met magic geen beeld op C+

A

alf

wie heeft voor mij het antwoord / oplossing???
ik heb een magicmodule met penta 1.09 erop.
ik kan hem omproggen wat ik wil , hoe vaak ik wil.
magic naar mr of anders om, maar het lukt niet om de rood - blauw of de andere themakanalen open te krijgen.
als ik de kaart (van C+ met het totaalpakket ) in mijn xtreme stop gaat het wel allemaal open.
en ook met mijn aston seca 1.07 heb ik beeld op die kanalen.
ik wil de magic / mr meenemen om hem in mijn hyundai 1000 ir te stoppen en dan alleen de kaart meenemen en dan genieten van C+.
ik weet ook wel dat ik de astonmodule 1.07 kan meenemen , maar wil graag de magic module weer aan de gang krijgen.
en wat ik ook probeer dat wil niet lukken.
heb wel gewoon de publieke zenders op de magicmodule + C+ kaart.

bvd Alf

Probeer de 111 versie eens

En andere settings ook al geprobeerd?

En als de firmware een gepachte versie is, moet je even de orginele software er op zetten, het kan nl zijn dat de ontvanger eigenwijs naar irdeto2 gaat, omdat het een irdeto doos is...

Gr Fred.

ik heb het op al mijn deco,s , op mijn extreme stb en op mijn topfield 4000 pvr en dan nog mijn "oude" hyundai 1000 ir

ik weet ook niet wat ik fout doe , programmeren lukt gewoon
lijkt wel of er iets niet op de module staat ,waardoor hij de C+ kaart niet leest , maar wat weet ik niet

ik heb de magic cas / mr cas en daarna de "bin"files , hetlukt me alleen maar daarmee omdat ik alleen maar een computer / laptop met usb aansluiting heb( en met een converter kabel is het helemaal pet ,oftewel geen resultaat met de magicprogger

ik ga nu dan nog maar eens de penta 1.11 proberen ,als ik daar een binfile van kan vinden , maar ik denk dat ik de uitslag wel weet.

bvd alf

fff vergeten te vermelden , heb 2 seca2 kaarten "full abbo" en nog 1 educatieve irdeto 1 kaart .

groeten alf

Hoe zet je het er dan precies op ik hoor je niet over eerst een dreamload er in anders zal een penta versie niet werken.

Ik neem aan dat je het met een cas er op zet, dan is de volgorde als volgt,

erase all
open file dreamload.bin.
write.
daarna open file penta 1.11 mdf
write.

Of een dumpfile nemen kijk bij magictrance onder cas-interface.

Groetjes

oke ik doe het niet veel anders, heb zo ongeveer alles al geprobeerd.

van mr naar magic: Erase all - write xlink file ( magic cas ) - dan een dreamload bin - dan een penta file bin ( een mdf file lukt mij niet met de cas interface plus , kan dat kloppen,of zit hier het probleem).

als de magic cas erall op staat: erase all- dan de penta of tetrafile met dreamload erop wegschrijven , moet meestal 2 keer doen anders staat de penta/ tetra versie er niet op wel de dreamload.

via decoder magic in dreamload : dan erase all en penta / tetrafile ( zonder dreamload ) wegschrijven.

als ik niet eerst erase all doe kan ik niet weg schrijven.

zit er hier ergens een fout in , ik hoor het graag.

Aart 1944 in ieder geval bedankt voor het meedenken.
en mocht je nu nog weten of ik wat vergeten ben , ik heb altijd een luisterend oor ( en wil graag meer te weten komen )

bvd alf

oke ik doe het niet veel anders, heb zo ongeveer alles al geprobeerd.

van mr naar magic: Erase all - write xlink file ( magic cas ) - dan een dreamload bin - dan een penta file bin ( een mdf file lukt mij niet met de cas interface plus , kan dat kloppen,of zit hier het probleem).(ikheb geen 232 poort op mijnlaptop)

als de magic cas erall op staat: erase all- dan de penta of tetrafile met dreamload erop wegschrijven , moet meestal 2 keer doen anders staat de penta/ tetra versie er niet op wel de dreamload.

via decoder magic in dreamload : dan erase all en penta / tetrafile ( zonder dreamload ) wegschrijven.

als ik niet eerst erase all doe kan ik niet weg schrijven.

zit er hier ergens een fout in , ik hoor het graag.

Aart 1944 in ieder geval bedankt voor het meedenken.
en mocht je nu nog weten of ik wat vergeten ben , ik heb altijd een luisterend oor ( en wil graag meer te weten komen )

bvd alf

via decoder magic in dreamload : dan erase all en penta / tetrafile ( zonder dreamload ) wegschrijven

Dit begrijp ik niet zonder dreamload gaat het niet of bedoel je een dumpfile.
En zoals ik het bedoel met de met de penta.mbf dat kan wel met een cas2 en jij moet een bin hebben.

maar ik dacht dat de bin files allemaal dumpfiles zijn dan zou je er eerst een dreamload op zetten en dan een dumpfile er achter aan dat werkt ook niet, want dan staat de dreamload er twee keer op.

Wat ik ook pas gelezen heb dat de nieuwe kaarten van C+ de groene niet goed lopen in een penta de oudere zwarte wel.

Groetjes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan