meerdere gebruikers instellen op 1 pc onder W98se...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Is nog niet zo makkelijk als ik dacht, of wel?

Vanavond hier mee bezig geweest, eerst een pc schoongemaakt van de nodige dailers en andere sjit...

Toen wou de eigenaar voor hem en zijn twee kids aparte "accounts" hebben...

Zo gezegd zo gedaan, dit viel niet tegen, en was zo gebeurt...

Toen wilde hij ook nog eigen emailadressen voor de kids, en na ook dit gedaan te heben aan het testen gegaan...

De verzonden mails kwamen bij iedere gebruiker aan, en ook weer de verwijderde bij de ene, verdwenen die bij de andere ook...

Toen de accounts anders ingesteld, en de mails kwamen toen wel juist aan, gericht aan 1 persoon , en niet ontvangen door de andere gebruiker wat eerst wel was...

Dus dat leek ook weer gelukt, maar toen we het ontvangen bericht plus alle andere verwijderden, bleek bij de andere accounts ook alles verwijderd te zijn... :confused:

Nou zie ik dus waarschijnlijk ergens een instelling over het hoofd, maar ik weet niet welke?

Dus even kort samenvatten:

Hoe kan ik op 1 pc mails naar andere gebruikers sturen, die dan ook enkel maar door de geadreseerde ontvangen wordt, en niet door de andere gebruiker(s), en ook weer apart verwijderd kunnen worden, dus dat ieder zijn eigen mails die hij bewaren wil,behoudt?

Aparte email adressen met eigen wachtwoord maken zodat niet meer alle emails op 1 account aankomen, hetgeen bij aliassen gebeurd.
Bij elke gebruiker vul je dan het eigen email adres met eigen wachtwoord in, dan blijven de mails gescheiden.
Geen idee of dit bij win98 ook goed werkt, aangezien win98 accounts toch weer anders werken dan NT gebaseerde systemen.

Lukt dit niet, dan zul je met identiteiten moeten gaan werken. Je hebt dan 1 hoofdidentiteit bijv. voor gebruiker 1, duw daar 1 email adres in.
Maak voor gebruiker 2 een nieuwe identiteit aan etc.
Daar kun je zelfs ook nog apart een wachtwoord op zetten zodat niet gebruiker 1 kan inloggen op gebruiker 2's identiteit om te zien welke emails hij heeft ontvangen etc.

Identiteiten doe je bij Outlook Expres middels Bestand->identiteiten of identiteiten beheren.

Dat hadden we volgens mij nog niet gedaan, maar al wel wat jij zegt bij iedere account in de outlook een andere gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd...

Dat van die indentiteiten ga ik weer eens bekijken, heb hier geen pc met 98 erop staan, maar dan fiets ik er wel weer eventjes naar toe deze week, moet toch gaan werken lijkt mij, maar eerlijk gezegd heb ik idd bij w98 mijn twijfels. ;)

Maar thanks voor de reply, probeer het wel uit.

Graag gedaan. Met identiteiten moet het in elk geval lukken.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan