Meerdere TV's op 1 schotel

A

Ali-Babba

Beste mensen,

Ik ben al een tijd lang lezer van dit forum, maar heb toch besloten om me te registreren aangezien ik met een vraag zit waar ik geen antwoord heb op kunnen vinden..

Het zit zo, thuis heb ik een schotel en een ontvanger (hotbird). We hebben een TV in de woonkamer waar dit op is aangesloten. Ik wil graag weten hoe (en of) ik in mijn eigen kamer ook satelliet-tv kan kijken, desnoods met hetzelfde zender als wat er afspeelt in de woonkamer.

Ik weet helemaal niks van satelliets,tvs en dergelijke en ik excuseer me alvast voor mijn onwetendheid. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg ?

Hartelijk bedankt alvast,

Ali

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:54 uur ----------

Sorry dat ik dubbelpost, kan de bewerk-knopje nergens vinden..

Ik heb al andere soortgelijken topics gelezen maar ik snapte er niks van ik ken die termen niet vandaar deze topics.

Ik heb trouwens 2 satelitte-ontvangers.

Hoi Ali Babba en welkom op Satellite Fun.

Het antwoord op de vraag die jij stelt is op dit forum toch wel een aantal keren terug te vinden want het is een vaak gestelde vraag.

Maar als je de gebruikte termen niet begrijpt, kan ik me voorstellen dat je het antwoord ook niet begrijpt.

Overigens kun je slechts 5 minuten je eigen post editten, daarna niet meer.

Een dubbelpost is dan ook niet zo erg, als er maar iets te melden is of extra informatie gegeven kan worden. De dubbelpost optie is er zodat (met name nieuwe) gebruikers niet elk kwartier ofzo gaan vragen of iemand misschien de oplossing al weet.

Dan terugkomende op je vraag. Je schrijft dat je twee satelliet ontvangers hebt.

Dat is al een goed teken en kan een oplossing gemakkelijker maken afhankelijk van wat je zelf wilt.

Als je vanaf de satellietschotel een kabel naar je eigen kamer mag trekken ben je snel klaar. In dat geval hoef je de huidige LNB, dat is dat oog wat voor op de schotel zit, te vervangen voor een duo-lnb.

Een Duo-LNB (klik) is een oog met 2 uitgangen, dus geschikt voor 2 ontvangers die onafhankelijk van elkaar naar de zenders kunnen kijken.

Aangezien je de huidige lnb omruilt voor eentje met 2 uitgangen, hoeft normaliter ook de schotel niet opnieuw afgesteld te worden.

Dat zou de gemakkelijkste optie zijn, maar gezien je toch iets weinig informatie geeft, weten we natuurlijk niet of dat in jouw situatie ook kan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan