Met enkele lnb 2 ontvangers aansluiten

S

swarfega

Ik heb op de camping in oosterijk een Topfield ontvanger en mijn buurman een Nokia 9302 ontvanger.
We hebben 2 keer een LNB met 2 aansluitingen gehad maar deze word steeds gestolen nu willen we met een lnb met 1 aansluiting 2 ontvanger aansluiten en dat een ieder naar zijn zenders kan kijken.
Is dit mogelijk?

PS

enkele LNB word niet gestolen (tot nu toe)

Hallo swarfega.

Nee, dit is volgens mij niet mogelijk.

Je kan volgens mij niet met twee ontvangers op 1 lnb,met 1

aansluiting tegelijke tijd kijken.

groetjes sat4ever.

Vuurvlieg heeft inderdaad gelijk, doe het hier ook af en toe :) Dus technisch gezien kan het!!

Greeetzzzz Grizmo

Tja dit kan maar kan het niet aanbevelen zoals vuurvlieg en grizmo dit doen aangezien je 2 x de zelfde spanning aanbied uit 2 verschillende ontvangers.

Hierdoor kunnen de ontvangers defect raken gekker nog als je met de schotel bezig ben dan kan je een schok krijgen van bijde kabels en dat is echt niet plezierig.

Gewoon van de tweede ontvanger de lnb spanning uitschakelen,

1 nadeel .

De eerste tuner moet aan staan om de tweede te laten werken

Je kan ook de lnb out van de ene ontvanger doorlussen naar de ander, als ze dan beide aanstaan kan de tweede ontvanger alleen naar de zelfde transponder kijken. als de eerste uit staat en de tweede aan kan hij alles kijken.

Mazzel, Rovi

Originally posted by The Wizzard
Tja dit kan maar kan het niet aanbevelen zoals vuurvlieg en grizmo dit doen aangezien je 2 x de zelfde spanning aanbied uit 2 verschillende ontvangers.

Hierdoor kunnen de ontvangers defect raken gekker nog als je met de schotel bezig ben dan kan je een schok krijgen van bijde kabels en dat is echt niet plezierig.

Hallo satvrienden.

Ik zou dit niet aanraden,The wizzard heeft gelijk.

Ik zou de schotel op een andere plaats hangen een beetje hoger

aan het huis,zodat ze er niet bij kunnen.

Je kan allerlei manieren zoeken om het de gang te krijgen,maar

ze maken niet voor niets een lnb met 2 aansluitingen.

Groetjes sat4ever.

Hallo allemaal

bedank voor jullie reacties het is jammer dat het niet kan werken nu moeten we steeds de schotel demonteren maar het is niet anders

@Swarfega, wanneer wordt die lnb gejat???

Als jullie niet op de camping staan zeker!

Wellicht een tip als dit zo is, leg hem dan als je er niet bent in je caravan, en als je er wel bent een enkele en als je er samen bent.... tja.

Nog beter is als je dan toch weet dat hij elke keer gejat wordt, dat ding een beetje beter vastzetten zodat die "hufters" een beetje meer werk nodig hebben om hem eraf te krijgen, ide?en zat hiervoor.

Want een gulden regel hiervoor is, hoelanger het duurt en hoe moeilijker het wordt of hoe meer licht er aanwezig is, des te meer men gaat twijfelen om dit te doen...

Maar och dat is mijn gedachtengang. ;)

Dat van die 2x spanning op de lnb snap ik, maar hoe kan het dan dat op de phillipsen (dsx7071 bijv.) een uitgang op de ontvanger zit om een 2e ontvanger aan te sturen? Dan dus wel 2 ontvangers op 1 schotel. Maar je kan niet H en V teglijk kijken op die ontvangers natuurlijk.

de lnb word inderdaad gejat als we er niet zijn.
de enkele lnb met schotel is nog nooit weggehaald en deze zat er al jaren.
we kunnen de schotel niet anders plaatsen dus.
ik zal steeds mijn schotel en lnb moeten verwijderen en de sleutel aan mij buurman moeten geven.
jammer maar helaas

Maar als de enkele lnb met schotel nog nooit weggehald is geworden, hoef je toch niet lnb en schotel steeds er af te halen? Want dan moet je ook opnieuw uiterichten steeds.

In dat geval zou ik zeggen haal alleen de dual lnb er steeds af.
Dat is ook eenvoudig te doen en hoef je niet steeds opnieuw uit te richten.

Is natuurlijk wel erg naar dat je op zulke manier je spullen moet beschermen.:(

Ja is echt belachelijk dat dit soort dingen voor komen ik zou er bijna prikkeldraad met scheer mesjes aan vast maken of met een of andere substantie aan de hals smeren zodra ze er aan komen dat het er niet vlug vanaf gaat.

Re : digitalaccess die 2e aansluiting op de ontvanger is een doorlus mogelijkheid waarbij het mogelijk is een 2e ontvanger aan te sluiten op de zelfde lnb.
Wat gebeurd er als de 1e ontvanger aanstaat dan word als het goed is de spanning van de 2e ontvanger gespert dmv electronica.

De blokade word op geheven zodra de 1e ontvanger in stanby dan wel uitgezet word.

Als je nu een kaartje er bij hangt van (deze blijft hangen ik weet wie je bent volgende keer ben je de pineut)

heb het ook gedaan op een alps lnb gewoon 4 weg splitter er tussen op alle tuners voedings spanning uit zetten op 1 na

Je kunt het oplossen door er een diode splitter er tussen te zetten. De spanning van ene ontvanger naar de andere ontvanger wordt geblokkeerd door de diodes in de splitter.

Je hoeft dan niks in de menu's van de ontvangers te veranderen.

De splitter is voor iets meer dan 7 euro bij conrard te koop.

Afbeelding:
http://www1.nl.conrad.com/m/9000_9999/9400/9400/9402/940263_RB_00_FB.EPS.jpg

Produkt info:
http://www.produktinfo.conrad.com/d...63-an-01-ml-2-fach_sat-verteiler_de-en-fr.pdf

Je kunt natuurlijk ook gewoon bij de ijzerboer van die antidiefstal schroeven kopen die je er alleen maar in kunt draaien en er niet uit.

Hier worden toch een paar dingen doorelkaar gehaald.
Het is niet zo dat bij 2 onvangers de spanning op de lnb wordt verdubbelt. Twee maal 18 Volt parallel blijft 18 volt.
Je moet door de splitter 14 of 18V aanbieden aan de lnb, en dat betekent dat je met beide ontvangers maar naar ??n polarisatie kunt kijken. Je kunt in het menu van bv de philips de lnb spanning uitzetten, en dus de lnb spanning door de andere laten verzorgen. Daardoor is de eerste gebonden aan de polarisatie van de tweede, maar kan wel kijken. Ik heb hier ook nog zo'n 2-weg splitter liggen, een schwaiger met 2-maal DC-pass. Gebruikt met nog een analoge ontvanger enzo.
Dat doorlussen van het lnb signaal is meer bedoeld om een vast systeem met twee ontvangers te maken, zodat je niets meer hoeft om te steken, en toch beide ontvangers kunt gebruiken.
Er zitten toch niet alleen hollanders op die camping?
Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan