Meerdere gecodeerde kanalen kijken

J

Joop Slim

Bon jorno,

Ik wil graag boven via de dreambox (7025) op de pc tv kijken, alles werkt via het netwerk na behoren, zolang ik maar niet naar gecodeerde stations ga kijken, dat gaat niet, de fta stations gaat prima, alleen gecodeerde kannalen dus niet. regionale zenders lukt wel met 6 tegelijk, maar met meerdere rtl zenders lukt dat niet.
Wie oh wie heeft er voor mij de oplossing.

Joop

Met 6 tegelijk? Phoe, op welke manier doe je dat dan? Trek je 6 browservensters open ofzo? En welk programma gebruik je daarvoor als je een programma gebruikt?

Geen probleem hoor, je kan bijvoorbeeld zo een mosaiekkanaal maken geen punt, alleen als je dat maar niet doet met gecodeerde kanelen want dan gaat die vlieger niet op.
En ik weet dat die via een software update o.i.d. wel te bereiken is alleen weet ik niet precies hoe. Voor die géne die dat wel weet, zou ik een antwoord kunnen krijgen ?

op de pc tv kijken
Kijk hier gaat het me om. Je schrijft nu dat je gemakkelijk een mosaiekkanaal kunt maken. Maar doe je dat met software op de pc dan en zoja welke software?

Ik kan bijv. met DreamStream op mijn pc naar het signaal van de Dreambox kijken, maar die heeft bij mijn weten geen Mosaiek optie, vandaar mijn vraag. Mede omdat je misschien anders eens kon kijken of Dreamstream wellicht kon wat jij graag wilde, maar als ik dat zo lees denk ik niet dat hij dat kan.

Neem mij niet kwalijk, ik ben een beetje onvolledig geweest, maar wat ik heb gedaan is gewoon een stuk of 6 explorers geopend en die vullen met ongecodeerde signalen van de dreambox. Ik gaf dat voorbeeld eigenlijk om aan te geven wat ik precies bedoelde.
Dit wil ik dus ook kunnen met gecodeerde kanalen. Als ik nu rtl4 opneem, kan ik met de dreambox niet naar rtl5 kijken bijvoorbeeld en dat is wat ik wel wil, ik heb eerder al eens een inverto 7000 gehad, en die kon dat wel !! (2 opnemen en 1 kijken), en wel met de zelfde matrix reborn cam.
Daarom dacht ik laat ik eens een bericht plaatsen voor een eventuele reactie hoe ik dat moet doen.

Groeten Joop

Ah dus toch gewoon meerdere explorer vensters. Welnu je kunt in elk geval 2 dingen doen met je 7025, dus eentje kijken en eentje opnemen.
Het was me niet bekend dat de Inverto nog meer kan.

Je kunt het volgende eens controleren, wel in het Engels want ik draai nooit de NL taalmodule dus weet niet precies hoe het in het NL heet:
Ga naar setup, dan "common interface". Daarin is over het algemeen een optie die je aan kunt zetten "can handle two services" in sommige images heet dat "can handle multple services". Als deze niet aan staat, zou je die eens aan kunnen vinken.
Dan nog eens proberen of het dan wel lukt.

Als het daarmee ook niet lukt of dat vinkje staat al aan, dan zou ik het ook niet meer weten.

Dat is inderdaad wel een oplossing, maar bij de comm. zenders. lukt dat dus niet. nederl. 1 kijken en rtl4 opnemen of andersom. Het probleem is gewoon dat die cam maar één gecod. signaal tegelijk aankan en dat had ik liever anders gezien. Daarom is het een beetje jammer, ik wil gewoon rtl4 op kunnen nemen en rrtl5 kijken, maar wie weet komt er nog eens een oplossing.
bedankt tot zover

op satbox staat te lezen dat cccam dat wel kan op een 7025, als je het zelf na wil lezen moet je bij zoeken op satbox ingeven "opnemen".
gr blokker

Welke emu gebruik je momenteel dan Joop? Of maak je gebruik van een CI module?

Ik gebruik een ci module, ik had um hier nog liggen, vandaar.
Trouwens, ik heb het stukje gelezen op satbox, maar dat schijnt niet goed te werken met cccam volgens de ervaringen.

Ik lees elders dat het probleem gbox zou zijn of de combinatie daarvan.
Dit lees ik op een forum van een handelaar, het is een antwoord van een gebruiker aan een andere gebruiker:
Gebruik CCcam en de problemen zijn gegarandeerd over.

Gebruik zelf Gemini 2.0 i.c.m. CCcam 2.04 momenteel.

Tot 8 programma's op 2 transponders opnemen en een 9de programma kijken
Ik weet niet of je Gemini hebt draaien, ik heb al vaker gehoord dat die het goed schijnt te doen op de 7025.
Dus je zou Gemini eens kunne proberen i.c.m. CCcam en dan de kaart dus gewoon in de kaartlezer. Met het gouden chipje naar beneden gericht als ik het me goed herinner.

Ja dat lukt met opnemen en CCcam idd, maar real-time kijken zal niet gaan dan op meer dan 2 verschillende kanalen.

2 verschillende kanalen lukt wel via de webinterface, dan niet op het gewenste kanaal klikken in de web-interface maar op het tv icoontje wat erachter staat.

Hoi, Ik heb de laatste versie van gemini erop gezet en dat werkt prima, alleen nu even het volgende, ik weet eigenlijk niet precies hoe dat gaat met die emulator en CCcam e.d. Dus mocht één van jullie mij willen vertellen hoe dat in z'n werk gaat (instaleren en activeren e.d.), dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen.

grtx Joop

Installeren gaat normaliter (hopelijk ook bij de 7025) via de blauwe knop, dan toevoegingen (addons) kiezen, dan download en install, dan cam en dan CCcam. Daar kies je voor CCcam 2.04 of 2.06, liever niet 2.05.
Als het goed is doet hij ook een config installeren, die komt in /var/etc terecht anders kun je hetzelde doen als net omschreven alleen dan niet voor cam maar voor cam-config kiezen en bijbehorende CCcam config downloaden en installeren (doet ie vanzelf als je hem download).

Daarna hoef je bij mijn weten niets anders meer te doen dan CCcam als de default (standaard) emu te zetten onder de blauwe knop en dan werkt ie ook.

Mocht dit anders zijn bij de 7025 vergeleken bij de 7020 dan hoop ik dat iemand me even corrigeert, maar vermoedelijk is dat wel hetzelfde.

Kweet niet wat er is mis gegaan maar wat jij schreef had ik al eens eerder uitgevoerd, maar om één of andere reden ging dat niet goed, echter nu wel, ik heb er 8 tegelijk kunnen openen alleen bij de negende ging het mis, ik heb hier een dual core pc, maar die begon er toch moeite mee te krijgen, dus ik heb het maar gelaten bij acht schermen tegelijk open. Nu kan ik dus gewoon lekker in bed met de laptop een filmpie kijken. en beneden kan er gewoon worden opgenomen.

grtx Joop

Goh kijk aan, dus toch gelukt? Misschien heeft ie de eerste keer niet goed gepakt, soms gebeurt dat wel eens.
Maar toch fijn om te horen dat het nu gelukt is!:)

Ik kan hier tegelijk twee gecodeerde kanalen opnemen en naar een derde gecodeerd kanaal kijken.
Dit alles zonder tussen komen van een PC.
Werken jullie wel met dubbele aansluitingen,dus elke tuner z,n eigen LNB aansluiting.
Momenteel neem ik SBS6 en RTL5 op en kijk naar FILM1.1

SONJA

Beste Sonja.

Wat jij wilt kan wel, maar met beperkingen. Zo moet je met 1 zender die je opneemt en de zender waar je naar kijkt op dezelfde satelliet zitten en ook dezelfde polarisatie om dit te laten slagen.
En volgens mij moet je dan ook nog een kaart in een CI module hebben, maar dat weet ik niet meer zeker.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan