meerdere satelieten op SCHOTEL

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
kan ik op een schotel 4 LNB's plaatsen voor Astra,Hb,Hisp.en Thor?Hoe groot moet die schotel minimum zijn voor goede ontvangst te hebben?Waar kan ik de nodige documentatie en informatie vinden?Of wie heft daar ervaring mee?

1000 X thanks

Ala je toch groter wil groeien, is misschien een Wavefrontier aan te bevelen.
Op de 55 cm plaats voor 8 LNB's en op de 90 cm 16 LNB's.

Hallo Chisjan,
Ik heb een Triax schotel,1.10m,met 4 LNB?s.
Het is even prutsen,maar werkt ok.
Als je dat spul koopt,zit er een goeie gebruiksaanwijzing bij,meestal.Daarnaast is er altijd wel een behulpzaam iemand op de boards te vinden.
Aan te raden,alleen blijft Hispa dan buiten bereik.
(Mijn receiver heeft echter alleen maar 4 satelliet plaatsen.)Gr.George

De Wavefrontier T55 is wat ondermaats. Maar met de verlengertjes op de rail, kan je met de T90 van Astra 2 t/m Hispasat krijgen. En lekker elke keer een lnb erbij plaatsen als je meer wilt zien. Leuk 'beginnerssetje': Astra2 Astra1 Hotbird Thor Telstar12 Hispasat. Op een gewone schotelbetekent het dat alles niet optimaal staat, of maximaal eentje. Bij de Wavefrontier T90 ontvang je voor alles op de standaard rail als een volwaardige 90cm schotel. En het zapt als een raket!

@Kerstkonijn

Spreek je uit eigen ervaring?Ik vind het wel interessant zo een wavefrontier.

Niet mijn persoonlijke ervaring. Maar bij Sjerom kan je er meer gerichte info over vinden. Ik heb lopen twijfelen over een Wavefrontier en een motor. En achteraf had ik toch liever een Wavefrontier. (Al is het wel lekker om met een motor te kijken welke sats je allemaal wilt gaan ontvangen.) Ik wil tzt mijn Stab en schotel omwisselen voor een Wavefrontier.

Oeps, vergeten waar je moet zoeken. Het is een duidelijke site van Sjerom, maar wat extra info is nooit weg:

Sjerom > Installeren > Wavefrontier

Daar vind je alle info die je nodig hebt om de boel goed te installeren. Daarbij staat ook deze foto. Spectaculair h??

4 sats kan ook op een willekeurige 80-88cm schotel alleen in jouw geval gaat het niet omdat je ook de Hispasat op 30 West wil. Dat is een lastige in combinatie met Astra 19 oost.

Op een Wavefrontier gaat het net denk ik. Maar je kunt ook kiezen voor bijv. een Visiosat Bisat en een schoteltje ernaast voor de Hispasat als je die perse wilt.

Originally posted by Bigfoot1972
Op een Wavefrontier gaat het net denk ik.
Klik eerst eens even de links hier boven aan. Zien is mogelijk makkelijker geloven. Gaat prima dus. Zelfs als je de Astra op 28 graden er ook bij wilt hebben. (Nog 10 graden meer dus.) ;)

Begrijp ik dat je ontvanger diseqC 1.1 moet ondersteunen voor de wave?
Welke ontvangers kunnen buiten de dreambox dat??
En wat zijn globaal de kosten van bijv. de spaun??

Op de Xtreme kun je er 8 kwijt.
4 met en 4 zonder 12 volt.

Als je meer dan 4 LNB's wilt ondersteunen heb je de volgende opties:

1) 12V switch (van 4 naar 8)
2) dubbele tuner (verdubbelt, maar dan verlies je flexibiliteit)
3) diseqc 1.1 (iig 16 LNB's)

Diseqc 1.1 is de mooiste oplossing omdat 12V switches trager schakelen. Het zit naast de Dreambox ook op de Force 1144-1188s serie, op de Topfield 5000 en nog anderen natuurlijk.

zo'n wavefrontier is leuk maar dan moet je wel een vrouw hebben die waardeerd dat de sat een hobby is

@aydinsport:Als ze boven de 50 komt,heeft ze niet zoveel tijd meer van je nodig...,dus is deze hobby als een surrogaat eega.

@Kerstkonijn:Mooie foto,maakt me een beetje jaloers.Maar ik krijg er wel de zenuwen van.Hoe krijg je dat allemaal afgesteld?
O ja,staat waarschijnlijk ook op die site...
Gr.George

@marie: Yep. Bij Sjerom staat bij Downloadsectie > Downloadsectie > Tools de file "Wavefrontier LNB settings installation sheet", welke een xls formaat heeft. Start op je pc Linux en open deze sheet met je favoriete office pakket. Hiermee kan je alles voor de Wavefrontier berekenen, zodat het installeren daarna veel makkelijker is.

[SIZE=-2]{*** Eventueel is het ook mogelijk met M$ Windoos en een duur te kopen office pakket deze sheet te openen, maar dat geld kan je beter gebruiken voor de aanschaf van een Wavefrontier.}[/SIZE]
:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan