.

Dat wil je niet riskeren.

Je Arion heeft "maar" 2 LNB ingangen, die andere 2 zijn uitgangen.

Je kunt dan bijvoorbeeld ingang 2 aansluiten aan de uitgang van 1.

Zo kun je nog iets als je maar 1 kabel hebt (maar je bent dan wel vrij sterk beperkt in je mogelijkheden).

De quad LNB dus gelijk vergeten voor alleen je Arion.

Triax schotels zijn gewoon goed.

110 centimeter is al een stevig formaat (en eigenlijk te groot voor de LNB60).

Als je draaibaar (met je moteck) wil gaan gebruiken, moet je rekening houden met je LNB60.

Dat zou namelijk kunnen botsen.

Omdat je nu de schotel goed hebt staan op de Astra satelliet, wil dat nog niet zeggen dat het draaien goed is ingesteld (maar dat zou wel kunnen).

Bij dat draaien heb je namelijk meer assen die je moet instellen en / of controleren.

Je mag er dus niet van uitgaan dat het zo wel zal werken.

Pfff waar ben ik aan begonnen hihi

De Ci module is nog geen jaar oud (ik dacht in mei pas maar dan moet ik factuur ff zoeken)en nieuw aangeschaft.Wel heb ik een oude groen/grijze smartcard van canaldig waarvan ik weet dat er binnenkort een nieuwere versie komt.

Dus als ik het goed begrijp is hij de oorzaak van maar 2 zenders gelijktijdig opnemen ipv 4 wanneer nodig.

De schotel en het mastje heb ik zelfs al getuid want als het iets of wat waait zie je de arm al bewegen en dit zie je ook als je in het menu naar de signaal en kwaliteit sterkte kijkt.Niet 1 of 2 % maar soms veel meer soms wel van 24 tot uitschieters van over de 70%,dit is niet bij elke satalliet zo,maar zag het toevallig bij het opnieuw zoeken van regiozenders.

Ik heb bv nu op RTL4 een signaalsterkte van rond de 68% maar de kwaliteitsterkte is dan 94% en stabiel met een afwijking van 1 tot 2 %,werkelijk met afstellen is het millimeter werk en de laatste keer dan stond die goed en liet de schotel alleen maar los en weg of slechter was het signaal.Ben een volhouder maar hier word ik toch af en toe moedeloos van vandaar mijn vraag is een bv 80 cm stabieler met het zelfde signaal kwaliteit.Maarja opgeven doe ik niet want dan speel ik het vroegere ATHome in de kaart en zit ik weer met een waardeloos kabelsignaal(instabiel volgens eigen technichi maar er wat aan doen homaar)

Hoor het wel weer anders worden mijn vragen en antwoorden een boekwerk;)

grtjes Joop

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan