Meerdere lnb's; welke schotel?

B

blokr

Ik zit te denken aan een andere schotel voor de ontvangst van 4 satelliet posities: Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Ik heb nu een Triax 88 cm met monoblock voor Astra 1 en Hotbird.

Mijn vraag nu is eigenlijk wat het beste: opwaarderen van de Triax, als dat mogelijk is, of gaan voor een Visiosat of Multyenne met 4 LNB's. Iemand daar ervaringen mee en wat zou dat moeten gaan kosten?

Ik ben benieuwd!

Hoi,

Ik weet niet welke triax je hebt, maar ook daar is een houder voor 4 lnb s voor.
Ik heb begrepen dat dat op zich goed werkt, dus het bespaart je een nieuwe schotel.

Ik zelf heb een visiosat met 4 lnb s en perfect signaal, let wel op dat je in de middelste 2 houders de smalle alps lnb s zet, anders wordt het geheel wat krap.

Op astra heb ik met deze opstelling een signaal van 92 om 97 en de andere sats rond de 90 % signaal.

Groetjes en succes

Technodad;175570 zei:
Hoi,

Ik weet niet welke triax je hebt, maar ook daar is een houder voor 4 lnb s voor.
Ik heb begrepen dat dat op zich goed werkt, dus het bespaart je een nieuwe schotel.

Ik zelf heb een visiosat met 4 lnb s en perfect signaal, let wel op dat je in de middelste 2 houders de smalle alps lnb s zet, anders wordt het geheel wat krap.

Op astra heb ik met deze opstelling een signaal van 92 om 97 en de andere sats rond de 90 % signaal.

Groetjes en succes

Het type van de Triax weet ik niet, waarschijnlijk een standaard 88 cm. Heeft eerder een motor achter gezeten, dus met enkele LNB.

Van de LNB's bij een Visiosat had ik inderdaad al begrepen: maximaal 50 mm breed.

je zou een archsat dj70 kunnen nemen heb ik zelf ook met 7lnb's werkt perfect met relatief lage aanschaf kosten en easy to instal. gr. Vmax

Ja dat is een leuke schotel maar als je voor archsat kiest neem dan een DJ85EM
deze is van betere kwaliteit als de dj70 en geen kunstof strip meer.
Is iets meer afregel werk maar je krijgt er dan ook wat meer voor.

The Wizzard;175593 zei:
Ja dat is een leuke schotel maar als je voor archsat kiest neem dan een DJ85EM
deze is van betere kwaliteit als de dj70 en geen kunstof strip meer.
Is iets meer afregel werk maar je krijgt er dan ook wat meer voor.

Hebben jullie misschien een adresje waar de Archsat te krijgen is? Is namelijk niet veel over te vinden op inet.

(Heb al een adres)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan